Kosárelhagyások fő okai és azok kivédése

Biztos vagyok benne, hogy veled is előfordult már, hogy bevásárlás közben már beleraktál jó pár dolgot a kosaradba aztán történt valami, ami eltántorított a vásárlástól. Pl. megláttad a pénztárnál kanyargó sort és rájöttél nincs időd kivárni, inkább hagytad az egészet. Vagy nem volt nálad elég készpénz, bankkártyát viszont nem fogadtak el. És még sorolhatnám. 

 

kosárelhagyások fő okai és kivédésük

 

Egy webáruházban is számos ok lehet arra, hogy a kiválasztott és kosárba tett termékeket még is ott hagyja a vásárló. Pl. megzavarták egy kérdéssel közben, aztán már el is felejtette, hogy félbehagyta a műveletet. Vagy épp meggondolta magát, mert nem kapott kérdést a válaszaira.

A webáruházba érkező látogatóknak csupán a töredéke jut el odáig, hogy ténylegesen kosárba tegyen terméket és ezeknek 50-70%-a ráadásul vásárlás nélkül távozik. A Google és egyéb keresők, valamint az ár-összehasonlító oldalak jó alapot adnak a leendő vásárlóknak arra, hogy összevessék a különböző oldalakon kínált portékákat és azok árait. Az árérzékeny vásárlók könnyen találnak egy másik oldalt, ahol olcsóbban vásárolhatnak.

Sokan szeretnek eljátszani a gondolattal, hogy mi lenne, ha az övék lenne az adott termék, ezért szívesen berakják a kosárba egyéb kiegészítőkkel együtt. Így megtudják, hogy nincsenek-e rejtett költségek és tisztában vannak vele, hogy ez semmi kötelezettséggel nem jár.

Nézzük mik a leggyakoribb okok, ami miatt a leendő vásárló az utolsó pillanatban meggondolja magát!

 

Kosárelhagyások legfőbb okai

  • regisztrációhoz kötött vásárlás (ettől sokan irtóznak a rengeteg spam levél miatt,
  • indokolatlanul bonyolult vásárlási folyamat,
  • nem megfelelő szállítási vagy fizetési opciók (pl. nem lehet bankkártyával fizetni, csak személyes átvétel van, stb),
  • rejtett költségek merülnek fel (pl, rosszul vagy egyáltalán nem kommunikált szállítási költség, csomagolási díj, stb),
  • hiányzó információk (jótállás, garancia, kapcsolat, stb)

 

 

 

Így csökkentheted a kosárelhagyások számát

  • egyszerű, áttekinthető vásárlási folyamat (regisztráció nélkül, csak a szükséges adatokat bekérve),
  • minél több fizetési mód alkalmazása,
  • egyértelműen kommunikált árak (mindig bruttó árakat kell feltüntetni, szállítási költség is egyszerűen kalkulálható legyen,
  • kielégítő tájékoztatás ( gyakran ismételt kérdések, vásárlás menete, szállítási módok és határidő, fizetési módok, elállás, termék csere, ÁSZF),
  • elérhető ügyfélszolgálat (online chat, telefonos elérhetőség, email küldés, visszahívás kérése),
  • bizalmi elemek megléte (biztonságos fizetést igazoló jelvények, adatvédelmi nyilatkozat, vevő vélemények, stb).

 

A kosárelhagyások számát nullára redukálni nem lehet, de a fenti javaslatokkal jelentősen csökkenthető. És nem persze nem szabad megfeledkezni a remarketingről sem, amivel a kosárelhagyók 20-50%-ból vásárló konvertálható.

 

 

További olvasnivalók hasonló témában:

✿ Virágutazó Facebook szolgáltatások

✿ Facebook vírus eltávolítás

✿ Facebook kommunikáció: beszélgessünk!

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .