Facebook hirdetések rejtelmei

Facebook hirdetések rejtelmei címet viselte az a cikkem, ami még tavaly év végén jelent meg a Virágkötészeti Magazin üzlet a hálón rovatában. Az ünnepek előtti hajtásban el is feledkeztem róla, hogy megjelentessem itt a blogon is. Aktualitását még nem vesztette el, így bátran ajánlom most is.

Facebook hirdetések rejtelmei

 

Üzleti céllal használva a Facebookot elég hamar rájövünk, hogy önerőből képtelenek vagyunk jobb eredményeket elérni. A bejegyzéseink csak az oldal rajongóinak egy részéhez jutnak el és a követők száma sem emelkedik a kívánt mértékben. Ha már minden ingyenes praktikát bevetettünk, a megoldás a fizetett hirdetésekben rejlik.

Mi az a Facebook hirdetés?

A Facebook hirdetés a vállalkozások fizetett üzenete. Csak úgy, mint bármely másik marketing eszköz valójában egy befektetés. Befektetünk egy bizonyos összeget, hogy aztán annak többszörösét kapjuk vissza.

A hirdetésekkel nemcsak az oldal kedvelői érhetők el, hanem a célközönség beállításával új leendő vásárlókat is szerezhetünk, növelhetjük az eladásokat. A hirdetők többféle hirdetési mód közül választhatnak, az eredmények nyomon követhetők és bármikor leállítható a hirdetés. A Facebook utólag számlázza ki a hirdetési díjakat.

A legnagyobb közösségi oldalt egyre többen használják és egyre több a feltöltött tartalom is. Ma már több mint 1,6 milliárd felhasználója van világszerte és a napi lájkok száma több mint 6 milliárd. A hatalmas adatmennyiséget egyszerűen képtelenség megmutatni, ezért a Facebook különböző algoritmusokat használ a feltett tartalmak megjelenítéséhez.

Az algoritmusok titkosak és a Facebook folyamatosan finomítja azokat. Megpróbálják kiszűrni az értékes tartalmakat és azokat előnyben részesíteni a többi tartalommal szemben. Ígéretük szerint teljesen háttérbe szorítják, száműzik a kattintás- és lájkvadász cikkeket, megosztásokra buzdító tartalmakat.

A Facebook hirdetések a képernyő konkrét helyein, a hírfolyam asztali és mobilos verziójában és a Facebook jobb oldali oszlopában is felbukkanhatnak. A mobilalkalmazásokat használó hirdetők a célközönség-hálózaton keresztül a Facebookon kívül is megjelentethetik a hirdetéseiket. Sőt egy ideje már a Facebookról indított hirdetéseinkkel az Instagram használóit is bombázhatjuk.

A hirdetések kezelése egyáltalán nem bonyolult, de csak úgy tud hatékony lenni a hirdetés, ha annak célja, célcsoportja, üzenete jól meghatározott, a célközönség stílusában hívja fel magára a figyelmet.

A Facebook-hirdetések megjelenítéséhez 3 elemre van szükség: kampányra, hirdetéssorozatra és hirdetésre. Ezek együtt alkotják az úgynevezett kampánystruktúrát, együtt gondoskodnak róla, hogy a hirdetés úgy jelenjen meg, ahogy szeretnénk, és elérje a kívánt célközönséget.

Hirdetést privát profilhoz nem lehet feladni, csak privát profilhoz rendelt üzleti oldalhoz. Hirdetési fiókot csak privát profilhoz lehet létrehozni, ezért a régi típusú és privát profiltól független oldalakon nem lehet hirdetni.

A hirdetések egyre kevésbé megkerülhetők ahhoz, hogy valóban sok emberhez érjen el az üzenetünk. Legjobb, ha már az elején céltudatosan építjük fel a rajongó bázisunkat, tehát a téma iránt komolyan érdeklődők lájkolták az oldalt és nekik hirdetünk. A meglévő rajongóknak szóló hirdetés sokkal olcsóbb, mint egy új vevő/rajongó megszerzése és többnyire hatásosabb is, hisz aki már hosszabb ideje követ bennünket, ismeri a termékeinket, szolgáltatásainkat, az hamarabb kinyitja a pénztárcáját.

A hirdetések feladásához nem árt némi ismerettel rendelkezni a hirdetések működéséről, mert rosszul beállított hirdetéssel nagyon gyorsan elszállhat a pénzünk, anélkül, hogy bármi hasznát látnánk. Távol áll tőlem, hogy ezzel bárkit is lebeszéljek a hirdetésekről, csupán a veszélyekre próbálom felhívni a figyelmet.

 

Mi a remarketing?

Bizonyára Te is érezted már úgy, hogy üldöz egy reklám. Akármit néztél, akár hova mentél az interneten, mindenhova követett egy előzőleg megnézett weboldal hirdetése. Ugye előfordult már, hogy az általad megnézett cipő vagy ruha hirdetése folyton a nyomodban volt? Ezt a speciális hirdetési fajtát hívjuk remarketingnek.

A remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetésünkkel újra elérjük azokat az embereket, akik korábban már meglátogatták a honlapunkat vagy használták alkalmazásunkat. A remarketing nagyon hatékony eszköz, olyan személynek jelenik meg a hirdetés, akit biztosan érdekel az adott téma vagy termék, hisz erről már tanúbizonyságot tett akkor, amikor meglátogatta a weboldalunkat.

 

Tévhitek a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban

Sokan félnek kipróbálni a hirdetéseket, mert rossz tapasztalatot szereztek vagy sok negatívumot hallottak. Gyakran hallom, hogy „ha egyszer hirdettem, még kevesebb embernek mutatja meg a Facebook organikusan (ingyen) a bejegyzéseimet”. Ezt saját tapasztalataim alapján határozottan cáfolni tudom. Ha jó céllal és jó célzással futott a hirdetés, akkor az pont azt tette, amit szerettünk volna és ennek semmi köze a korábbi posztok elérési eredményeihez.

Sokkal inkább az a gond ilyenkor, hogy az oldalon olyan rajongók vannak, akiket nem igazán érdekel a téma csak udvariasságból belájkoltak pl. ismerősök, kollégák. Mivel valójában nem érdekli őket a tartalom, nem nyomnak lájkokat, a Facebook pedig úgy érzékeli, hogy nem fontos számukra az oldal és egyre kevesebbszer mutatja meg nekik a feltett tartalmakat. Jó eléréseket hirdetés után is el lehet produkálni, de ehhez változatos, nagyon jó tartalom kell. Ha csak időnként odalökünk egy fotót az oldalra az senkit nem fog hosszú távon lázba hozni és ez teljesen független attól, hogy előzőleg hirdettünk vagy sem.

Sokszor hallott kifogás, hogy a hirdetés drága. Ha jól használjuk, egyáltalán nem drága és sokkal olcsóbb, mint egy helyi újságban való hirdetés, hogy a többi hirdetési fajtáról (országos lapok, Tv reklám, stb) ne is beszéljek. A Facebookon Te döntöd el, milyen eszközzel és mennyiért szeretnél hirdetni. A rugalmas beállítási lehetőségeknek, a jó célzásnak, a remarketingnek és az elemzési eszközöknek köszönhetően ráadásul ezt nagyon hatékonyan tudod megtenni.

A harmadik leggyakoribb kifogás, hogy minek hirdessek, a Facebookon úgy sem nem lehet eladni. Való igaz, hogy egy luxus autót senki nem fog Facebookon olvasgatva és a hirdetésre kattintva megvenni. Ajándéktárgyakat, használati tárgyakat, szolgáltatásokat viszont igen is el lehet adni. De ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Facebook hirdetésekkel nem csak eladás lehet cél, hanem márkaépítés is. A Coca-cola és a luxus autó gyártója sem terméket akar itt eladni, sokkal inkább az a céljuk, hogy mindig szem előtt legyenek és állandóan ott motoszkáljanak a fejekben. Azt akarják elérni, hogy egyszerűen ne legyen más választásod ha megszomjazol vagy autót vásárolnál.

Sokak előítélete abból ered, hogy kellő ismeret hiányában, átgondolatlanul hirdettek és rossz tapasztalatokat szereztek. A Facebook rendszeresen felajánlja, hogy emeljük ki a posztunkat, hirdessünk. Aki ezzel az egyszerű és gyors módszerrel kezdi, gyakran csalódik, nem látja a hirdetés eredményét és kidobott pénznek tűnik az elköltött összeg. Többnyire a leggyorsabb megoldás a legdrágább. Érdemes megismerkedni a lehetőségekkel és a konkrét cél függvényében választani hirdetési módszert.

Vannak témák, amiket elég nehéz hirdetni. Pl. a koszorú sem egy olyan termék, amit szívesen látnak a Facebookon az emberek. Jól megfogalmazott, rendszeres és emlékezetes hirdetés igen is lehet hatásos és bevételt hozó. Ha hiszed, ha nem még a duguláselhárítóknál is egész jól működik a hirdetés, pedig az igazán nem nevezhető egy látványos, népszerű témának és nem is olyan szolgáltatás, amit az emberek gyakran igénybe vesznek.

Minél kiterjedtebb egy cég marketing rendszere, annál hatékonyabban tudja használni a Facebook hirdetéseket is. Egy honlappal, egy webáruházzal összekapcsolva a Facebook hirdetést csodákat lehet művelni. Persze a csodáknak ára van és itt nem csak a Facebooknak fizetett hirdetési költségekre gondolok. A hirdetéseket jól meg kell tervezni, el kell készíteni hozzájuk a kreatív tartalmat, majd fel kell építeni az egész hirdetési rendszert. Ez mind idő és pénz, ez mind befektetés, amit ha jól csinálunk bőségesen megtérül.

 

Segítségre van szükséged a Facebook hirdetésed elindításához vagy optimalizálásához? Jelentkezz és szívesen állok rendelkezésedre! 

 

Facebook szolgáltatások

 

További olvasnivalók hasonló témában:

✿ Virágutazó Facebook szolgáltatások

✿ Facebook vírus eltávolítás

✿ Facebook kommunikáció: beszélgessünk!

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .