Szabályos Facebook játék: mit lehet és mit nem?

Rengeteg a szabálytalan nyereményjáték a Facebookon, virágüzletek terén szinte csak ilyennel találkoztam. A lájkold, oszd meg és nyerj játékok a legnépszerűbbek, pedig ezek ellentétesek a Facebook szabályzatával. Tudom, hogy sokan ezt csinálják, lelkük rajta. Te ne kockáztass. Voltak már 100.000 rajongó szám feletti oldalak is, amiket a Facebook szabálytalanságok miatt megszüntetett, szerintem kár kockáztatni.

A Facebook játékok arra jók, hogy egy kis figyelem vetüljön az üzleti oldalunkra. Semmiképp sem szabad hosszú távú eredményt és sok új vásárlót várni tőle. Ha minden héten van nyereményjáték, akkor annak nincs vonzereje és csak a nyereményvadászokat vonzza az oldalra, igazi rajongókat nem. Célszerű olyankor indítani a nyereményjátékot, amikor a többi hasonló oldal nem indít. Karácsony, Valentin-nap, Anyák napja, stb előtt nagyon sok nyereményjáték van, így a sok közt csak egy lesz a Tied. Januárban alig van játék, így akkor sokkal könnyebb kitűnni.

 

facebook2

 

Milyen a szabályos Facebook játék?

Bár az üzleti oldalak többsége fittyet hány rá, a Facebook oldalon indítható nyereményjátékoknak is pontos szabálya van, amit saját érdekünkben nem árt betartani. Míg évekkel ezelőtt csak applikációval lehetett játékot indítani, addig mára már enyhült a szabály, üzenő fali játékok is indíthatók némi korlátozással.

Most az applikáció nélküli játékokhoz adatok tippeket, az applikációs játékok lehetőségeire majd egy későbbi bejegyzésben térek ki.

A promóciók (pl. nyereményjátékok, pályázatok) szabályai is változhatnak, de a sugó már egyre jobb, sőt magyarul is elérhető, így érdemes a játék indítása előtt tájékozódni innen:

https://www.facebook.com/help/513248435437336

A Facebookon mindenki saját maga határozhatja meg az adatvédelmi beállításait, ami hatással lesz arra, hogy a tevékenységéből mit láthatunk. A Facebook csak olyan játékokat engedélyez, amiből a szigorú adatvédelmi beállítású emberek sincsenek kirekesztve, tehát közülük is sorsolhatunk.

Szabályos játékok

Talán a legkönnyebb úgy megjegyezni, hogy szabad az, ami számolható. A bejegyzés alatti lájk és megjegyzés számolható és ki is listázható, ezt tehát mehet.

Néhány példa szabályos játékra:

  • lájkoljonak egy bejegyzést, a lájkolók közül sorsolunk;
  • válaszoljon egy feltett kérdésre (pl. adjanak nevet a virágcsokornak);
  • szavazzanak a tetszik gombbal (két képet teszünk fel, amelyikre több lájk érkezik, azt sorsoljuk ki a lájkolók között);
  • töltsenek fel képet az oldalra, feltöltők között sorsolunk;
  • töltsenek fel képet az oldalra, gyűjtsenek rá lájkokat, a legtöbb a lájkot szerző a nyertes;
  • feltehetsz kérdést az üzenetben helyes választ adók közt sorsolhatsz;
  • jelöljenek be egy embert a bejegyzésben, aki számára még érdekes, hasznos lehet az ajándék, a bejelölők között sorsolunk.

Tilos játékok

Nem számolható, ezért nem lehet kérni megosztást, mert pl ha csak ismerőseinek osztja meg, azt Te nem látod. Taggelés (bejelölés) maximum 50 lehet egy képen, így a felső korlát miatt nem alkalmazható. Az oldal lájkolással pedig az a gond, hogy nem látod az összes követődet, így ez is kilőve.

Tilos tehát:

  • lájkot kérni az oldalra;
  • megosztást kérni;
  • képen való bejelölést (tagelést) kérni.

Mire figyelj még a játék indításánál?

Minden játéknál fontos, hogy egyértelmű legyen a szabályzat, abba ne lehessen utólag belekötni, reklamálni, bundát sejtetni. A rossz hír mindig gyorsabban terjed, mint a jó.

Olyan ajándékot érdemes adni, amit aztán el is tudunk küldeni a tulajdonosának vagy érte tud jönni. Külföldre nagyon drága a csomagküldés, ezért érdemes előre kikötni, hogy csak magyarországi címre postázunk. Azt is tudatni kell előre, ha az ajándékért, pl. egy virágcsokor be kell menni az üzletbe. Ha ezt nem tesszük meg, a nyertes becsapva érezhet magát, hogy pl. 300 km-t kellene utaznia az ajándékért. Úgy érzi, hogy kapott is, meg nem is. Jobb ezeket a helyzeteket megelőzni.

Már a játék indulása előtt érdemes egy kicsit felpaprikázni a hangulatot (előjáték). A beharangozás akár hetekkel előbb is megtörténhet, pár naponként egy-egy újabb információt kiszivárogtatva a részletekről, az ajándékokról, stb. Minél hosszabb egy nyereményjáték, annál hosszabb lehet a beharangozó is. Az is jó ötlet, ha megkérdezzük a rajongókat, mit nyernének szívesen. Ezzel a kérdéssel felkeltjük az érdeklődést és a hozzászólásokat is generálunk. Lényeg, hogy jó előre mozgósítsuk a rajongókat, a hogy a játékra éhes tömeg már ott toporogjon az oldalon, mire ténylegesen elindul a játék.

A játék indulásánál tudatni kell a szabályokat:

  • mit kell tenni a nyereményért,
  • mik a nyeremények,
  • hány nyereményt sorsolunk,
  • egy játékos kaphat-e több nyereményt,
  • meddig tart a játék,
  • mikor lesz a sorsolás,
  • hogy történik a sorsolás,
  • mikor hirdetjük ki a nyerteseket,
  • hol és hogy lehet átvenni a nyereményt.

A sorsolással nem ér véget a játék, utánkövetésre is szükség van. A nyertesek nevét egy külön posztban érdemes kihirdetni. Megkérhetjük a nyerteseket, hogy ha megérkezett hozzájuk a nyeremény, akkor küldjenek róla egy fényképet, amit aztán feltehetünk az oldalra.

Bármennyire is csábító, ne csinálj megosztós játékot, nem éri meg. Amint rajtakapnak,azonnal törlik az oldalt. Szerintem felesleges kockáztatni.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

 

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .