Facebook kontra weboldal. Mi kell nekem?

Gyakran felteszik nekem a kérdést, hogyha választani kell, mi legyen inkább a cégnek Facebook üzleti oldal vagy honlap. A válaszom többnyire az, hogy leginkább mindkettő, de célokat, lehetőségeket, körülményeket ismerve általában egyszerűen eldönthető. Összeszedtem pár szempontot, ami számodra is megkönnyítheti a választást. 

 

facebook_kontra_google

 

Az internetes jelenlét egyre fontosabb a cégeknek. A Facebook és a Google folyamatosan változtat, fejlődik, segíti jobban kiszolgálni az ügyfeleit, hogy még nagyobb hasznot zsebelhessen be. Bár mindkettő más módon és más embereket ér el, egyre több átfedés van szolgáltatásaik között és próbálkoznak egymástól elcsípni ügyfeleket. Elég csak a Facebook videós tartalmainak erősítésére gondolni, amivel egyértelműen a Youtube pár évvel ezelőtti egyeduralmát igyekszik megtörni. A Google abban jó, hogy weboldalra szállítsa a látogatókat.

 

Facebook előnyök, hátrányok

A Facebook egyre jobb megoldásokkal rukkol elő, a hirdetések célzása is egyre jobb, használatuk egyre hatékonyabb. Nagyon jól teljesítenek a remarketing hirdetések, amikkel a honlap látogatót lehet ismét visszacsalogatni az weboldalra/webáruházba. Az egyre több idő, amit az emberek a közösségi hálózaton eltöltenek, szinte megkerülhetetlenné teszik ezt a platformot.

A Facebook elég költséghatékony. Teljesen ingyenesen elkezdhető az üzleti célú használata. Egyszerű kezelhetősége miatt kis befektetést, minimális technikai tudást igényel a rendszeres kommunikáció. A hirdetések is sokrétűek és viszonylag olcsók.

Szinte minden megoldható már a Facebookon, ami egy weboldalon. Van külön felhívás gomb, amivel a weboldal kivánt oldalára irányíthatjuk az olvasót. Blogolás helyett ott vannak a jegyzetek. A Facebook videós felülete alternatívája lehet a YouTube csatornának.

A Facebookon még eladni is lehet. Kisebb értékű és látványos dolgokat mindenképp. Egy szép kopogtatót, adventi koszorút akár csomagban is továbbíthatsz. Drága termékeknél, mint pl. luxus autó, gyémánt ékszerek inkább csak vágykeltésre jó, de arra nagyon.

Hátránya, hogy egyre többen megcsömörlenek tőle és főleg a fiatalabb korosztály más platformokra vándorol. Akik maradnak, azok viszont egyre több képet, tartalmat tesznek fel, aminek következtében viszont az oldalelérések drasztikusan csökkennek.

Weboldal/webáruház előnyök, hátrányok

Egy weboldal elkészítésébe gyakorlatlan emberek nehezen vágnak bele, így már rögtön az indulásnál komoly befektetést igényel. Nagyobb kihívás a karbantartása és az értékes tartalmak írása, amivel a rendszeres látogatókat biztosítani tudjuk. Nem ördöngősség, de sok időt, energiát és költséget igényel. Ma már elengedhetetlen, hogy egy oldal mobilbarát, azaz reszponzív legyen.

A jól felépített weboldal alkalmas a termékek részletes bemutatására, bizalomkeltésre és eladásra. Egy saját weboldal sokkal nagy szabadságfokot, életteret ad, mint a Facebook. Jó hátteret tud biztosítani a különböző közösségi média jelenléteknek, márka- és bizalomépítésnek.

Egy jó weboldal a teljes online marketing központja lehet. Irányítja a folyamatokat, értékes, gyakran frissülő tartalmat ad és ezzel pénzttermel, remarketing hátteret biztosít.

Nagy előnye, hogy azok, akik nincsenek a Facebookon, azok is megtalálhatják az oldalt, ha az jól kereső optimalizált. Adwords hirdetésekkel pedig több látogató bevonzható.

Faceobook vagy weboldal?

Lehetőleg mindkettő. Kisebb cégeknek viszont az ajánlom, hogy inkább ne aprózzák el magukat, egy dologra koncentráljanak, de arra fordítsanak maximális figylemet.

A Facebookot válaszd, ha

  • nincs sok időd tartalmat gyártani,
  • nincs lehetőséged kitermelni a honlap kezdeti és folyamatos költségeit,
  • elsősorban helyben lévő embereknek kívánsz értékesíteni.

 

Legyen weboldalad is, ha

  • ki tudod termelni az ezzel járó költségeket,
  • országos és/vagy nemzetközi értékesítésben gondolkodsz,
  • rendszeresen tudod biztosítani az oldal frissülését, pl. bloggal.

Szívem szerint azt mondanám, hogy minden cégnek kell egy weboldal, hogy az legyen a marketing legfőbb eleme, de kisebb cégeknek nem igen éri meg weboldalt csináltatni. Ahol csak egy-két ember dolgozik, ott nincs idő és pénz a rendszeres karbantartásokra, tartalomfejlesztésekre. Ott csak az egyéb bevételt hozó tevékenységek kárára valósulhatna meg mindez.

Indulásként mindenképp a Facebook oldalt javaslom, aztán ahogy fejlődik a cég, lehet tovább növeszteni a csápokat és jöhet a weboldal/webáruház.

A honlap arra való, hogy eladjon. Sosem lehet célja, hogy leessen az emberek ála, ha rátévednek vagy jól szórakozzanak rajta. A honlapnak bizony az üzleti célok megvalósulását kell támogatnia.

A honlap és Facebook is egy-egy eszköz, amik jól használva egymást kiegészítik, erősítik. És további erősítésnek ott van még a sok más egyéb lehetőség, mint a YouTube, Instragram, Pinterest, Twitter, stb.

A mondó vagyok, hogy kezdd a Facebookkal és nőjjél nagyra, hogy a holnapodra is tudj időt, pénzt szánni. A marketingre költött pénz sosem kidobott összeg, ha jól csinálod, az többszörösen megtérül.

 

További olvasnivalók hasonló témában:

✿ 10 ok, amiért elmenekülnek a honlapról

Miért kell egy virágüzletnek Facebook üzleti oldal? 

Profi Facebook üzleti oldal profilből egy nap alatt

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .