Facebook Pixel váltja a konverzió követőkódot

A Facebook Pixel kód  2017. február 15-én végérvényesen felváltja a Követő kódot. A kb. 1,5 éves bevezetés most az utolsó fázisához érkezett. Itt az idő intézkedni, ha eddig még nem tetted meg. 

Kb. négy éve vezette be a Facebook a konverzió követő kódot, hogy Facebook hirdetések hatékonyságát, megtérülését követni lehessen és a pontosabb célzású hirdetésekkel jobb eredményeket érjünk el.

A weboldal épített kód követi és rögzíti a Facebookról látogatók tevékenységét és így méri a célteljesülését. Az alapelv továbbra is változatlan marad, csupán a megvalósítás változik azzal, hogy a követő kód helyett a Facebook Pixel kódot használhatjuk a jövőben.

Az átállás több szakaszban valósult meg: 

  • 2016. július 15: Az új hirdetési fiókok nem tudnak létrehozni konverziókövetési képpontot, már csak a Pixel kóddal működhetnek.
  • 2016. szeptember 15. Már a régi fiókok sem tudnak létrehozni konverziókövetési képpontot.
  • 2016. október 15. A Facebook ettől kezdve már nem támogatja aktív módon a konverziókövetési képpontot.
  • 2017. február 15. A konverziókövetési képpont végleges kikapcsolása.

 

A követő kód február 15-i megszűnésével az új kampányok és hirdetéssorozatok eredményei már nem mérhetők. A régi hirdetések eredményei azonban továbbra is láthatóak lesznek a jelentésekben.

 

Mi az a Facebook Pixel (képpont)?

A képpont alapkódját a Facebook állítja elő, amit a weboldal mindegyik oldalán el kell helyezni, hogy az követni tudja a webhelyen folyó tevékenységeket. A Pixel kód weboldali elhelyezése a kiindulási alap a konkrét események méréséhez.

Facebook Pixel az alábbiak teljesítésére hivatott:

  • konverziókövetés,
  • konverzióoptimalizálás,
  • egyéni célközönségek építése (remarketing lista létrehozása),
  • dinamikus hirdetések létrehozása,
  • egyéni konverziók mérése.

 

Az események olyan műveletek, amelyek a webhelyen történnek akár Facebook-hirdetések eredményeként (fizetett), akár nem fizetett, azaz organikus látogatásnál. A 9 alapesemény mindegyikét külön konfigurálás nélkül képes követni és a hirdetések optimalizálásához használni a Facebook. Létre lehet hozni egyéni eseményeket is, amik olyan műveletek, amelyek fontosak a vállalkozásod szempontjából. Ezekhez további beállítások, lépések szükségesek, anélkül nem használhatók követési és optimalizálási célokra.

A konverziókövetési képpontról az új Facebook Pixel kódra (képpontra) való áttérés fő lépései:

  • Facebook-képpont alap- és eseményénekkódjának elhelyezése,
  • Áttérés a Facebook-képpontra a hirdetésekkel,
  • A konverziókövetési képpont kódjának eltávolítása.

 

Tudom, ez így elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, de a Facebook nagyon jól leírta az egész folyamatot és jól végig vezet a megvalósításnál. A weboldalba beillesztést persze már érdemesebb egy programozóra bízni.

További információt a Facebook magyarul is elérhető súgóközpontjában találsz:

https://www.facebook.com/business/help/952192354843755

 

 

További olvasnivalók hasonló témában:

✿ Digital workshop a Google-tól

✿ Kerülj fel a Google Maps térképre ingyen!

✿ Google bünteti a nem mobilbarát oldalakat

 

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .