10 ok, amiért elmenekülnek a honlapodról

A rossz honlap olyan, mint ha nem is lenne. A honlapra érkező látogatók pillanatok alatt eldöntik, hogy érdemes-e tovább maradniuk az oldalon. Majdnem úgy működik, mint személyes találkozásnál az első benyomás. Egy virágüzletből azonban ritkán fordul sarkon egy leendő vevő, ha az eladó nem épp a legszimpatikusabb számára. Tudja, hogy a legközelebbi virágboltot nem könnyen talál, jó esetben néhány utcasarokra, rosszabb esetben jó pár kilóméterre található. Másik weboldalt viszont pár kattintással és néhány másodperc alatt talál. Összeszedtem a honlapok azon tulajdonságait, amik leginkább menekülésre késztetik a látogatókat.

  rossz honlap

A rossz honlap 10 legfőbb ismérve

Lassú betöltődés

Az internetezők türelmetlenek, ha sokat kell várni az oldal betöltődésére, egyszerűen tovább állnak.

Fejlesztés alatt lévő, üres oldal

Nincs is bossaznatóbb, mint amikor hirdetnek egy oldalt és az odatévedő egy üres oldalt talál. A fejlesztés alatt lévő oldalakat nem célszerű publikálni, csak akkor kell elérhetővé tenni, ha azon már kellő mennyiségű tartalom van.

Nincs mobilra optimalizálva

Egyre többen használnak okostelefonokat, tableteket, ezért nagyon fontos, hogy a honlap ezeken az eszközökön is jó olvasható legyen.

Nem az van rajta, amit ígért

Ha egy oldalra érkezve mást kap az olvasó, mint számított, garantáltan faképnél hagy. Felesleges hangzatos ígéretekkel az oldalra édesgetni, nem veszi a be a maszlagot, ha nem a szájízének megfelelő, amit talál már búcúst is int.

Nem jó design, használhatatlan oldal

Sokan akarnak különleges designnal kitűnni, pedig attól, hogy rengeteg pénzt kifizettél egy tervező, még lehet rossz a honlap. Ahogy az emberek megítélésénél sem a külsőségek számítanak, a weboldalaknál sem a külalap dönti el, hogy lesznek-e visszatérő látogatóid. Animált gifek, ismeretlen elemek, a “nem tudom mit várhatok ha valamire rákattintok” kreatív megoldások gyakran többet ártanak, mint használnak.

Olvashatatlan szöveg

A túl apró betűk, vagy a helytelen színválasztás, színek közötti kicsi kontraszt gyakran hazavágja a honlapot. És kinek van kedve kínlódni, amikor pár kattintással talál egy emészthetőbbet?

Azonnal feljön egy felugró ablak

Nagyon bosszantó, ha szinte még be sem töltődött az oldal, máris a pofádba vágnak egy felugró ablakot, hogy pl. iratkozz fel a hírlevélre. Ettől már csak az a szörnyűbb, ha az oldal tartalmát csak regisztráció vagy lájk után engedik látni. Jól konvertálnak a felugró ablakok, de érdemes úgy beállítani őket, hogy csak akkor jelenjenek meg, ha az olvasó elhagyni készül az oldalt és legalább 30 napon belül ne jelenjenek meg újra.

Automatikusan lejátszódó zene vagy videó

Sokan a munkahelyről interneteznek, számukra különösen bosszantó a lebuktató hanghatás. Ha mindenképp ragaszkodsz valami automatikus lejátszáshoz, akkor úgy legyen beállítva a videó, hogy némán induljon el.

Hirdetések tömkelege

Rossz fényt vet az oldalra, ha lépten nyomon hirdetésekbe botlik az olvasó. Azontúl, hogy nem kattint rá, azonnal menekülőre is fogja.

Nem frissül az oldal, a cikkeknél nincs dátum

Az emberek információt keresnek a világhálón, szeretik tudni, hogy amit olvasnak az friss, ropogós vagy időtálló. Ahogy a virágüzletet is átrendezzük, a kirakatot felfrissítjük időnként, úgy a honlapra is kell néha egy kis ráncfelvarrás, hogy a visszatérő olvasó lássa a különbséget.

 

További olvasnivalók hasonló témában:

Milyen egy jó honlap?

♣ Honlap készítés előtt ezeket gondold át

♣ Google bünteti a nem mobilbarát oldalakat

♣ Mielőtt webáruházat nyitnál: tényadatok a webáruházakról

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Köszönöm a megosztásokat!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás