Kosárelhagyások fő okai és azok kivédése

Biztos vagyok benne, hogy veled is előfordult már, hogy bevásárlás közben beleraktál jó pár dolgot a kosaradba aztán történt valami, ami eltántorított a vásárlástól. Pl. megláttad a pénztárnál kanyargó sort és rájöttél nincs időd kivárni, inkább hagytad az egészet. Vagy nem volt nálad elég készpénz, bankkártyát viszont nem fogadtak el. És még sorolhatnám. 

 

kosárelhagyások fő okai és kivédésük

 

Egy webáruházban is számos ok lehet arra, hogy a kiválasztott és kosárba tett termékeket mégis ott hagyja a vásárló. Pl. megzavarták a munkahelyén egy kérdéssel, aztán már el is felejtette, hogy félbehagyta a műveletet. Vagy épp meggondolta magát, mert nem kapott kérdést a válaszaira.

A webáruházba érkező látogatóknak csupán a töredéke jut el odáig, hogy ténylegesen kosárba tegyen terméket és ezeknek 50-70%-a ráadásul vásárlás nélkül távozik. A Google és egyéb keresők, valamint az ár-összehasonlító oldalak jó alapot adnak a leendő vásárlóknak arra, hogy összevessék a különböző oldalakon kínált portékákat és azok árait. Az árérzékeny vásárlók könnyen találnak egy másik oldalt, ahol olcsóbban vásárolhatnak.

Sokan szeretnek eljátszani a gondolattal, hogy mi lenne, ha az övék lenne az adott termék, ezért szívesen berakják a kosárba egyéb kiegészítőkkel együtt. Így megtudják, hogy nincsenek-e rejtett költségek és valóban mennyit kellene fizetni a portékáért. Teszik ezt úgy, hogy tisztában vannak vele, a kosárba helyezés semmiféle kötelezettséggel nem jár.   

Nézzük mik a leggyakoribb okok, ami miatt a leendő vásárló az utolsó pillanatban meggondolja magát! 

Kosárelhagyások legfőbb okai

  • regisztrációhoz kötött vásárlás (ettől sokan irtóznak a rengeteg spam levél miatt),
  • indokolatlanul bonyolult vásárlási folyamat,
  • nem megfelelő szállítási vagy fizetési opciók (pl. nem lehet bankkártyával fizetni, csak személyes átvétel van, stb),
  • rejtett költségek merülnek fel (pl. rosszul vagy egyáltalán nem kommunikált szállítási költség, csomagolási díj, stb),
  • hiányzó információk (jótállás, garancia, kapcsolat, stb) 

 

Így csökkentheted a kosárelhagyások számát

  • egyszerű, áttekinthető vásárlási folyamat (regisztráció nélkül, csak a szükséges adatokat bekérve),
  • minél több fizetési mód alkalmazása,
  • egyértelműen kommunikált árak (mindig bruttó árakat kell feltüntetni, szállítási költség is egyszerűen kalkulálható legyen),
  • kielégítő tájékoztatás ( gyakran ismételt kérdések, vásárlás menete, szállítási módok és határidő, fizetési módok, elállás, termékcsere, ÁSZF),
  • elérhető ügyfélszolgálat (online chat, telefonos elérhetőség, email küldés, visszahívás kérése),
  • bizalmi elemek megléte (biztonságos fizetést igazoló jelvények, adatvédelmi nyilatkozat, vevő vélemények, stb).

 

A kosárelhagyások számát nullára redukálni nem lehet, de a fenti javaslatokkal jelentősen csökkenthető. És persze nem szabad megfeledkezni a remarketingről sem, amivel a kosárelhagyók 20-50%-ból vásárló konvertálható. 

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Köszönöm a megosztásokat!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás