Kerüld el a bírságot az adatvédelmi elvek betartásával!

A weboldal, webáruház tulajdonosok jó része csak arra koncentrál, hogy minél előbb elkészüljön az oldal, elindulhasson rajta az értékesítés. Sokan úgy gondolják, elég ha a programozás megtörtént és már dől is a lé. Az adatvédelmi elvek többször háttérbe szorulnak.

A pénztermelő weboldalra viszont folyamatosan költeni kell. Szinte biztos, hogy szükség lesz a legolcsóbb és még mindig a leghatékonyabb marketing eszközre, a hírlevél küldésrere és Adwords és/vagy Facebook hirdetésekre, remarketingre. Ezek mind komoly költségek, de ha jól csináljuk, többszörös bevételt érhetünk el velük.

A bírság viszont egy olyan költség, amihez nem társítható bevétel, jobb elkerülni. Aki nem eléggé járja körbe a jogszabályokat és nem foglalkozik az adatkezelés, adatfeldolgozás szabályaival komoly büntetésre számíthat. A NAIH  (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) a szabálytalan adatkezelőkre 100.000 Ft-tól egészen 10 millió Ft-ig terjedő bírságot szabhat ki. A bírságot azonban nem csak egyszer állapíthatja meg a hatóság, hanem pl. akár annyi alkalommal is, ahány alkalommal a nem megfelelően kezelt címekre kiküldtél hírlevelet. Már akár 5 szabálytalanul kiküldött hírlevéllel is az összeg többszörösét kell fizetned.

Mit tegyél, hogy elkerüld az adatvédelmi bírságot?

NAIH nyilvántartási szám

Ha az ügyfelektől begyűjtött címeket nem csak a megrendelt áruk postázására használod, akkor mindenképp jelentkezz be az Adatvédelmi nyilvántartásba.

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 65-68. §-ai rendelkeznek az adatvédelmi nyilvántartásról. Bármilyen adatgyűjtés előtt a NAIH-tól adatvédelmi nyilvántartási számot kell kérni, hogy hivatalos és engedélyezett legyen az adatok gyűjtése, felhasználása. A hivatal a kérelem benyújtását követő maximum két héten belül megküldi a nyilvántartási számot, amit az Adatvédelmi nyilatkozatba is fel kell tüntetni. Az adatgyűjtés már a kérelem benyújtása után megkezdhető, nem kell feltétlen megvárni a szám kiadását.

Nyilvántartási számot adatvédelmi célonként és weboldalanként kell kérni, azaz külön bejelentés kell  pl. hírlevél küldésre és marketing célú adatkezelésre, ha papír alapú levelet küldesz a feliratkozóknak.

Adatvédelmi nyilatkozat és checkbox

Minden olyan weboldalon, ahol személyes adatokat (név, cím, email cím, telefonszám, stb) kezelnek Adatvédelmi nyilatkozatnak is lennie kell. Az adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza az adatok bekérésének célját, módját felhasználásuk mikéntjét. Az adatvédelmi nyilatkozatot nyomtatható formában (pl. PDF) is elérhetővé kell tenni. A feliratkozó ablakban külön checkboxot kell tenni, ahol a feliratkozó bepipálhatja, hogy megismerte és elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot, hozzájárul az adatai felhasználásához. Az tehát nem elegendő, ha a weboldalon fent van az adatvédelmi nyilatkozat, azt jóvá is kell hagynia a feliratkozónak, ezért van szükség a checkboxra.

Elektornikus hírlevelek követelménye

Az elektronikus hírleveleknél lehetőséget kell biztosítani az egyszerű leiratkozásra, és ajánlatos feltüntetni a hírlevelekben azt is, hogy a címzett, honnan iratkozott fel a hírlevélre.

Ezek egyikének megvalósítása sem túl bonyolult, akár saját magad is megcsinálhatod és többszáz ezres bírságtól óvod meg magad.

Ha segítségre van szükséged a megvalósításban, írj a nagyjuco@viragutazo.hu címre és szívesen segítek.

Oszd meg bátran, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lenne ez a bejegyzés.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához

 

Köszönöm a megosztásokat!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás