Facebook csoportok fajtái, használatuk

A Facebook csoport egy kis közösség, ami a hasonló érdeklődésű emberek eszmecseréjére ad jó lehetőséget. Csoportba belépni csak privát profillal lehet, üzleti oldalként nem. Nagyon jó lehetőség rajongó bázis, közösség építésére.

Csoportot csak konkrét céllal érdemes alapítani és akkor, ha utána foglalkozni is tudunk a csoporttal, tudjuk irányítani a beszélgetéseket, szükség esetén moderálni a hozzászólásokat. A csopotokban olyan lehetőségek is megtalálhatók, amik egy üzleti oldalnál nem. Például szavazás is indítható előre megírt vagy akár bárki által kiegészíthető válaszokkal.

Milyen Facebook csoportok léteznek?

Csoport három féle adatvédelmi beállítással hozható létre:

  • nyilvános,
  • zárt,
  • titkos.

Bármelyik csoport típusba csak is tagok írhatnak, vagyis olyan személyek, akit előzőleg valaki már hozzáadott a csoporthoz. A csoport adatainak láthatósága a nyilvánostól a titkosig egyre szigorodik.

A nyilvános csoport semmiféle védelemmel nem rendelkezik, a bejegyzéseket és a tagokat bárki láthatja. A zárt csoport bejegyzéseit csak is tagok láthatják, nem csoport tag rá tud keresni a csoportra és a tagokat is látja, a posztokat viszont nem. Titkos csoportot a keresőben sem lehet megtalálni, arról bármilyen információt kizárólag a csoport tagjai szerezhetnek. Titkos csoportba az adminisztrátor csak is olyan embert vehet fel, aki az ismerőse.

A csoport adatvédelmi beállítása csak felfelé módosítható, vagyis egy titkos csoportból nem lehet nyilvánosat csinálni, míg egy nyilvános bármikor átminősíthető zárttá vagy titkossá..

Mindig a csoport célja dönti el, hogy melyiket érdemes választani. Egy virágbolt vásárlóinak létrehozott csoport lehet nyilvános, de egy szolgáltatást nyújtó cég kiemelt partnereit tömörítő közösségnél érdemesebb a zárt vagy titkos beállítást választani.

Mit állítsak be Facebook csoport létrehozásnál?

A Facebook csoportot érdemes rögtön a végleges adatvédelmi beállítással létrehozni egy jó borítóképpel és a csoport leírásával, hogy mások is tisztában legyenek a csoportcéljaival. Érdemes saját házi rendet készíteni, amit a belépőknek illik tiszteletben tartani. Érdemes leírni, hogy mi engedélyezett és mi nem a csoportban. A megjelenő spamelőket (oda nem illő tartalamakat, reklámokat megosztó tagokat) ki lehet zárni a csoportból. 

Szerencsés már rögtön az elején lefoglalni a csoport szép nevét is, hogy ne számokkal teli linkkel lehessen hivatkozni a csoportra.

A beállítások között definiálhatjuk, hogy kiírhat a csoportba, bármely tag megteheti-e és ha igen kell-e adminisztrátori jóváhagyás vagy csak az adminisztrátoroknak van írási joguk. Beállítható, hogy bárki hozzáadhasson új tagot a csoporthoz vagy csak a csoport adminisztrátorai tehessék-e meg.

Javasolt a csoporthoz rögtön egy másik adminisztrátort is hozzáadni, így ha az eredeti adminisztrátorral történik valami a csoport léte nem kerül veszélybe

.Virágkötők részére a saját csoport létrehozását nem javaslom, mert rengeteg munkával jár egy aktív közösség kiépítése. Inkább azt mondom, hogy lépjenek be már meglévő virágokkal kapcsolatos csoportokba. Ezekből a csoportokból nagyon jól meg lehet tudni, hogy mi érdekli az embereket, mire lenne igényük, sőt még az új trendekről is hírt kaphatunk. Ha időnként megválaszolunk szakmai kérdéseket, hasznos tanácsokat adunk akkor egyre inkább megismer bennünket a közösség. Egy idő után belinkelhetjük saját Facebook oldalunkat és megkérhetjük a tagokat, hogy nézzék meg és ha tetszik lájkolják is. A csoportokban általában nem szeretik a direkt reklámokat, így ezeket mellőzzük. Egy felmerült témához, kérdéshez kapcsolódóan nyugodtan be lehet linkelni egy odaillő cikket akár a saját honlapunkról is. Érdemes tanulmányozni a csoport szabályzatot, hogy tudjuk mit lehet és mit nem az adott csoportban vagy kérdéses esetben kikérni az adminisztrátor véleményét.
Csoportot létrehozni a https://www.facebook.com/groups/ oldalról lehet.

Tudtad, hogy szolgáltatásaim között Facebook oldalak, csoportok létrehozása és üzemeltetése is szerepel? Keress bátran, ha segíthetek valamiben.

Oszd meg bátran, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lenne ez a bejegyzés.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .