Facebook hirdetések felépítése

A Facebook hirdetések kapcsán ez egyik legfontosabb dolog, hogy tisztában legyünk a hirdetések felépítésével, hierarchiájával. Ha ismerjük az alapokat, a lehetőség minél jobb kiaknázásával eredményesebb hirdetéseket tudunk készíteni.

Aki csak kiemel egy Facebook posztot, ahogy azt a közösségi oldal gyakran felajánlja, talán észre sem veszi, hogy a hirdetések három szintből épülnek fel. Érdemes tisztában lenni ezekkel, hisz sok új lehetőséget adnak.

Facebook hirdetések felépítésa

 

A hirdetések kampányokból, hirdetéssorozatból, azok pedig hirdetésekből állnak, ezt nevezzük kampánystruktúrának. Például egy webáruház üzemeltető kampányt hozhat létre azért, mert szeretné, ha többen keresnék fel a webhelyüket és ezzel több vásárló lenne. A hirdetésekhez olyan képeket, szöveget (hirdetés kreatív tartalommal) és célközönséget (hirdetéssorozat) választ, amelyek véleménye szerint segítenek elérni a kívánt látogatószám-növekedést.

 

A Facebook hirdetések felépítése,hierarchia szintjei:

  • kampány: legmagasabb szint, a cél meghatározására szolgál, ez alá kerülnek a hirdetéssorozatok, pl. születésnapi kampány,
  • hirdetéssorozat: a célközönség, a költségkeret, a megjelenési helyek és az ütemezés meghatározásnak szintje, az egyes kampányokhoz hozzuk létre, célonként, és költségkeretenként érdemes külön-külön hirdetéssorozatot kialakítani. pl. születésnaphoz kapcsolódó árengedmény a webáruházban, születésnapi játék a Facebookon, hirdetés otthonszépítő házi asszonyoknak, hirdetés férfiaknak nőnapi virágvásárláshoz, stb, itt adjuk meg a költségkereteket és ez alá hozzuk létre a hirdetéseket,
  • hirdetés: a legkisebb struktúra elem, a hirdetés kreatív tartalmát tartalmazza (képek, videó, szöveg, hivatkozások), a hirdetéssorozat alá hozzuk létre, az egy hirdetéssorozat alá tartozó hirdetések költségkeretét a Facebook nem arányosan osztja a meg a hirdetések között, hanem a hirdetések teljesítése határozza meg az összeget. Ez az elem, amit a felhasználó lát és ha jól csináltuk, teszi azt, amit várunk.

 

Mi a Facebook hirdetési kampány?

A kampány a hirdetés alapja, itt lehet meghatározni a hirdetés célját (pl. az oldalad népszerűbbé tétele, weboldalra kattintás, stb). A Facebook nagyon sok információt tud a felhasználókról, így a beállított cél és a célközönség alapján olyan embereknek jelenteti meg a hirdetést, akitől nagy valószínűséggel elvárható, hogy azt teszik majd, amit szeretnél (tetszik az oldalra, átkattintás a webáruházba, stb).

 

Mi a Facebook hirdetéssorozat?

A hirdetéssorozat határozza meg, hol és mennyi ideig, milyen gyakran és mennyi pénzért jelenjen meg a hirdetés. A hirdetéssorozat szintjén adhatod meg a hirdetés célközönségét.

A Facebook célzási beállításai segítségével a földrajzi helyre, nemre, életkorra, demográfiára, érdeklődésre, magatartásokra, stb. lehet célozni. Érdemes több időt fordítani a célzásra, mert minél pontosabban sikerül beállítani, annál jobb eredményeket várhatsz a hirdetéstől. Akkor jó a célközönség beállítása, ha az sem nem túl széles, sem nem túl szűk. Egy-egy beállítás után azonnal látszik, hogy mekkora a célközönség mérete és várhatóan mennyi embert fog elérni a hirdetés. Akkor jó a beállítás, ha a mutató a zöld tartományban mozog vagy épp függőlegesen áll.

A költségkeret és ütemezés beállítását követően kiválaszthatod a megjelenéseket. Egy kampány több hirdetéssorozatot (maximum 50) is tartalmazhat, mindegyiknél eltérő célzással, ütemezéssel és költségkeret-beállításokkal.

Érdemes több hirdetéssorozatot is létrehozni a különböző célközönségekhez, hisz másként szövegekkel, képekkel lehet megfogni és vásárlásra bírni a férfiakat, mint a nőket.

 

Mi a Facebook hirdetési elem?

A hirdetés az, amit a beállított célközönség tagjai látni fognak. A hirdetés szintjén adhatod meg a hirdetés kreatív tartalmát, amelyben szerepelhetnek képek, videók, szövegek és felhívásgomb. Egy hirdetéssorozaton belül több hirdetésed is lehet. Érdemes egyszerre több hirdetést is létrehozni eltérő kreatív tartalommal (szöveg, kép).

A Facebook a felhasználókról szerzett információi alapján tudja, hogy kinek melyik képet, szöveget kell megjelenítenie ahhoz, hogy az illető rákattintson. Talán nem is gondolnád, de az újonnan bevezetett reakció gombok megnyomását is figyeli a Facebook és az ezekből gyűjtött információkat is felhasználja a hirdetések megjelenítésénél.

 

További kérdéseid vannak a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban? Keress meg és segítek beállítani a hirdetésedet és/vagy szívesen megtanítalak a hirdetések fortélyaira!

Facebook szolgáltatások

 

 

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Köszönöm a megosztásokat!

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás