Facebook játék: erre figyelj!

Még mindig rengeteg a szabálytalan Facebook játék. Bár tudom, hogy szinte mindenki így csinálja: oldal lájkot és megosztást kér. Ez a minta, de akkor is szabálytalan, amivel az eddig felépített munkádat kockáztatod. A Facebook ugyanis a szabálytalankodókat kizárja. Mindenkinek lelke rajta, hogy  mit csinál, az én lelkem úgy nyugodt, ha rendszeresen figyelmeztetlek, hogy ne szabálytalankodj, mert nem éri meg.

flower-976459_1280

Nem tudod milyen egy szabályos Facebook játék? Kattints ide:

https://viragutazo.hu/facebook-jatek-mit-lehet-es-mit-nem/

 

Szerencsére azért néhány üdítő kivétellel a virágüzletek játékainál is találkozom.Ilyen volt szeptemberben a péceli Pipacsvirág üzlet játéka. A játékot megosztották a Virágos marketing tippek csoportban is, így láttam és ennek kapcsán hívnám fel még pár dologra a figyelmet.

Facebook játék lebonyolítása

Játékot is tudatosan, előre tervezetten célszerű indítani. Jó már napokkal előtte elhinteni, hogy valami különleges dolog készül és mindig egyre több apróságot elmondva fokozni az érdeklődést.

A játék feltételeinek kitalálásánál érdemes körültekintőnek lenni, hogy az szabályos legyen és abba ne lehessen belekötni. A Pipacsvirág játéka ugyan nem ütközik Facebook szabályokba, de nem szerencsés, hogy azt írja, Máriák között sorsol. Pl. egy Nagy Pálné nevű lájkolóról nem tudhatjuk, hogy Mária-e vagy sem, és ott vannak még a Marák, Marcsik, stb is, akik joggal sértődnek meg, ha kimaradnak a sorsolásból. Nem célszerű tehát a lájkolók közt szegmentálni, feltételt megszabni, csak bizonyos kritériumok alapján sorsolni közülük.

A játékot nem érdemes túl hosszúra nyújtani és az sem szerencsés, ha több posztot is írunk egy nyereményhez és azok közül bármelyiket lákolhatják.

Az eredményhirdetésnél semmiképp ne kövessük el azt a hibát, hogy a teljes név listát közlünk a játékban résztvettekről. Érjük el, hogy az eredményhirdetés után is legyen még egy kis hírverés az oldalról, a játékról. Készítsünk pl. fotót a nyertesről, amint átveszi az ajándékot vagy kérjük, hogy küldje el nekünk hova került a nyeremény.

A játék szövegezése  

A Pipacsvirág játékának szövege így szólt:

„Virágot a Virágnak! Ki ne örülne névnapja alkalmából egy ilyen meseszép csokornak? Mária névnap van, ez alkalomból a képet kedvelő ma névnapját ünneplő Máriák között egy ilyen csokrot sorsolunk ki holnap este 7 órakor (2015.09.12) A csokrot pedig személyesen juttatjuk el a nyertesnek.”

Mivel csak képre vonatkozó lájkot kér, oldal lájkot és megosztást nem, így teljesen szabályos a játék, de azért van benne pár buktató.

A játék megfogalmazása, mindig tömör és egyértelmű legyen. Ezzel itt nincs is gond, le van írva, mit kell tenni a nyereményért (Máriáknak lájkolni a képet), meddig tart a játék (mikor sorsolnak), hogy kapják meg a nyereményt (személyesen eljuttatják).

Érdemes a szöveget figyelemfelkeltő mondattal kezdeni. Pl. JÁTÉK!!! vagy LÁJKOLJ ÉS NYERJ! Ilyenkor megengedett a nagybetűk használata, ami mint tudjuk kiabálást jelent az interneten.

A szöveget célszerű tagolni, nem szerencsés az egybefüggő szöveg használata.. Pl. legyen külön-külön sorban az első két mondat, aztán egy üres sor. Nagyon jó ilyenkor, ha hangulatjeleket, mosolygós arcot, szívecskét is teszel a szövegbe. Utána még jöhet egy kérdés, amire egyértelmű igen vagy nem a válasz. Pl. Ugye nem szívesen hagynád ki a fantasztikus lehetőséget? Te is szeretnéd megnyerni, jól gondolom?

Minden ilyen játék leírásába érdemes egy cselekvésre felszólító mondatot is beilleszteni zárásként, mert sokkal eredményesebb. Pl. Lájkold most a képet, hogy bekerülhess a sorsolási kalapba! vagy Nyomd meg a tetsziket, hogy ne maradj ki a játékból!, Nyomd meg a tetsziket és bízz a szerencsédben!, vagy Kattints a tetszikre és a többi már csak Fortunán múlik!

Így nézne ki pl. az átalakított szöveg:

JÁTÉK!!!

Virágot a Virágnak!  ♥ Ki ne örülne névnapja alkalmából egy ilyen meseszép csokornak?

Mária névnap van, ez alkalomból a képet kedvelő ma névnapját ünneplő Máriák között egy ilyen csokrot sorsolunk ki holnap este 7 órakor (2015.09.12). A csokrot pedig személyesen juttatjuk el a nyertesnek.

Ugye nem szívesen hagynád, hogy másé legyen a csodás csokrunk?

Kattints a tetszikre és a többi már csak Fortunán múlik!

Kép a játékhoz

Az ilyen játékoknál érdemesebb csak egyetlen fotót feltenni. Több kép esetén ugyanis lájkolható a három kép együtt és a képekre kattintva mindegyik kép külön-külön is. A sorsolást nehezíti, hogy figyelni kell, senki sem maradjon ki. Előfordulhat olyan, hogy valaki a három képet egyben nem lájkolta, csak a egyenként nyomot rájuk. A viták, félreértések elkerülése végett jobb ilyenkor inkább egy képet feltenni. Jó megoldás lehet egy montázst készíteni a több képből, az látványosabb és csak egyszer tetszikelhető.

Érdemes figyelemfelkeltővé tenni a képet. Pl. a képre is ráírni, hogy játék!, gyere és nyerj meg!, stb, hogy rögtön lássák, ez nemcsak egy szokásos módon feltett fotó, ez most valami rendkívüli. Ugyancsak jó megoldás, ha keretet kap a kép.

Köszönöm a Pipacsvirágnak, hogy engedélyt adtak, hogy kielemezzem a játékukat és ezzel másokat is segíthettem, hogy eredményesebb és szabályosabb Facebook játékokat készítsenek!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!.

 

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .