Facebook játék: erre figyelj!
Még mindig rengeteg a szabálytalan Facebook játék. Bár tudom, hogy szinte mindenki így csinálja: oldal lájkot és megosztást kér. Ez a minta, de akkor is szabálytalan, amivel az eddig felépített munkádat kockáztatod. A Facebook ugyanis a szabálytalankodókat kizárja. Mindenkinek lelke rajta, hogy mit csinál, az én lelkem úgy nyugodt, ha rendszeresen figyelmeztetlek, hogy ne szabálytalankodj, mert nem éri meg.
Nem tudod milyen egy szabályos Facebook játék? Kattints ide:
https://viragutazo.hu/facebook-jatek-mit-lehet-es-mit-nem/
Szerencsére azért néhány üdítő kivétellel a virágüzletek játékainál is találkozom.Ilyen volt szeptemberben a péceli Pipacsvirág üzlet játéka. A játékot megosztották a Virágos marketing tippek csoportban is, így láttam és ennek kapcsán hívnám fel még pár dologra a figyelmet.
Facebook játék lebonyolítása
Játékot is tudatosan, előre tervezetten célszerű indítani. Jó már napokkal előtte elhinteni, hogy valami különleges dolog készül és mindig egyre több apróságot elmondva fokozni az érdeklődést.
A játék feltételeinek kitalálásánál érdemes körültekintőnek lenni, hogy az szabályos legyen és abba ne lehessen belekötni. A Pipacsvirág játéka ugyan nem ütközik Facebook szabályokba, de nem szerencsés, hogy azt írja, Máriák között sorsol. Pl. egy Nagy Pálné nevű lájkolóról nem tudhatjuk, hogy Mária-e vagy sem, és ott vannak még a Marák, Marcsik, stb is, akik joggal sértődnek meg, ha kimaradnak a sorsolásból. Nem célszerű tehát a lájkolók közt szegmentálni, feltételt megszabni, csak bizonyos kritériumok alapján sorsolni közülük.
A játékot nem érdemes túl hosszúra nyújtani és az sem szerencsés, ha több posztot is írunk egy nyereményhez és azok közül bármelyiket lákolhatják.
Az eredményhirdetésnél semmiképp ne kövessük el azt a hibát, hogy a teljes név listát közlünk a játékban résztvettekről. Érjük el, hogy az eredményhirdetés után is legyen még egy kis hírverés az oldalról, a játékról. Készítsünk pl. fotót a nyertesről, amint átveszi az ajándékot vagy kérjük, hogy küldje el nekünk hova került a nyeremény.
A játék szövegezése
A Pipacsvirág játékának szövege így szólt:
„Virágot a Virágnak! Ki ne örülne névnapja alkalmából egy ilyen meseszép csokornak? Mária névnap van, ez alkalomból a képet kedvelő ma névnapját ünneplő Máriák között egy ilyen csokrot sorsolunk ki holnap este 7 órakor (2015.09.12) A csokrot pedig személyesen juttatjuk el a nyertesnek.”
Mivel csak képre vonatkozó lájkot kér, oldal lájkot és megosztást nem, így teljesen szabályos a játék, de azért van benne pár buktató.
A játék megfogalmazása, mindig tömör és egyértelmű legyen. Ezzel itt nincs is gond, le van írva, mit kell tenni a nyereményért (Máriáknak lájkolni a képet), meddig tart a játék (mikor sorsolnak), hogy kapják meg a nyereményt (személyesen eljuttatják).
Érdemes a szöveget figyelemfelkeltő mondattal kezdeni. Pl. JÁTÉK!!! vagy LÁJKOLJ ÉS NYERJ! Ilyenkor megengedett a nagybetűk használata, ami mint tudjuk kiabálást jelent az interneten.
A szöveget célszerű tagolni, nem szerencsés az egybefüggő szöveg használata.. Pl. legyen külön-külön sorban az első két mondat, aztán egy üres sor. Nagyon jó ilyenkor, ha hangulatjeleket, mosolygós arcot, szívecskét is teszel a szövegbe. Utána még jöhet egy kérdés, amire egyértelmű igen vagy nem a válasz. Pl. Ugye nem szívesen hagynád ki a fantasztikus lehetőséget? Te is szeretnéd megnyerni, jól gondolom?
Minden ilyen játék leírásába érdemes egy cselekvésre felszólító mondatot is beilleszteni zárásként, mert sokkal eredményesebb. Pl. Lájkold most a képet, hogy bekerülhess a sorsolási kalapba! vagy Nyomd meg a tetsziket, hogy ne maradj ki a játékból!, Nyomd meg a tetsziket és bízz a szerencsédben!, vagy Kattints a tetszikre és a többi már csak Fortunán múlik!
Így nézne ki pl. az átalakított szöveg:
JÁTÉK!!!
Virágot a Virágnak! ♥ Ki ne örülne névnapja alkalmából egy ilyen meseszép csokornak?
Mária névnap van, ez alkalomból a képet kedvelő ma névnapját ünneplő Máriák között egy ilyen csokrot sorsolunk ki holnap este 7 órakor (2015.09.12). A csokrot pedig személyesen juttatjuk el a nyertesnek.
Ugye nem szívesen hagynád, hogy másé legyen a csodás csokrunk?
Kattints a tetszikre és a többi már csak Fortunán múlik!
Kép a játékhoz
Az ilyen játékoknál érdemesebb csak egyetlen fotót feltenni. Több kép esetén ugyanis lájkolható a három kép együtt és a képekre kattintva mindegyik kép külön-külön is. A sorsolást nehezíti, hogy figyelni kell, senki sem maradjon ki. Előfordulhat olyan, hogy valaki a három képet egyben nem lájkolta, csak a egyenként nyomot rájuk. A viták, félreértések elkerülése végett jobb ilyenkor inkább egy képet feltenni. Jó megoldás lehet egy montázst készíteni a több képből, az látványosabb és csak egyszer tetszikelhető.
Érdemes figyelemfelkeltővé tenni a képet. Pl. a képre is ráírni, hogy játék!, gyere és nyerj meg!, stb, hogy rögtön lássák, ez nemcsak egy szokásos módon feltett fotó, ez most valami rendkívüli. Ugyancsak jó megoldás, ha keretet kap a kép.
Köszönöm a Pipacsvirágnak, hogy engedélyt adtak, hogy kielemezzem a játékukat és ezzel másokat is segíthettem, hogy eredményesebb és szabályosabb Facebook játékokat készítsenek!
Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.
Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!.