Facebook privát profil kontra üzleti oldal

Gyakran tapasztalom, hogy vállalkozások nem üzleti oldalként, hanem privát profilként vannak fenn a Facebookon. Többnyire ez nem tudatos döntés eredménye, sokkal inkább információ hiánynak tudható be. Nézzük mi a különbség a privát profil és az üzleti oldal között!

Mi a privát profil?

A Facebook a privát profilt a magánszemélyek közösségi jelenlétéhez alakította ki. Magánéleti események, képek, információk, vélemények megosztására kiváló felület. Az előre beállított adatvédelemmel korlátozható a posztok (bejegyzés: kép, szöveg) láthatósága. A privát profilon ismerősök jelölhetnek be bennünket és visszaigazolással jelezzük, hogy valóban ismerősök vagyunk. Egy embernek maximum 5.000 ismerőse lehet. A Facebook, ha érzékeli, hogy valaki privát profilt használnál üzleti oldal helyett, akkor rákényszeríti, hogy üzleti oldallá alakítsa át. Az átalakítással egy csomó információ elveszik így érdemesebb rögtön üzleti oldalt létrehozni a vállalkozásnak privát profil helyett. Egy személynek egy privát profilja lehet.

Mi az üzleti oldal?

Üzleti célú felhasználásra a Facebook üzleti oldal használható, ahol rajongók gyűjthetők. Az üzleti oldal cégeknek, vállalkozásoknak, márkáknak, híres embereknek (politikus, zenész, színész) való. Az üzleti oldalt bárki ingyenesen létrehozhat, akinek van privát profilja. Egy privát profillal több üzleti oldal is létrehozható. Rajongó bárki lehet, aki az oldalon a tetszik gombra kattint. Visszaigazolásra nincs szükség, a rajongói státusz visszavonható. A rajongói számnak nincs korlátja, akár több millió is lehet.

Miért ne privát profilt csinálj a cégednek?

1. Saját helyzeted nehezíted
Egy bejelentkezéssel csak egy privát profil használható, ezért állandóan váltogatnod kell, ha másik profiloddal akarsz valamit csinálni. Állandóan ki-be kell lépned, attól függően, hogy magán vagy céges adatokat akarsz-e megosztani. Halmozottabb a helyzet, ha több tevékenységgel is foglalkozol és ezeket célszerű lenne külön kelezni. Ezzel szemben korlátlan számú üzleti oldalt tudsz kezelni egyetlen bejelentkezéssel.

2. Rend a lelke mindennek
A Facebook felhasználási szabályzata szerint, amit regisztráláskor minden felhasználó elfogad, – még ha el sem olvassa, akkor is, – üzleti célra nem lehet privát profilt használni. Ha feltűnik a Facebooknak a rendellenes használat, az fájó következményekkel járhat. Rákényszeríthetnek, hogy válts át üzleti profilra, ami adat vesztéssel jár, vagy ami még rosszabb ki is tilthatnak, törölhetik a regisztrációdat, így minden adatod odavész.

3. Ingyenes és fizetős online marketing eszközökről mondasz le 
Üzleti oldallal sok hasznos funkció elérhető, ami privát profilként nem. Üzleti oldallal indíthatsz játékokat, használhatsz applikációkat, hirdetheted a szolgáltatásaidat, ez mind olyan eszközök, amikről kár lenne lemondani.

4. Nem tudsz mit csinálni 5.000 követő után 
Privát profilnál maximum 5.000 ismerős lehet. Előbb-utóbb eléred ezt a számot, és mit csinálsz utána? Nulláról indítasz egy új privát profilt vagy szintén nulláról egy üzleti oldalt? Sokkal egyszerűbb, ha már rögtön üzleti oldalt hozol létre.

5. Visszaigazolásokkal kell bajlódni
Privát profilnál úgy lesz bárki ismerősöd, ha visszaigazolt a kapcsolat. Hiába jelölsz valakit ismerősnek, ha Ő nem jelöl vissza, nem lesz a követőd. Ha téged jelöl valaki ismerősnek, akkor vissza kell igazolnod ahhoz, hogy élő legyen a kapcsolatotok. Üzleti oldalnál a tetszik gombot nyomó felhasználók azonnal aktív taggá válnak, tehát semmi tennivalód nincs vele.

6. Korlátozod az információkat
Üzleti oldal esetén sokkal több információt megoszthatsz az emberekkel, mint privát oldalnál. Többek közt lehetőséged van az üzlet helyének térképes megjelenítésére, a nyitvatartási idő feltüntetésére.

7. Elzársz egy jó vevő szerző lehetőséget
A privát profilokat alapból nem indexeli a Google kereső motorja, míg az oldalakat igen. Az üzleti oldal ezáltal megjelenhet a legnépszerűbb kereső, a Google találati listájában, így könnyebben rád találhatnak a leendő ügyfelek.

Komoly érvek ezek, amikkel nem nagyon lehet vitatkozni. Gondolom nem kérdés, hogy ezután már csak is üzleti oldalt hozol létre a vállalkozásodnak. Legközelebb elmondom, hogy tudod átalakítani a privát profilt üzleti oldallá, bár, mint írtam ez némi többlet munkával jár.

 

Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon is és  iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippet kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .