Facebook sztorik: Kiskert, több mint 170.000 rajongó
Facebook sztorik: Kiskert – a sorozat utolsó részében egy igazi nagyágyú, a közel 200.000 rajongótáború Kiskert Facebook oldal üzemeltetője, Garami Márta mesélt a posztolási szokásairól és sikerük titkáról.
Facebook sztorik: Kiskert, több mint 170.000 rajongó
Garami Márta – Kiskert, több mint 170.000 rajongó
2011-ben jelentünk meg a Facebookon. Abban az időben a Facebook még teljesen más volt. Egész hamar nagy forgalmat értünk el. Fő célunk akkor is és most is hobbikertészkedők megszólítása, akik számára cikkeinket és tanfolyamainkat ajánljuk. A közösségi oldal lehetőséget nyújt arra, hogy egymásra találjanak az azonos érdeklődésű emberek, akikkel folyamatosan információk oszthatók meg. Hozzánk tanácskéréssel fordulnak a leggyakrabban.
Felméréseink azt mutatják, hogy a hobbikertész tanfolyamok jelentkezői is a Facebookról találnak meg leginkább. Tanulmányútjainkat is mindig itt szervezzük. Napi rendszerességgel posztolunk, mindig ügyelve, hogy felkerüljön egy-egy érdekesség, szép növény/virág fotó. Az új cikkeket mindig kitesszük és megkeressük az éppen aktuálisan kapcsolódó régebbi cikkeinket is. Ezen kívül marad az adhoc posztolás. Egy hirtelen ötlet, ihlet és már kész is a poszt. Bár átnézzük az elemzéseket, és versenytársainkat is nyomon követjük, de leginkább a szívünkre hallgatunk.
A Facebook új marketing politikája miatt kénytelenek vagyunk a számunkra fontos időszakokban hirdetni. Bár sokan innen találnak meg minket, ahogy a tanfolyamainkon végzett felméréseink mutatják, nem biztos, hogy a hirdetések megérik az árukat, ezért csak módjával, kampányszerűen hirdetünk ügyelve a célcsoport meghatározására. A közösségi oldal valójában hirdetés nélkül is sok lehetőséget tartogat. Kiemelném a csoportokhoz való csatlakozás előnyeit, ahol folyamatosan szem előtt lehetünk. Bár a lehetőségeket még messze nem használtuk ki.
Az újdonságokkal általában csak ütközünk valahol a szörfölések során. Leginkább a negatív változások kényszerítenek arra, hogy gyorsan körbenézzünk, hogy felfedezzük a változások okát. Van több olyan oldal, amit követünk, de valójában nagy különbséget a kommunikációban nem látunk. A legjobb eredményt, talán nem is meglepően, a szép virágok fotói hozzák. Szerencsére sok saját fotónk van, amit itt fel tudunk tölteni. A szövegnek sajnos csak másodlagos szerep jut, bármennyire is innovatív, vagy izgalmas. Ennek ellenére törekszünk az értékes tartalomra is. Hiszen, ha sok emberhez eljut a képes poszt, mindig nagyobb a merítés, és több az olvasó, aki a honlapunk elkötelezett olvasója, később a tanfolyamok hallgatója lehet.
Igen negatív tapasztalat, hogy az oldalunk növekvő látogatottsága maga után vonta azt, hogy egyre ritkábban jelennek meg a posztjaink. És ezt a hirdetések sem ellensúlyozzák igazán. Így kénytelenek vagyunk egyéb trükköket bevetni. Manapság hetente érünk el annyi látogatót, amit pár éve naponta. Sikerünk titkát három szóban tudnám összefoglalni: állandó útkeresés, rugalmasság, kitartás. A Facebook nem mindenható, de megkerülhetetlen. Mindenkinek azt tanácsolom, próbáljon értékes tartalmat közzétenni és hirdessen is, de csak módjával.
Gratulálok Mártának és további sok sikert kívánok!
Kattints a sorozat első részének elolvasásához!
A második részt itt találod:
Facebook sztorik: Oázis kertészeti áruház, több mint 30.000 rajongó
Facebook sztorik: Di Fiori Virágszalon, több mint 7.800 rajongó
Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.
Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!