Facebook sztorik: Di Fiori Virágszalon, több mint 7.800 rajongó

Szerintem nem igen van olyan Facebook használó, aki ne találkozott volna még a Di Fiori Virágszalon csodálatos fotóival, hirdetéseivel. A Facebook sztorik sorozatban Liviu Chioran, a vállalkozás egyik tulajdonosa és marketingese válaszolt a kérdéseimre.
DSC_8306

 

A Flora Magazinban terjedelmi okokból csak egy kivonat jelenhetett meg, de annyira tanulságos a történet, hogy itt most teljes terjedelmében közlöm.

 

Mi a Facebook oldal címe, URL-je?

Di Fiori Virágszalon.

Facebook.com/DiFioriViragszalon

 

Mióta és milyen céllal vagytok a Facebookon?

Másfél éve üzemeltetjük az oldalt, gyakorlatilag a Di Fiori Virágszalon megnyitásával. Célunk a legelejétől az volt, hogy minél több, első sorban budapestivel, megismertessük virágüzletünket, vásárlókat szerezzünk, ami abszolut természetes egy új válalkozás szempontjából.

 

Miért tartjátok fontosnak a Facebook jelenlétet?

A fenti célokon túl, a Facebook azért is fontos a Di Fiorinak, mert mindig precíz képet ad a vásárlói igények alakulásáról. Azonnal tesztelni tudjuk, mely termékeink lesznek előrevárhatóan népszerüek. A lájkok és megosztások száma igén jól tükrözi mi az, ami elnyerheti vásárlóink tetszését. Volt már rá példa, hogy valamiről azt hittük, kelendő less, majd kiposztoltuk a termékről a fotót és pont az elenkezőjével szembesültünk.

 

Milyen rendszerességgel posztoltok?

Igyekezünk rendszerességgel posztolni, hetente többször, de ez nem mindig megoldható. Naponta kirakhatnánk valamit, de ha a csokor vagy virágdoboz fotója nem megy át rajtam, akkor bizony nem kerül ki! Fontos, hogy szépen le tudjuk fotózni elkészült termékeinket. Erre nem mindig marad idő, vagy egyszerüen nem mond semmit az adott kép. Én személyesen sokat Instagramozok, és mindig imádtam az oda feltöltött képeket, mert sajátos hangulatuk van, élnek, inspirálnak, kiragadnak a mindenapokból még ha csak egy pillanatra is. Sok jó ötlet található ott, ha egy életérzést akar az ember átadni termékképeivel.

 

Előre megtervezitek, hogy mit fogtok posztolni vagy adhoc jön?

Igyekezünk mindent előre megtervezni. Adhoc soha nem töltünk fel anyagot. Példáúl, az előbb említett hangulatképek, mondjuk egy napsütésben lefotózott szép csokrot egy napsütéses reggelen fogjuk kiposztolni, vagy elenkezőlég egy szürke reggelen. Így próbálunk pozitívan hatni látogatóink hangulatára. Legalábbis bízunk benne, hogy ez sikerül. 🙂

A fontosabb alkalmakra, ünnepekre természetesen előre készűlünk. Ilyen a Valentin nap, nők napja, anyák napja, adventi időszak, stb.

 

Elemzési, statisztikai funciókat használjátok-e, figyelembe veszitek-e a kommunikációnál?

Természetesen. Facebook Insights-ban figyeljük hány emberhez jutnak el bejegyzéseink, illetve a hírdetések eredményességét is folyamatosan követjük. Továbbá Google Analyticsben számos statisztikát bogarászunk át, webshopunk látogatotsági adatait és természetesen az online vásárlások alakulását elemezzük.

 

Szoktatok-e hírdetni? Remarketinget használtok?

Igen. De annak aki ezt csinálja, rendelkeznie kell megfelelő tudással, mondom én aki online marketinges múlttal rendelkezem. A Di Fiorinál is sok új tapasztalatot szereztem, a műfajból adódóan. Nagyon sok megoldást probáltunk ki, több stratégiával próbálkoztunk, mivel sajnos a klasszikus hírdetési formák költségesnek bizonyúltak és nem hozták a várt forgalomnövekedést. Vegyünk egy klasszikus Facebook hirdetést, amiben az üzletet reklámozzuk vagy a virágküldést. Az így begyűjtött lájk sajnos nagyon drága. Vannak hatékonyabb módjai a Facebook hírdetéseknek, amiket végül sikerült felismerni. Azonnal töredékére csökkent egy lájkra költött összeg. És nem túlzok! Tízszer kevesebbet fizetünk így egy lájkra. Konkrét példát is említsek, Facebookon kizárólag célzottan érdemes hírdetni, olyan felhasználókra koncentrálni, akik egy adott érdeklődési körrel rendelkeznek. Mindenkire célozni nem hatékony, sőt, elviszi a reklámra szánt összes pénzt, miközben az eredmények messze elmaradnak. Az elmúlt adventi időszakban volt lehetőségünk ezt kitapasztalni. Mi sem bizonyítja jobban mint az, hogy csak Facebookon hírdettünk. Nagyon sok emberhez eljutottunk és szép számban kaptunk rendeléseket is. Persze ehhez minőségi termék is szükséges.

 

A hírdetések közül, külön kiemelném a remarketinget. Hatékony eszköz a brandépítésre, annak erősítésére, és gyakorlatilag fillérekbe kerül! Viszont tudni kell, hogy a virágküldés igen egyedi termék, ha a vásárló szempontjából tekintünk rá, mert dátumhoz kötött. Impulzusvásárlást nem fogunk tudni elérni, mert ez nem egy cipő, amire bár nincs szüksége sok hölgynek, de nem tudja ott hagyni mert anyira szép. A virágot ajándékba adjuk, tipikusan születés- és/vagy névnapokon, esetleg évfordulókon. A vásárlási szándék csupán 1-2 nappal előtte jelentkezik, míg más termékeknél (pl. mosógép) az ‘azonnal meg kell rendeljem’ tényező nem jellemző. Ezeknél a termékeknél célszerü remarketingelni, mert több napig akár hétig tart, amíg megszületik a vásárlási döntés. Ezzel szembe, ha virágról van szó, akkor a vevő azonnal dönt. Emiatt a remarketing ereje vásárlásgenerálási célokra nagyon csekély. Viszont brandépítésre nagyon is megfelelő. Ha egy felhasználó ellátogatott a webshopunkban, tudjuk róla, hogy okkal tette: érdeklődött a virág iránt, ezzel jelezve egy esetleges vásárlási szándékot. Ezeket a potenciális ügyfeleket tudjuk remarketinggel utólag megszólítani. Azzal, hogy folyamatosan szembesül hírdetéseinkkel, reméljük a legközelebbi vásárlási szándéknál minket választ. Erre egyforma fontosnak tartjuk a Google és Facebook remarketinget.

 

Melyik Facebook funkciót tartjátok a leghasznosabbnak, legeredményesebbnek?

Ez céltól függően más és más. A Boost Post funkcióval új embereket tudunk elérni, akik még nem ismerik a Di Fiori-t. Ez azért jó, mert termékeink révén ismer meg minket. Ha forgalomnövekedést szeretnénk, akkor az előbbit továbbvisszük és remarketinggel újra megcélozzuk a fent említett új embereket.

 

Hogy szereztek tudomást a Facebook újdonságairól?

Mint online marketinges megvannak a bejáratott hírforrásaim: blogok, szakoldalak, amiket évek óta követek. Leginkább külföldiek.

 

Van-e olyan oldal a Facebookon, amit követtek, mert nagyon jónak tartjátok a kommunikációját?

Többet is követek, bár nagyon jónak egyiket sem mondanám. Maradjunk anyiban, hogy van néhány jó Facebook oldal Magyarorszagon akik virággal foglalkoznak. Másrészt különböző oldalakon, különböző megoldásokat lehet találni. Leginkább kinti oldalakra gondolok. Azoktól szoktunk is ötleteket itt Magyarországon kipróbálni! Ha egyébb műfajról beszélünk, akkor tudok adni jó példákat: Heineken, Coca-Cola. Nagyon tetszik, hogy nem a termékeikről szól a komunikációjúk, hanem egy életérzésről. Valahol, mi is ezt probáljuk kicsiben. Ebből is látszik, hogy fontos a tartalom, illetve az hogyan kapcsolódik be egy potenciális vevő életébe: inspirálja, megoldásokat nyújt számára, netán olyan terméket, amire szüksége van vagy ami után vágyakozik.

 

Melyik volt az a posztotok, ami a legjobb eredményeket hozta?

Inkább poszthalmazról beszélnék. Az adventi időszakban viszonylag sokat posztoltunk és hiszem, hogy együttesen voltak eredményesek. Ha a lájkok számát nézzük, akkor volt egy macaronos virágdobozunk, ami nagyon sok emberhez jutott el és gyűjtött be rengeteg lájkot.

 

Volt-e negatív tapasztalatotok a Facebookkal kapcsolatban?

Nem. Remélem ez így is marad. 🙂

 

Szerinted miben áll a sikeretek titka?

Abban, hogy megpróbáljuk megérteni a vásárlók igényeit és emiatt elrugaszkodunk az átlag kínálattól. Van aki azt mondja ez innováció. Talán az, talán nem. De tudom, hogy olyat kell csinálni, amit mások még nem csinálnak vagy, ha igen, akkor nagyon kevesen és ami megfelel, sőt túllépi a vásárló igényeit. Mikor a Di Fiori-t elindítottuk, azt láttuk, sok virágbolt létezik Budapesten, de olyan ami különleges, igényes és modern csak 2-3 volt. Felismertük a mozgásteret és megláttuk a potenciált. Ebből kifolyólag elég magasra helyeztük el saját mércénkent és nap mint nap próbálunk ennek megfelelni. Ezt az igyekezetett tükrözi Facebook oldalunk is. Úgy gondolom ez tetszik vásárlóinknak.

 

Én azt  gondolom még hosszú út van előttünk az igazi sikerig. Sok munka az üzletben, és sok a Facebookon. 🙂

 

Mit tanácsolnál azoknak, akik most kezdenének hozzá a Facebook üzleti célú használatához?

Három dolgot tudok javasolni: olvassanak sokat az online marketingről és azon belül a Facebookról, rendelkezzenek weboldallal, és minőségi terméket forgalmazzanak.

 

Gratulálok és köszönöm az igazán hasznos tanácsokat!

 

A sorozat első részét itt olvashatod el:

Facebook sztorik: Kifli és rezeda, közel 700 rajongó

 

A sorozat második részének elérhetősége:

Facebook sztorik: Jáde Virág & Dekor, 800 rajongó

 

Harmadik részben az Oázis kertézsti áruház árulta el titkait:

Facebook sztorik: Oázis kertészeti áruház, több mint 30.000 rajongó

 

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

 

Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

2 hozzászólás

  1. Liviu szerint:

    Köszönjük, Jucó!
    Azóta már megdupláztuk a követők számát, amihez csupán fél év volt szükséges. És nagyon sokat tanultunk Facebook hírdetések kapcsán.

  2. Névtelen szerint:

    Köszi Liviu!
    Láttam és gratulálok! Ez nem volt kérdés, hogy így lesz. 🙂
    További sok sikert!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .