Hatályukat vesztik a papíralapú őstermelői igazolványok

Fontos változást hozott 2016 az őstermelői igazolványok kezelésében, formájában. A korábbi években kiadott papíralapú igazolványok 2016. december 31-én hatályukat vesztik. Hiába lennének még érvényesek, ideje lecserélni, mert jövőre már nem használhatók!

A 2016-os év jelentős változást hoz az őstermelők életében, hatályba lépett a mezőgazdasági őstermelői igazolványról szóló 436/2015. (XII.28.) új kormányrendelet.

Az új szabályozás közérthetőbb formában szabályozza az őstermelőkre vonatkozó szabályokat. Célja a Kormány bürokráciacsökkentési törekvéseivel összhangban az ügyfelek hosszú távú adminisztrációs terheinek csökkentése.

Az új rendelet megteremtette a kérelem elektronikus előállításának, és a papír alapú igazolványok helyett a kártya alapú igazolvány bevezetésének feltételeit. Pontosítja az ellenőrzési feladatokkal kapcsolatos hatásköröket, eljárási szabályokat, ezáltal a jogkövető őstermelők a tisztább versenyhelyzetnek megfelelően előnyösebb helyzetbe kerülhetnek, a nem valós őstermelői tevékenységet folytatók pedig kikerülhetnek a rendszerből.

A rendelet megszűntetni azt az ellentmondásos helyzetet, hogy az őstermelők ugyanazt a terméket azonos helyen és azonos időben őstermelőként és egyéni vállalkozóként is értékesíthessék. A szabályozás hozzásegít a gazdaság kifehérítéséhez és ahhoz, hogy vásárlók is egyértelműen fel tudják ismerni az érvényes igazolvánnyal rendelkező valós őstermelőket, és a hazánkban megtermelt őstermelői termékeket. Mindettől a hazai termékek fogyasztását.

A papíralapú kártyát váltó elektronikus kártyával létrejöjjön egy megbízható adatbázis, ami meggyorsítja és egyszerűsíti a helyszíni ellenőrzéseket. Az őstermelői igazolványokkal kapcsolatos ügyintézés a továbbra is a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) falugazdászainál kezdeményezhető. Az igazolvány kiállítása és érvényesítése továbbra is díjmentes lesz, az ügyintézés folyamata viszont lerövidül. A kártyák az eddigi három helyett öt évig lesznek hatályosak.

 

Fontos tudni, hogy a papír alapú igazolványok 2016. december 31-én hatályukat vesztik. Akinek olyan papír alapú igazolványa van, amit még 2016 előtt állítottak ki december 31-ig ki kell váltani az új igazolványt, ha folytatni kívánja őstermelői tevékenységét. Hiába lenne érvényes 2017-re vagy 2018- évre a papíralapú igazolvány, jövőre az már nem használható. Ki kell váltani az új igazolványt.

Érdemes mielőbb kérni az új igazolványt, mert a papíralapú kártyákat minden előzetes értesítés nélkül automatikusan törölni fogja a nyilvántartásból a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).

Az új igazolvány számos előnnyel jár: hamisítás ellen védett, mindemellett tartósabb, így öt évig hatályos. Az új típusú őstermelői igazolvány egyben adathordozó is, a Nébih nyilvántartásában szereplő összes, az őstermelőre vonatkozó adat elérhető a hatóságok számára a kártya adattároló chipjén.

Nem kérdés tehát, hogy kell-e az új igazolvány. Aki nem cseréli le papíralapú kártyáját, 2017. 01.01 után nem folytathat őstermelői tevékenységet.

 

További olvasnivalók hasonló témában:

✿ Ne dőlj be a Megbízható Cég Tanusítvány csábításának!

✿ Kollégák közötti kommunikáció a virágüzletekben

✿ Milyen egy jó vállalkozó?

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .