Hírlevél, a csoda fegyver

Sokan temetik napjainkban a hírlevelet. Úgy gondolják, hogy az emberek manapság már nem olvassák őket, zaklatásnak veszik, az egész egy fölösleges macera. Pedig egyáltalán nem így van. A tartalmas, érdekes hírlevelek igen is érdeklik az embereket. Szívesen olvassák őket, ha abban megoldásokat találnak saját problémáikra, ha valami pluszt, valami igazán érdekfeszítőt lelnek benne. Akit nem érdekel a hírlevél, az előbb-utóbb megunja és leiratkozik róla.

A hírlevél egy kitűnő eszköz a figyelem felkeltésre, az érdeklődés fenntartására, a vevők rendszeres tájékoztatására. Egy meglévő hírlevél címlista hatalmas csoda fegyver egy vállalkozás életében. Persze csak akkor szól nagyot, ha jól használják.  Egy címlista attól lesz értékes, ahogy használod. Az értéke a mögötte lévő kapcsolatápolásban, az intenzív kommunikációban van.

Mire jó a hírlevél?

A weboldalra tévedt látogatókat legegyszerűbben egy hírlevéllel lehet visszacsalogatni, rendszeres olvasóvá és vásárlóvá tenni. A weboldal látogatóinak nagyon kis százaléka vásárol azonnal. Sokan szeretnek előbb körbenézni, felmérni a terepet, több hasonló oldal árait összehasonlítani. A hírlevél előnye, hogy akkor is elérheted a potenciális vevőket, ha soha többé nem jönnének vissza az oldalra.

A hírlevél egy folyamatos kapcsolattartás a vevőiddel, ami igen nagy szabadságfokkal rendelkezik:

  • akkor keresed őket, amikor Te szeretnéd,
  • arról írsz, amiről akarsz,
  • visszabeszélés mentes, egyoldalú véleményformálásra ad lehetőséget,
  • új termékek bevezetése előtt felkészítheted a vevőidet, felkeltheted bennük a vágyat az új termék iránt,
  • bizalomépítő ereje van a rendszeres, minőségi tartalomnak,
  • időzíthetek a hírleveleket, így azok akkor is “dolgoznak”, amikor Te épp nyaralsz vagy épp a csúcsforgalom miatt nem lenne időd hírlevélírással foglalkozni.

 

Milyen a hatásos hírlevél?

A hírlevéltől akkor remélhetsz elköteleződést, kimagasló megnyitási arányt, visszatérő vásárlókat, ha:

  • a levelekből érződik, hogy segíteni szeretnél az olvasónak, nem csupán rátukmálási, eladási szándékod van,
  • érdekes, szembeötlő a tárgysor,
  • hasznos tartalom és reklám mennyisége legalább 4:1 arányú, azaz csak minden negyedik, ötödik levél szól arról, hogy mit szeretnél eladni a vevődnek,
  • rendszeres a kommunikáció: legalább három havonta egyszer jelentkezni kell, hogy ne felejtsenek el a vevők, de legjobb a heti rendszerességű, azonos időben érkező hírlevél, nagyobb akcióknál hetente több is lehet,
  • hírlevél terjedelmű: nem túl hosszú, kb. 400-600 szó,
  • tagolt, jól áttekinthető
  • minél egyszerűbb megfogalmazású, lényegre törőbb, kerüld az idegen és túlzottan szakmai kifejezéseket,
  • maximum egy képet tartalmaz: egyre többen olvasnak emailt mobil telefonról, számukra zavaró lehet a sok kép, a letöltött adatmennyiség miatt esetleg el is riasztja az olvasókat,
  • kattintható link van benne, ami elvisz a weboldaladra, ahol további hasznos tartalmakat találnak és vásárolhatnak is.

 

Mire használhatod még a címlistád?

A hírlevél címlista kitűnő marketing eszköz. A feliratkozóktól, a vásárlóktól elkért adatok függvényében több lehetőség is rendelkezésre áll. A címlistákat különböző kritériumok alapján rendezhetjük, akár külön listákat készíthetünk, akik részére akár külön-külön hírlevél is küldhető.

A címlisták alapján egyedi kommunikáció is kezdeményezhető az ügyfelekkel. Holt időben érdemes felhívni egy-egy vevőt, személyes véleményt kérni tőle, amit aztán akár referenciaként a weboldalon is elhelyezhetünk.

Meglévő címlistára Facebook hirdetések is indíthatók, amivel igen hatékonyan hirdethetünk olyan emberek részére, akik már vásárlással vagy csak az email címük megadásával egyszer bizalmat szavaztak a vállalkozásnak.

A hírlevél tehát egy olyan eszköz a cég kezében, amit megfelelően használva hatékony, eredményes kapcsolattartást, a rendszeres vevőkövetést és tájékoztatást biztosít viszonylag kis ráfordítással és olcsón.

 

Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon is és  iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippet kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Köszönöm a megosztásokat!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •