Hírlevél, a csoda fegyver
Sokan temetik napjainkban a hírlevelet. Úgy gondolják, hogy az emberek manapság már nem olvassák őket, zaklatásnak veszik, az egész egy fölösleges macera. Pedig egyáltalán nem így van. A tartalmas, érdekes hírlevelek igen is érdeklik az embereket. Szívesen olvassák őket, ha abban megoldásokat találnak saját problémáikra, ha valami pluszt, valami igazán érdekfeszítőt lelnek benne. Akit nem érdekel a hírlevél, az előbb-utóbb megunja és leiratkozik róla.
A hírlevél egy kitűnő eszköz a figyelem felkeltésre, az érdeklődés fenntartására, a vevők rendszeres tájékoztatására. Egy meglévő hírlevél címlista hatalmas csoda fegyver egy vállalkozás életében. Persze csak akkor szól nagyot, ha jól használják. Egy címlista attól lesz értékes, ahogy használod. Az értéke a mögötte lévő kapcsolatápolásban, az intenzív kommunikációban van.
Mire jó a hírlevél?
A weboldalra tévedt látogatókat legegyszerűbben egy hírlevéllel lehet visszacsalogatni, rendszeres olvasóvá és vásárlóvá tenni. A weboldal látogatóinak nagyon kis százaléka vásárol azonnal. Sokan szeretnek előbb körbenézni, felmérni a terepet, több hasonló oldal árait összehasonlítani. A hírlevél előnye, hogy akkor is elérheted a potenciális vevőket, ha soha többé nem jönnének vissza az oldalra.
A hírlevél egy folyamatos kapcsolattartás a vevőiddel, ami igen nagy szabadságfokkal rendelkezik:
- akkor keresed őket, amikor Te szeretnéd,
- arról írsz, amiről akarsz,
- visszabeszélés mentes, egyoldalú véleményformálásra ad lehetőséget,
- új termékek bevezetése előtt felkészítheted a vevőidet, felkeltheted bennük a vágyat az új termék iránt,
- bizalomépítő ereje van a rendszeres, minőségi tartalomnak,
- időzíthetek a hírleveleket, így azok akkor is “dolgoznak”, amikor Te épp nyaralsz vagy épp a csúcsforgalom miatt nem lenne időd hírlevélírással foglalkozni.
Milyen a hatásos hírlevél?
A hírlevéltől akkor remélhetsz elköteleződést, kimagasló megnyitási arányt, visszatérő vásárlókat, ha:
- a levelekből érződik, hogy segíteni szeretnél az olvasónak, nem csupán rátukmálási, eladási szándékod van,
- érdekes, szembeötlő a tárgysor,
- hasznos tartalom és reklám mennyisége legalább 4:1 arányú, azaz csak minden negyedik, ötödik levél szól arról, hogy mit szeretnél eladni a vevődnek,
- rendszeres a kommunikáció: legalább három havonta egyszer jelentkezni kell, hogy ne felejtsenek el a vevők, de legjobb a heti rendszerességű, azonos időben érkező hírlevél, nagyobb akcióknál hetente több is lehet,
- hírlevél terjedelmű: nem túl hosszú, kb. 400-600 szó,
- tagolt, jól áttekinthető
- minél egyszerűbb megfogalmazású, lényegre törőbb, kerüld az idegen és túlzottan szakmai kifejezéseket,
- maximum egy képet tartalmaz: egyre többen olvasnak emailt mobil telefonról, számukra zavaró lehet a sok kép, a letöltött adatmennyiség miatt esetleg el is riasztja az olvasókat,
- kattintható link van benne, ami elvisz a weboldaladra, ahol további hasznos tartalmakat találnak és vásárolhatnak is.
Mire használhatod még a címlistád?
A hírlevél címlista kitűnő marketing eszköz. A feliratkozóktól, a vásárlóktól elkért adatok függvényében több lehetőség is rendelkezésre áll. A címlistákat különböző kritériumok alapján rendezhetjük, akár külön listákat készíthetünk, akik részére akár külön-külön hírlevél is küldhető.
A címlisták alapján egyedi kommunikáció is kezdeményezhető az ügyfelekkel. Holt időben érdemes felhívni egy-egy vevőt, személyes véleményt kérni tőle, amit aztán akár referenciaként a weboldalon is elhelyezhetünk.
Meglévő címlistára Facebook hirdetések is indíthatók, amivel igen hatékonyan hirdethetünk olyan emberek részére, akik már vásárlással vagy csak az email címük megadásával egyszer bizalmat szavaztak a vállalkozásnak.
A hírlevél tehát egy olyan eszköz a cég kezében, amit megfelelően használva hatékony, eredményes kapcsolattartást, a rendszeres vevőkövetést és tájékoztatást biztosít viszonylag kis ráfordítással és olcsón.
Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon is és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippet kapj az üzleted felvirágoztatásához!