Így hozz létre Facebook üzleti oldalt!

Aki komolyan veszi a vállalkozását, annak szüksége van Facebook üzleti oldalra, minden hol ott kell lenni, ahol a vevőid vannak. A Facebook pedig még mindig tartja magát, az emberek sok időt töltenek el itt naponta. Az üzleti oldal a rajongókkal való rendszeres kapcsolattartás legjobb eszköze. Nem mellesleg üzleti oldallal célzott hirdetéseket adhatsz fel, amivel akár a régi vevőidet vásárlásra ösztönözheted vagy akár új vevőket szerezhetsz.

Facebook üzleti oldal létrehozása

Facebook üzleti oldalt kb. 5-30 alatt létre lehet hozni. A Facebook magyarul végig vezet a folyamaton.

Kattints ide: Facebook üzleti oldal létrehozása vagy menj erre az oldalra:

https://www.facebook.com/pages/create

Üzleti kategória és név választása

Minden kategóriához más-más adatok adhatók meg. A kategórián később is változtathatsz, de név megadásra ügyelj, mert azt csak 200 követőig módosíthatod. Virágüzleteknek leginkább a helyi vállalkozás kategóriát javaslom, ennél térképes megjelenítésre és nyitva tartási idő megadására is van lehetőség. Ha engedélyezi a Facebook, akkor érdemes rögtön a vállalkozás szép nevét is lefoglalni. Előfordulhat, hogy ezt nem engedi azonnal, csak 25 rajongó megléte után. A szép név egy olyan egyedi név, amit bátran felrakhatsz a honlapodra vagy a névjegykártyádra is, jó ha azonos, az üzleted és a Facebook oldalad nevével.

Vállalkozással kapcsolatos információk hozzáadása

Minél több információt érdemes megadni, hogy a leendő a vevőkben bizalmat ébressz. Semmiképp ne titkold el, ha üzletben mester virágkötők dolgoznak. Adatvédelemnél ne korlátozz, hisz épp azt szeretnéd, hogy minél többen lássák az oldaladat. Ha van honlapod is, akkor ne felejtsd el annak linkjét is beírni.
Mind a borító, mind a profilkép jó minőségű és egyedi legyen. Különösen a kis méretben megjeleő profilképnél fontos, hogy kitűnjön a többi kép közül. Jó megoldás, ha a cég logója kerül a profilkép helyére. A képekkel az érzelmekre kell hatni. Olyan érzelmeket kell kiváltani a követőkből, aminek hatására szívesen figyelnek rád. A kis profilképed legyen állandó, csak a borítóképet cseréld az aktualitásoknak megfelelően.
Érdemes engedélyt adni arra, hogy az oldalt a Facebook hasonló tartalomként megjeleníthesse, így több oldal lájkot érhetünk el.

Rajongók gyűjtése
Először kérd meg az ismerőseidet, családtagjaidat, hogy lájkolják az oldalad. Idegenek is szívesebben lájkolnak, ha látják, hogy előtte már mások is megtették ezt. Az oldalad szép nevét többnyire csak 25 rajongó megléte után tudod kérni, bár találkoztam olyan esettel is, amikor rögtön a létrehozáskor meg lehetett adni.

Oldal feltöltése
Virágüzleteknél nagyon fontosak a minőségi képek. Érdemes már rögtön az elején tematikus albumokat (pl. karácsony, esküvő, ballagás, stb) létrehozni képekkel. Mindenképp saját alkotások fotóit használd. Egyáltalán nem etikus mások képeit lementeni és sajátként feltölteti. Igaz ez a külföldi oldalak képeire is. Ha megtetszik egy alkotás, készíts el Te magad is és annak a fotóját tedd fel.

Érdemes mérföldköveket is beírni, pl. mikor nyitott a virágüzlet, mikor lett teljesen felújítva, stb.

Felhívás gomb

Friss változás a Facebookon, hogy az üzleti oldalakra felkerült egy felhívás (cselekvésre buzdító) gomb. Az ingyenes funkciót fokozatosan vezetik be, így előfordulhat, hogy nálad még nem érhető el. A felhívással olyan műveletekre ösztönözhetsz embereket a Facebookon, amelyek fontosak a vállalkozásod számára (pl. rendeljenek előre virágcsokrot ballagásra, vásároljanak a webáruházadban, stb). Több lehetőség közül választhatsz:

  • Vásárlás most;
  • Foglalás most;
  • Kapcsolatfelvétel;
  • Alkalmazás használata;
  • Regisztráció;
  • Videó megtekintése.

Mindegyik lehetőség mellé egy internetes cím (URL) társítható, így a vevőket az általunk megadott honlapra, webáruházba, stb tudjuk irányítani.

Ezzel kész is üzleti oldalad, már csak működtetni kell. Érdemes kidolgozni egy stratégiát a Facebook posztolásokhoz (bejegyzésekhez). Ha valódi sikereket akarsz elérni a Facebookon, akkor szánnod kell bizonyos összeget hirdetésre, alkalmazás fejlesztésre, arra, hogy megtanuld a profi kommunikációt.

 

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .