Tanulj az ingyenes Google Analytics-demófiók használatával
by Nagy Jucó · 2017-07-04
A Google Analytics rengeteg hasznos és ingyenes eszköze között van egy olyan funkció, amit kevesen ismernek, pedig nagyon jó lehetőséget ad arra, hogy éles adatokon megtanuljuk az analytics használatát. A Google Analytics-demófiók használatát minden honlap tulajdonosnak ajánlom.
Mi az a Google Analytics-demófiók?
A Google Analytics-demófiók egy teljes értékű Google Analytics-fiók, amely minden Google-felhasználó (gmail.com-os email címmel rendelkező felhasználó) számára hozzáférhető. Remek lehetőséget kínál arra, hogy a felhasználók valódi üzleti adatokat tekinthessenek meg, és kipróbálják a Google Analytics funkcióit.
A demófiók éles adatai a Google Merchandise Store nevű e-kereskedelmi webhelyről származnak, ahol a Google saját márkás termékeket értékesít.
A hozzáférést egyszerű procedúrával kell megkérni és már pár perc múlva már láthatjuk az adatokat. A hozzáférés olvasási és elemzési jogokat biztosít. Ez azt jelenti, hogy láthatjuk a jelentési és a konfigurációs adatokat, különféle műveleteket végezhetünk az adatokkal (szűrés, szegmentálás, stb) és saját jelentéseket hozhatunk végre.
Hogy lehet hozzáférést kérni a demó funkciókhoz?
A demófiók működéséről az alábbi linken találsz további információt, ahol kérhetek is saját hozzáférésed:
https://support.google.com/analytics/answer/6367342#access
Egyszerűen csak kattints az oldal közepén található Demófiók használata linkre. Ha már rendelkezik Google-fiókkal, a rendszer felkéri, hogy jelentkezzen be a fiókba.
Ha még nem rendelkezel Google-fiókkal, a rendszer felkér, hogy hozz létre egyet, majd jelentkezz be.
Ha még nincs Google Analytics-fiókod, a Google létrehozza azt a Google-fiókhoz (gmail-com email cím) társítva, majd ehhez az új Analytics-fiókhoz hozzáadja a demófiókot.
Ha már van Google Analytics-fiókod, akkor ehhez jön létre a demófiók.
Amilyen egyszerűen létrehoztuk a fiókot, olyan egyszerűen bármikor meg is szüntethetjük.
A Google Analytics-demófiókban tehát egy működő webáruház adatait látod célokkal, e-kereskedelmi adatokkal, így konverziós rátával, bevételi adatokkal.
Mivel a demófiók egy e-kereskedelmi oldal valódi adatait jeleníti meg, kiváló lehetőséget nyújt a Google Analytics-jelentések és egyéb funkciók kipróbálására. Kitűnő arra is, ha valami nem működik a saját analytics fiókunkban (pl. nem jól mutatja a bevételeket), akkor puskázzunk a beállításokról, megtaláljuk a hiba okát és kijavítsuk a beállításokat.
Bővebb információ a Google Analytics-demófiók lehetőségeiről:
https://support.google.com/analytics/answer/6367342#access
Nem boldogulsz a Google Analytics adatokkal? Nem tudod mit kellene nézned? Vagy a beállításokkal van gond?
Keress és segítek, hogy minél többet ki tudj hozni a weboldaladból!
További olvasnivalók hasonló témában:
✿ Ezeket a adatokat figyeld a Google Analytics rendszerben
✿ Google Maps, amiből kimaradni vétek
✿ Médiaajánlat virágos vállalkozások eléréséhez
✿ Google Ground, az inspiráló tudásközpont