Instagram: egyszerű és nagyszerű közösségi alkalmazás

Bár én magam is már régóta használom az Instagram alkalmazást, eddig még nem írtam róla. Az okostelefonokon használható közösségi hálózat fényképek és rövid videók megosztását teszi lehetővé. A fotókat feliratozhatjuk, művészi hatású effektekkel/szűrőkkel láthatjuk el, megjelölhetjük a készítés helyét és persze ami a lényeg, széles körben megoszthatjuk.

A megosztásnak nem feltétlenül kell Instagramon belül maradnia, több különböző közösségi hálózatba (Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr, Foursquare) vagy akár e-mailben is elküldhető. A felhasználók az Instagramon belül tudják követni egymást, jelezhetik tetszésüket, illetve megjegyzést fűzhetnek a feltöltött képekhez vagy videókhoz.

 

instagram

 

A 2010 októberében indult szolgáltatás nagyon hamar népszerű lett, 2013 januárjában már több, mint 100 millió felhasználóval rendelkezett. Később a Facebook felvásárolta, így már összeköthetjük a Facebook oldalunkkal és Facebookon indított hirdetéseket is megjeleníthetünk a célcsoportunk számára.

A szolgáltatásra az okostelefonokra letölthető alkalmazással lehet beregisztrálni. Képeket feltölteni csak okostelefonról lehet, de 2012 novemberétől minden Instagram felhasználónak a van egy webes profilja. Itt megtalálható az összes fotó és a feltöltésen kívül lényegében minden műveletet végrehajthatunk. Követéseket jelölhetünk be vagy törölhetünk, lájkolhatunk és kommentelhetünk is.

Funkciói korlátozottak, nem tudjuk például megosztani mások képeit saját követőinkkel, letölteni a fotókat vagy épp időzíteni a bejegyzéseket. Természetesen ezek hiányát igyekeznek pótolni, több száz kiegészítő applikációk találunk.

A Facebookkal ellentétben az Instagramon nagyon jól működnek a hashtagek, vagyis a "#" jel mögé írt címkék. A hashtages címkékre jól lehet keresni, így könnyen rá lehet találni az azonos témájú bejegyzésekre. A leggyakrabban használt hashtagek pozitív kicsengésűek, talán egyetlen kivétel a #unalom.

 

Míg a Facebookról szinte már menekülnek a fiatalok, itt épp ők, azaz a jövő vásárlói vannak jelen. A magyar felhasználók közt a nők vannak túlsúlyban és össz felhasználó 50 %-a 29 év alatti. Pont ebből adódóan érdemes például az esküvői dekoráció készítési szolgáltatásra nagy hangsúlyt fektetni. 

Miért érdemes használni az Instagram alkalmazást?

  • Több mint 500 millió felhasználóval, napi 80 millió megosztott képpel igen, több mint 500 ezer magyar felhasználójával fontos felület, ahol a leendő vásárlók sok időt töltenek.
  • Napjainkban még mindig a legdinamikusabban növő közösségi oldal.
  • A fiatal felhasználói bázisa nagyon aktív, minden második ember naponta bejelentkezik a fiókjába.
  • A Facebook oldali összekacsolással és ottani célközönség meghatározással hatékonyan hirdethetünk.
  • Folyamatosan fejlesztik, igazodik a jövőbeli trendekhez (mobil használat, videós tartalom, stb).

 

Néhány tipp az Instagram haználatához

  • a profil leírásba helyezz el linkeket
  • minőségi fotókat használj, 
  • mutasd a milliőt is, érzelmet közvetítsen a fotó, pl. virágcsokor kézben, nem csak önmagában,
  • természetességet szeretik, kiegészítőként fa, növény a menő,
  • míg a pinteresten a meleg képek a menők, itt inkább lágyabb, hidegebb, kékes színeket használj,
  • használj saját hashtageket (amiket mások nem használnak), kérd meg a rajongókat is, hogy ők is használják,
  • érdemes a saját márka névre is létrehozni hashtaget,
  • minél több helyre helyezz el linkeket is,
  • feliratozásba is mehet URL,
  • érdemes csak külön az instagramra hirdetni (ide 1:1 arányú, 1080*1080 pixel méretű képek kellenek).

 

 

 

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Köszönöm a megosztásokat!

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás