Internetezési szokások felmérés 2016

A magyarok 2016-os internetezési szokásairól készített felmérést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) felkérésére az NRC Piackutató Intézet. Aki ezt a blogot olvassa, annak nem kell magyaráznom, miért és mennyire fontos a felmérés adatainak megismerése és hasznosítása.

A lakossági internet használatról 2016.11.16 – 2016.12.16 közötti időszakban, 16+ éves, Magyarországon élő, legalább hetente egyszer internetezőket kérdeztek meg online standard kérdőívvel (CAWI). A megkérdezett 3.105 személy nem, korcsoport, iskolai végzettség, lakóhely ismérvek alapján többszempontú faktorsúlyozásával állt össze a végeredmény.

Internetezési szokások felmérés 2016

Na de nézzük a legfontosabb tényeket.

Internetezési szokások felmérés 2016

Kiderült, hogy lassulva ugyan, de folytatódott az eszközváltás tendenciája. A tablet, az okostelefon és az okostévé elterjedtsége nőtt, míg megkezdődött az asztali pc visszaszorulása. A notebook esetében visszaesés még nem tapasztalható. A testen hordható eszközökön (pl. okosóra) túl terjednek az okosautó- és az okosotthon-eszközök.

2016-ban az okostelefonon internetezők aránya utolérte, sőt meg is haladta az asztali számítógépen internetezők arányát. Jelentősen nőtt azok aránya, akik asztali vagy hordozható pc mellett kézi eszközön is interneteznek. A csak kézi eszközön internetezők száma minimális. A tizen- és huszonévesek többségére már szinte csak a kézi eszköz használata a jellemző.

Míg a korábbi években az otthoni használatban az asztali pc-ké volt az elsőség, 2016 a többség már otthon is az okostelefonokat használta.

A magyarországi internetezők akárcsak az előző években, tavaly is jórészt androidos kézi eszközt használtak. Ez a kedvező áraknak és a Google széles ingyenes applikációkínálatának köszönhető. Az iPhone, iPad használói fiatalabbak, jobb módúak, járatosabbak az internetezés terén és régebben használják a kézi eszközt, mint az átlagos okostelefon-, illetve táblagép-birtokos.

Az okostelefonok népszerűsége nemcsak a közösségi oldalak és chatelős oldalak tekintetében növekedett, hanem az internetes keresések, vásárlások is nőttek. Ennek ellenére az internetezők többsége továbbra is hagyományos pc-n szeret jobban internetezni, és a kézi eszközön az internetes
tevékenységeknek csak bizonyos fajtáit végzi.

Tovább nőtt az internetre kapcsolódva töltött napi átlagidő (5,4 óra) és ezen belül az aktív internetes tevékenységgel töltött időtartam (3,3 óra) is. Akik csak kézi eszközön vagy csak hagyományos pc-n interneteznek, azok jóval kevesebb időt töltenek a gép előtt, mint akik mindkét eszköztípuson interneznek. Az okostelefonok és tabletek tehát nem váltják ki a hagyományos internetezési eszközöket, hanem egy plusz dimenziót visznek az
internetezés gyakorlatába.

Az átlagos magyar internetező 2,2 eszközön internetezett. Minél több eszközön internetezik valaki, annál több időt tölt internetezéssel és ez nem egyértelműen a több eszköz használatának következménye. A több eszközös internet használat együtt jár az internet többféle funkcióban, sokrétűbb szerepkörben való használatával, amihez több idő is társul.

A weben olvasni, keresgélni szinte minden internetező szokott és a legtöbbjük emailezik is. Az előző évhez képest csökkent az emailezésre, böngészésre fordított idő, és nőtt a cseteléssel töltött idő. Az internetezők az internetet részesítik előnyben szórakozási, tájékozódási, kapcsolattartási funkcióban a konkurens kommunikációs eszközökkel szemben.

A megelőző évhez képest növekedett a közlekedés, utazás közben, a más nyilvános helyen és a másvalaki lakásán internetezők aránya
az állandó konnektivitás újabb jeleként. Ilyenkor az alkalmazások használata a jellemző. A nagyobb kijelzős táblagépeket elsősorban videó nézésre használják. Az aktív keresők 62%-a használ internetet a munkahelyén vagy olyan helyen, ahova munkavégzés miatt megy.

A két piacvezető óriás, a Facebook, valamint a Google tulajdonában lévő YouTube mellett a közösségi média más szereplőinek népszerűsége mellett a többi szereplő eltörpül. A Facebookot 5,1 millióan, a Youtube pedig 4,3 millióan használják heti rendszerességgel. Az összes többi oldalt (Pinterest, Instagram, stb) együttvéve 2,9 millióan használták.

Komoly növekedést egyedül a Facebook tulajdonát képező Instagram ért el 2016-ban, de Pinterest népszerűsége is nőtt. A Twitter továbbra sem népszerű hazánkban.

A nők közösségimédia-használatában a szórakozási és a kapcsolatteremtési cél, a férfiakéban az informálódási és a kapcsolatápolási cél a jellemző.

A teljes felmérés elérhetősége:

http://nmhh.hu/dokumentum/187704/lakossagi_internethasznalat_2016.pdf

Számomra ennek a felmérésnek a legfőbb üzenete, hogy aki 2017-ben az interneten keresztül akar bármit is eladni, nem engedheti meg magának, hoy ne legyen mobilbarát a weboldala.

 

Nézd meg ezeket is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .