Leggyakoribb Facebook hiányosságok

Talán Te is láttad, hogy két hete a Virágos marketing tippek Facebook oldalon felajánlottam ingyenes Facebook oldalelemzést a leggyorsabbaknak. Szép számmal voltak, akik lecsaptak a lehetőségre. Azóta már el is készítettem az elemzéseket és elküldtem az eredményeket a bátor és gyors jelentkezőknek. Több közös hiányosságot is találtam a megvizsgált oldalakon. Úgy gondolom,  hogy többeknek segít, ha leírom a tipikus hibákat és ezek orvoslásának lehetőségeit. Lássuk tehát mik voltak a leggyakoribb Facebook hiányosságok az általam megvizsgált oldalakon.

 

Privát profil használata üzleti célra

Bár a felhívás egyértelműen a Facebook üzleti oldal tulajdonosoknak szólt, volt aki üzleti névvel ellátott privát profil (ismerősöket lehet gyűjteni, nem lájkolókat) átvizsgálását kérte volna. Mivel az ilyen használat ellenmond a Facebook felhasználási feltételeinek, az ilyen oldal véleményezését nem vállaltam.

Azt tanácsoltam, hogy mielőbb alakítsák át az oldalt szabályossá, amihez az alábbi linken találnak segítséget:

https://viragutazo.hu/igy-alakitsd-facebook-privat-profilt-uzleti-oldalla/

 

Névjegy adatainak felületes kitöltése

Az adatlap megfelelő kitöltésével tájékoztathatjuk a rajongókat a fontos információkról. Érdemes itt minél több hasznos és bizalomépítő tényt elárulni. Nagy múltú cégnél előny, az alapításra vonatkozó adat, míg egy friss cégnél ezt el is hagyhatjuk. Ne rejtsük azonban véka alá a versenyeken elért díjainkat, vagy azt, ha az üzletben mester virágkötők dolgoznak.

Több oldalnál hiányzott a weboldal, az email cím és telefonszám feltüntetése. Találkoztam olyan oldallal is, ahol nem jelent meg a térkép és a nyitvatartási idő sem. Ezeket az adatokat egyszerűen lehet és érdemes is javítani a Névjegy menüpontra kattintva. Egyszemélyes virágüzletnél az oldal tulajdonos beállítása is javasolható.

 

Felhívás gomb beállítás hiánya

A Felhívás gombbal a saját weboldalunk, webáruházunk kívánt oldalára irányíthatjuk az érdeklődőket. Akkor is érdemes beállítani, ha sem honlappal, sem webshoppal nem rendelkezünk. Azt javaslom, hogy ilyenkor a Kapcsolatfelvétel lehetőséghez a Facebook oldal névjegy linkjét állíts be, így feltéve, hogy minden adatot megadtál, a linkre kattintva látni fognak minden fontos információt (térképet, email, telefonszáml, stb), ami a vásárláshoz kell.

A Felhívás gomb beállításáról itt olvashatsz:

https://viragutazo.hu/felhivas-gomb-a-facebookon/

 

„Szép név” nincs megadva

Egyszerűen beállítható, hogy a számokkal teletűzdelt név (URL) helyett rövidebb és megjegyezhetőbb neve legyen az oldalnak. Egy névjegykártyára, céges levélbe, a boltunk kirakatára nem mindegy milyen Facebook elérhetőséget írunk.

A beállítási lehetőségről itt olvashatsz:

https://viragutazo.hu/igy-lesz-szep-neve-facebook-oldaladnak/

 

Nem oda illő tartalmak

Egy üzleti oldal a Facebookon is úgy tud hiteles és a követők számára érdekes maradni, ha nem csapong és nem ír témába nem illő dolgokat. Egy virágüzlet oldalán nincs helye naponta a recepteknek, a cuki állatos, kisgyerekes videóknak, képeknek. Egyszer-egyszer megtehetjük, ha pár szóval meg is magyarázzuk, miért került oda, de rendszeresen semmiképp ne tegyük. Ugyanígy ne kerüljön fel politikai, személyiségi jogokat sértő tartalom sem. Bármennyire is empatikusak vagyunk, ne osszunk meg eltűnt autókról, gyerekekről vagy felnőttekről szóló bejegyzéseket.

 

Kis aktivitás az oldalon

Tipikus hiba volt az egyoldalú kommunikáció. Az oldal tulajdonosa gyakran csak szöveg nélkül oszt meg tartalmakat és nem törekszik a követőkkel való beszélgetésre. Ha nincsenek hozzászólások sokkal kevesebb emberhez ér el a bejegyzés. Meg kell próbálni a képekhez olyan szövegeket írni, amik megmozgatják az olvasókat. Jó ötlet az egyszerű kérdés feltevés vagy a saját vélemény közlése mellett az olvasó véleményének megkérdezése. Nem egyszerű a Facebookon szóra bírni az embereket, de nem szabad feladni, előbb-utóbb megnyílnak. Az első hozzászólás után már könnyebben jön a többi. Nem elég, ha a rajongók írnak az oldalra, azokra reagálni kell, a hozzászólásokra érdemes válaszolni, megosztásokat megköszönni.

 

Egyhangú bejegyzések

Az emberek szórakozni jönnek a Facebookra, ezért egy üzleti oldalnak is szórakoztatni kell. Nem szólhat minden poszt arról, hogy vásárolj. Az oldalak többségénél csak képeket tettek fel, pedig érdemes néha kép nélküli elgondolkodtató, hozzászólásra bíró szöveget írni. Érdemes virágos cikkeket is megosztani időnként. Legfeljebb csak minden harmadik, negyedik bejegyzés legyen vásárlásra felszólító. Ezeknél érdemes felszólító módban fogalmazni, mert sokkal jobb eredményt érünk el vele. Pl. Kattints a képre és nézd meg a többi virágcsokrunkat is, rendeld meg most, hogy ne maradj le a kedvezményről, stb.

A változatosság jegyében érdemes videókat is készíteni és a felhívás gombbal ellátni. A videók jelentőségéről és a felhívás gomb hozzáadásáról itt olvashatsz:

https://viragutazo.hu/videokat-a-facebookra-is/

 

Időzítés, rendszertelenség

A Facebooknál fontos a rendszeresség, a hétvégi napokat sem szabad hanyagolni. A napi egy-két bejegyzés már elégséges, de az időzítésre is figyelni kell. A hajnali 4-kor vagy este 23-kor kirakott bejegyzéseknél sokkal kisebb elérésre számíthatunk, mint 8 és 21 óra közötti időintervallumban. Nem jó ötlet, hogy egymás után teszel ki több bejegyzést. Pont erre jó a Facebook ingyenes időzítési funkciója, amivel 180 napra előre lehet bejegyzést időzíteni.

 

Ezek voltak tehát a leggyakrabban előforduló és legegyszerűbben megoldható üzleti oldali problémák.

A Te Facebook oldaladon mi a helyzet? Van mit javítani? Akkor hajrá!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

 

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .