Legnagyobb Facebook hirdetési bakik

Facebook hirdetési bakik? Az meg mi a szösz? Mit lehet egy hirdetésen elrontani? Nagyon is sok mindent, ami komoly ezrekbe kerülhet. Ráadásul mindezt úgy, hogy egy árva fillért sem hoz cserébe.

Facebook hirdetési bakik

A Facebookon hirdetni egyáltalán nem bonyolult, különösen egyetért ezzel, aki próbált már Google Adwords hirdetést kezelni. Pont ez az ami miatt sokan bátran belevágnak. Sokan azt gondolják, hogy elég egyszer elkészíteni a hirdetést és az majd végeláthatatlanul szállítja a vevőket. Már pedig ez nem így van.

Több vállalkozásnak írtam már, amikor láthatóan beragadt, rosszul fogalmazott vagy irreleváns hirdetése futott. Pl. január 15-én még mindig az adventi koszorú hirdetés ugrott fel. Hab volt a tortán, hogy nekem mint budapestinek is megjelent a hirdetés, de a szövegből kiderült, hogy postázást nem vállalnak, tehát csak a környékben lakók számára lett volna érdekes a hirdtés. Decemberben sem utaztam volna 200 kilométert egy adventi koszorúért, hát még januárban! 

Az egyik baki tehát az volt, hogy nem állították le még decemberben a hirdetést, továbbra is hirdették az adventi koszorút, vélhetően egyetlen megrendelés, kézzel fogható haszon nélkül. A másikat pedig már rögtön a hirdetés elkészítésénél elkövették, amikor nem állították be pontosan, hogy kinek szóljon a hirdetés. Ha nem postáznak, akkor felesleges az egész országra hirdetni. Sokkal eredményesebb lehet a hirdetés, ha csak az adott településre és annak pár kilométeres körzetébe hirdetünk.

Ha csak úgy céltalanul, átgondoltság és kellő információ hiányában belevág valaki, annak azért hamar elmehet a kedve tőle. Úgy gondolom, hogy ez nem a Facebook hibája. Tanulni nem szégyen és kell is. És mennyivel jobb, ha nem a saját kárán tanul az ember. Szerintem sokkal jobban jár az, aki hajlandó arra áldozni, hogy megtanulja a hirdetések csínját-bínját, mintha ezt az összeget értelmetlen Facebook hirdetésbe lapátolná. A legjobb befektetés mindig a tudás.

A Facebook hirdetések legnagyobb buktatói:

  • céltalanul, átgondolatlanul feladott hirdetés,
  • rossz, nem a célnak megfelelő hirdetési forma választása,
  • a célcsoport nem megfelelő meghatározása és beállítása ,
  • túl széles célcsoport,
  • túl kicsi célközönség,
  • elcsépelt, semmit mondó szöveg,
  • ezerszer ellőtt fotók,
  • nincs felhívás (call to action. vedd meg, kattints ide, lájkold az oldalunkat, stb) a hirdetésben, nem lesz eredmény, csak elolvassa és nyugtázza, de nem teljesíti, amit remélünk tőle,
  • feltételes módot használsz a szövegben (ha = álszerénység, bizonytalanság),
  • rákattintani rögtön, amikor a Facebook valamit hirdetésre ajánl, a szép színes képek szinte mindegyikénél ezt teszi, nézd meg inkább melyik bejegyzést ajánlja és azt hirdesd meg a hirdetéskezelőben jó célzással.

 

A nem megfelelő hirdetés csak viszi a pénzt, abból is jó sokat, eredményt viszont nem hozz.

Ha sikert akarsz elérni

  • ne sajnáld az időt a hirdetés megtervezésére és beüzemelésére,
  • ne egy nagy hirdetést adj fel az egész magyar lakosságra, hanem bontsd kisebb célcsoportokra.
  • egy-egy célközönség mérete ne legyen több mint 20.000 – 50.000,
  • mindig ügyelj arra, hogy a hirdetésnél a célzási mutató középen, vagyis függőlegesen álljon, mert ekkor ideális a célközönség mérete.

 

Hosszan sorolhatnám még a bakikat is és azt is, hogy mire figyelj, de egy ilyen bejegyzés terjedelme ezt nem teszi lehetővé. Szívesen megtanítalak hirdetni, hogy elkerüld a bakikat és eredményesek legyenek a Facebook hirdetéseid.

Nem boldogulsz a Facebook hirdetésekkel? Jó lenne érteni, mi mit jelent és nem ártani javítani az eredményességen?

Keress és segítek!

Facebook szolgáltatások

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Köszönöm a megosztásokat!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás