LinkedIn, a legnagyobb üzleti közösségi oldal használata

A LinkedIn hazánkban még mindig kevesek által ismert és használt közösségi média felület. Méltánytalanul kevés szó esik róla, pedig üzleti kapcsolatok építéséhez a legjobb internetes eszköz. Talán ha magyarul is elérhető lesz, többen próbálkoznak vele és ráéreznek az ízére. 

Nem kell nekem egy újabb Facebook, legyintenek sokan, ha megkérdezik, fent vannak-e a LinkedIn oldalon. Pedig ez nem egy újabb Facebook, itt nem az ismerősök kapcsolattartása és a szórakoztatás a cél. Itt munkatapasztalatok, munkakapcsolatok, üzleti lehetőségek vannak a fókuszban. 

Az oldalon fentlévők aktivitása is sokkal kisebb, mint a Facebookon. Bár itt nem divat/illik minden lépésünkről beszámolni, vagy pl. a vacsoránkat megosztani. Évekig jellemzően csak bizonyos szakmák képviselői használták: informatikusok, marketingesek, kommunikációs szakemberek és HR-esek. 

LinkedIn

Mi is az a LinkedIn?

LinkedIn a világ egyik legnagyobb online üzleti, közösségi portálja közel 500 millió felhasználóval. Főként az üzleti kapcsolatok létesítésében játszik nagy szerepet az oldal, segítségével személyre szabott profilt hozhatunk létre, ismerősöket jelölhetünk be és különböző szakmai és álláskeresési csoporthoz csatlakozhatunk.

Munkaerő-közvetítő szerepet is betölt: sok közvetítő cég használja a LinkedInt arra, hogy megtalálja és elérje a legjobb jelölteket. 

Az oldalra történő regisztráció teljesen ingyenes, és a legtöbb funkciót ingyenesen használhatjuk. Egyes szolgáltatások csak Prémium felhasználóként, fizetősen érhetőek el, a fejvadászok számára pedig egy külön felület (Recruiter) áll rendelkezésre.

A magyar LinkedIn felhasználók száma folyamatosan növekszik, kb. félmillió. Magyar nyelvű felhasználói felület még nem érhető el, de több nyelv közül (pl. angol, német, francia, spanyol) választhatunk. 

Az én-márka építésének legfontosabb színtere, segít, hogy láthatóvá és hitelessé váljunk. Akár videót és képeket is feltölthetünk a Summary (Összefoglaló) részhez. Lehetőséget ad arra, hogy megmutassuk, kik is vagyunk valójában.

A LinkedIN-nel hatékonyan menedzseljük kapcsolati hálónkat. „Tag”-ek használatával csoportba rendezhetjük ismerőseinket. A „Find alumni” (Alumni társak megkeresése) funkcióval könnyen megtalálhatjuk volt iskolatársainkat és volt kollégáinkat is.

A LinkedIn profilokat a Google is indexeli. Ha valaki rákeres név szerint egy olyan személyre, akinek van LinkedIn profilja, a Google általában a találati lista első oldalán jeleníti meg. Nagy Jucó névre keresve ugyan csak a második oldalon jelenik meg a LinkedIn profilom, de ennek az az oka, hogy rengeteg egyéb internetes megjelenésem is van, amiket a több tartalom miatt relevánsabbnak tart a Google. Pl. saját honlap, blogok, Instagram, Twitter, Pinterest

A LinkedInen szakmailag értékes emberekkel vehetjük fel a kapcsolatot, a gazdasággal és az iparágunkkal kapcsolatban olvashatunk érdekes és gondolat-ébresztő cikkeket, posztokat.

 

Regisztárció

A LinkedIn regisztráció csupán 5 perc és mindössze egy email címre és egy jelszóra van szükség. Alap adataink megadása után automatikusan felajánlja, hogy az email fiók levelezési címei alapján megkeresi az ismerőseidet. Nyugodtan élj ezzel a lehetőséggel, azt viszont utasítsd el, hogy automatikusan meghívót küldjön azoknak, akik nincsenek fent az oldalon. 

Profil feltöltése

A LinkedIn profilra úgy tekints, mint a szakmai önéletrajzodra, részletesen adj meg minden adatot. A fotód is legyen minőségi.

Írd le részletesen mindent: a szakmai tapasztalatodat, hol mit dolgoztál, mik voltak a feladataid, milyen eredményeket értél el. Töltsd ki a tanulmányok részt is.

Legalább 10-15 skillt (szakmai kompetenciát, készséget) adj meg. Ezeket a kapcsolataid igazolhatják, illetve ajánlásokat, referenciákat is gyűjthetsz.

Különösen figyelj oda a szakmai címsorod megadására, ami a neved alatt szerepel, és az összefoglaló (summary) részre.

A LinkedIn egy ötfokozatú skálán jelzi a profilod kitöltöttségi szintjét. A legmagasabb szint az “All-Star”, de már az is nagyon jó, ha “Expert” kategóriát érsz el.

 

Erre figyelj

 

Minél nagyobb a kapcsolati hálód, annál több lehetőséget találsz, és annál több lehetőség találhat rád. 

Amikor meghívsz valakit a kapcsolati hálódba, írj neki személyes üzenetet, ne a sablon szöveget küldd el. A meghívóba írd bele az illető nevét, honnan ismeritek egymást, milyen céllal szeretnéd felvenni a szakmai kapcsolataid közé.

A LinkedInen a Facebokkal ellentétben nem terndi a lazaság, itt az üzleties stílus dívik.

És ha regisztráltál és szeretnéd, vegyél fel nyugodtan engem is a kapcsolati hálódba. igérem visszaigazolak majd.

Itt éred el az én LinkedIn profilomat:

Nagy Jucó (Virágutazó) a LinkedInen

 

További olvasnivalók hasonló témában:

✿ Készíts kvízt, az olvasók imádni fogják!

✿ 7 tipp, hogy hatékonyabb legyen a Pinterest marketing

✿ Médiaajánlat virágüzletek, virágkereskedők eléréséhez

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Köszönöm a megosztásokat!

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás