Mi a Google Adwords?

A Google-ről tudjuk, hogy a keresője az egyik leggyakrabban használt internetes segédeszköz. Előszeretettel nyúlunk hozzá, ha valamire kíváncsiak vagyunk és nem tudunk egy konkrét honlapot, ahol a választ megtalálnánk a kérdésünkre. Szavakat, kifejezéseket vagy akár egész mondatokat is beüthetünk, a Google robotjai pedig megmutatják, hogy melyik honlapon található meg a szükséges információ. Ez a keresés teljesen ingyenes, de ha jól megfigyeled, a találati lista élén egy-három, a jobb oldali sávban még néhány és gyakran az oldal legalján is egy hirdetést találsz. Ezekért az előkelő helyen való megjelenésért a cégek fizetnek a Google-nak. Minél előrébb helyezkedik el ugyanis egy cég a találati listában, annál többen kattintanak át az oldalra és annál több vevő várható.

Hirdetést feladni a Google AdWords rendszerével lehet. A Google Adwords nagyon hatékony módja a vevőszerzésnek. A hirdetések elszámolása PPC (pay-per-click) alapon történik, tehát csak azok után a hirdetések után kell fizetnünk, amikre valaki rákattint és így eljut a honlapunkra. Akár több ezerszer is megjelenhet a feladott hirdetésünk a listában, de ha csak 20-an mennek át a weboldalunkra, akkor csak 20 kattintásért kell fizetni.

Különösen egy újonnan indított honlapnál, webáruháznál nehéz a találati lista elejére kerülni, így ezeknél az Adwords hirdetés szinte kötelező. A hirdetések feladásánál ugyan licit van ( a hirdető adja meg, hogy mennyit hajlandó egy kattintásra költeni), de a Google a minőségre törekszik, ezért a legjobb hirdetési helyekre kerülés nem befolyásolható az árral. Ha a Google algoritmusai úgy ítélik meg, hogy a hirdetés szövege és a céloldal, ahova visz a hirdetés nincsenek szinkronban, akkor azt a hirdetést nem fogja megjelentetni, még akkor sem, ha kétszer akkora összeget adnánk is érte.

A hirdetés megjelenését a minőségi pontszám és licit összege együttesen határozza meg. A minőségi pontszámot a Google saját és titkosan kezelt (hogy ne lehessen kijátszani) szempontjai alapján állapít meg. Pl. egy 40 Ft-os, kitűnő minősítésű hirdetés előrébb kerülhet a listában, mint egy rossz minősítésű 100 Ft-os hirdetés.

Mindenképp érdemes a minőségre törekedni és a kiemelt helyek egyikét megcsípni, hisz ezek akár a forgalom 90%-át is elvihetik.

A keresőben való megjelenés melltett Display hálózaton való megjelenést is meghatározhatunk. Ilyenkor a hirdetés olyan a témába illő weboldalakon jelenik meg, ahol a hirdetések megjelenését engedélyezték. A display hálózaton megjelenő hirdetések nemcsak szövegesek lehetnek, hanem képesek vagy akár vizuálisak (forog, mozog, stb) is.

Kiváló lehetőség a remarketing, amikor is az oldalon előzőleg már járt felhasználókat tudjuk hirdetéseinkkel követni és például a kosár elhagyókat vásárlásra bírni.

Az Adwords hirdetések nagyon jól paraméterezhetők, mérhetők. Nyomon követhető, hogy hányan láthatták hirdetését, hány százalékuk kattintott rá és látogatott el weboldalára, sőt az is, hány konkrét értékesítés eredt közvetlenül a hirdetésekből. Naprakészen megtekinthetők az adatok, a hirdetés bármikor leállítható, módosítható.

A Google ingyenes eszközei segítséget nyújtanak a forgalom becsléshez, költségkeret meghatározáshoz és a céloldalak kiértékeléséhez is.

Nagyon jól használható kampányoknál (pl. Anyák napja  Nőnap), de azon kívül is, ha folyamatos látogatottságot szeretnénk az oldalunknak. Nemcsak azokon a piacokon érdemes Adwords hirdetést feladni, ahol nagy a konkurencia harc. Ha egy kulcsszóra nem tudunk előre kerülni a találati listában, akkor egy jó hirdetéssel biztosíthatjuk, hogy szem előtt legyünk és ránk találjanak a vásárlók.

Az Adwords hirdetéshez csupán ennyi kell: fiók létrehozás, költségkeret megadása, hirdetés szövegezése, és  kiválasztani, hol, mikor jelenjen meg. A beállítások később bármikor pontosíthatók.

Mielőtt belevágnál érdemes kidolgozni a stratégiát, és aztán azt követve folyamatosan tesztelni, mérni, javítani, hogy ne csak vigye a pénzt a hirdetés, de kimutatható anyagi haszna is legyen.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

 

Köszönöm a megosztásokat!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ez is érdekelhet!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás