Mi az a Facebook hirdetés és miért kell hirdetni?

Az utóbbi időben hanyagoltam egy kicsit a Facebookot, mert a változtatásaik nem épp jó irányba haladtak, sok volt a hiba és az elérések drasztikus csökkenése is elég mellbevágó. Ráadásul ez a hirdetési árak növekedésével is együtt járt. De a Facebook hirdetés létjogosultsága nem szűnt meg.

facebook hirdetés

Mi az a Facebook hirdetés?

A Facebook hirdetések vállalkozások fizetett üzenetei, amelyek a saját megfogalmazásukkal szólalnak meg, és amelyek segítségével elérhetik azokat az embereket, akik a legfontosabbak a számukra. A hirdetők létrehoznak egy hirdetési fiókot, megtervezik a hirdetéseiket és a Facebook által biztosított lehetőségeket kihasználva eljuttatják az üzenetet a célközönséghez. A Facebook utólag számlázza ki a hirdetési díjakat.

A Facebookot egyre többen használják és egyre több a feltöltött tartalom is. Közel 2 milliárd felhasználója van világszerte és a csak a napi lájkok száma több mint 6 milliárd. A hatalmas mennyiséget egyszerűen képtelenség megmutatni, ezért a Facebook különböző algoritmusokat használ a feltett tartalmak megjelenítéséhez. Az algoritmusok titkosak és a Facebook folyamatosan finomítja azokat. Évek óta az értékes tartalmak kiszűrésére törekszik, hogy és azokat részesítse előnyben a többi tartalommal szemben.

A Facebook hirdetések a képernyő konkrét helyein, az úgynevezett elhelyezéseken helyezhetők el. A hirdetések megjelenhetnek a hírfolyam asztali és mobilos verziójában és a Facebook jobb oldali oszlopában. A mobilalkalmazásokat használó hirdetők a célközönség-hálózaton keresztül a Facebookon kívül is megjelentethetik a hirdetéseiket. Sőt egy ideje már az Instagramon is hirdethetünk a Facebookról indítva.

A hirdetések kezelése egyáltalán nem bonyolult, de csak úgy tud hatékony lenni a hirdetés, ha annak célja, célcsoportja, üzenete jól meghatározott, figyeljük az eredményeket és ha kell beavatkozunk, javítunk rajta.

A Facebook-hirdetés megjelenéshez három elemre van szükség : kampányra, hirdetéssorozatra és hirdetésre. Ezek együtt alkotják az úgynevezett kampánystruktúrát. A kampány, a hirdetéssorozat és a hirdetés együtt gondoskodnak róla, hogy a hirdetés úgy jelenjen meg, ahogy szeretnéd, és elérje a kívánt célközönséget. Hirdetés létrehozásakor az első lépés mindig a kampány létrehozása.

Hirdetés privát profilról nem lehet feladni, csak privát profilhoz rendelt üzleti oldalról. A hirdetési fiókot azonban privát profilhoz kell rendelni, ezért a régi típusú és privát profiltól független oldalakon nem lehet hirdetni.

A hirdetések feladásához nem árt némi ismerettel rendelkezni a hirdetések működéséről, mert nagyon gyorsan elszállhat a pénz értelmetlenül.

Kétféle eszközt kínál a Facebook fizetett hirdetések létrehozására: a Hirdetéskezelőt és a Power Editor-t. A Hirdetéskezelő egyszerűbb, szerintem egy kisebb vállalkozás részére megfelelő, felesleges a Power Editort használni.

A hirdetések egyre kevésbé megkerülhetők ahhoz, hogy valóban sok emberhez elérjen az üzenetünk. Legjobb, ha már az elején céltudatosan építjük fel a rajongó bázisunkat, tehát a téma iránt komolyan érdeklődők lájkolták az oldalt és nekik hirdetünk. Az ilyen hirdetés sokkal olcsóbb, mint egy új vevő/rajongó megszerzése és többnyire hatásosabb is hisz aki már hosszabb ideje követ bennünket, ismeri a termékeinket, szolgáltatásainkat, az hamarabb vásárol is.

A hirdetések egyik fajtája a remarketing hirdetés, amely arra ad lehetőséget, hogy azokat érjük el újra, akik már jártak a honlapunkon vagy a webáruházban. Ehhez csupán egy pixelkódot kell elhelyezni a weboldalon.

A Facebook hirdetés lehetőséget arra, hogy organikus elérések miatti bevételkiesést kompenzáljuk. Bár ez nem ingyenes, de a jól kitalált, kiválóan megszerkesztett és pontosan célzott hirdetés az árának többszörösét hozza vissza.