Mi az a Facebook hirdetési fiók?

Facebook hirdetési fiókot kell létrehoznunk, ha szeretnénk hirdetést feladni. A fiók szolgál a szolgál a hirdetési díjak elszámolására, itt követhető nyomon a hirdetés eredményessége.

 

Facebook hirdetési fiók

 

Hirdetési fiókot privát profilhoz tudunk létrehozni, nem pedig oldalhoz. Az első hirdetés feladásakor kell megadni a fiókra vonatkozó adatokat, úgy mint az időzóna, pénznem, fiók köszöbérték és bankkártya adatai, amiről majd a Facebook levonja a pénzt. Dombornyomott Visa, Mastercard vagy American Expressz kártyát adhatsz meg vagy választhatsz Paypal fizetési módot is. Ritkán, - ha valami nagyobb rendszerhiba volt -, előfordul, hogy a Facebook hirdetési kupon formájában kompenzál, ilyenkor megmondja, hogy milyen értékben hirdethetsz ingyen.

Beállathatsz egy köszöbértéket, aminek elérésekor kéred a számlát. A Facebook a beállított küszöbérték elérésekor vagy legkésőbb hó végén elkészíti a számlát és egyidejűleg azonnal levonja a pénzt a számláról. A számlázási küszöbérték csak azon változtat, hogy milyen gyakran történik a számlázás, azt nem befolyásolja, hogy mennyit költesz. Ha kevesebb számlát szeretnél, megemelheted a küszöbértéket. Ha kisebb összegű számlákat szeretnél, csökkentheted a küszöbértéket. Ha elérted a küszöbértéket, ha nem, a hó utolsó napján mindenképp elkészül a számla.

A küszöbérték tehát a számlázás gyakoriságát vezérli. pl. minden elköltött 20.000 ft után elkészül a számla. A számla elkészültéről a regisztrációs email címedre értesítőt küld a Facebook. 

A küszöbértéktől elérésétől függetlenül bármikor dönthetsz úgy, hogy kéred a számla elkészítését.

Meghatározhatod a fiók költési limitjét is, ennek beállításával és módosításával szabályozhatod, hogy a teljes hirdetési fiókra mennyit szeretnél költeni. Ha nem szeretnéd, hogy egy rossz paraméterezéssel elszálljon az egész költési limited, akkor érdemes ide kisebb összeget beállítani. Pl.  ha napi 1.000 Ft-tal hirdetsz, akkor célszerű a limitet 5.000-7.000 Ft-ra beállítani, így ha ennyi pénz elköltöttél, leáll a hirdetés és csak akkor indul újra, ha lenullázod vagy megemeled a költési limitet. Ez a limit a hirdetési fiókban indított összes hirdetés együttes összegére vonatkozik.

Első hirdetőnél a Facebook már pár nap múlva elkészíti az első számlát, hisz nem akarja, hogy csalás áldozata legyen vagy veszteség érje. Ha nem tudja levonni a pénzt, akkor leállítja a hirdetés és egészen addig nem hirdethetsz tovább, míg ki nem egyenlített a számlát.

A számla elkészítése és kifizetése nem befolyásolja a folyamatosan futó vagy későbbi lejáratú hirdetéseket, azok tovább futnak és az összegek újra halmozódnak, amíg ki nem kapcsolod az adott hirdetéseket.

Pénznemenként és időzónánként csak egy hirdetési fiókja lehet mindenkinek, azzal viszont több Facebook üzleti oldal kampányait is kezelheted. Lehetőség van a hirdetési fiókhoz plusz jogosultságok (hirdetési fiók adminisztrátora, hirdetője, elemzője) hozzárendelésére.

Erre figyelj a Facebook hirdetési fiók beállításánál

A hirdetési fiók létrehozásakor figyelj arra, hogy mit állítasz be arra a kérdésre, hogy üzleti céllal hirdetsz-e. Ha azt mondod, hogy nem, akkor magán emberként kapod a számlát, a Facebook ráteszi a 27%-os áfát és ezt a számlát nem tudod a könyvelésben elszámolni.

Ha viszont azt válaszolod, hogy üzleti céllal hirdetsz, az eu-n belüli teljesítésnek számít, így áfa mentes számlát kapsz, amit el is számolhatsz a vállalkozásodban. Ebben az esetben viszont a reklám törvény rendelkezése szerint a 27%-os áfát külön be kell vallanod és az állam felé meg kell fizetned.

További kérdéseid vannak a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban? Keress meg és segítek beállítani a hirdetésedet és/vagy szívesen megtanítalak a hirdetések fortélyaira!

Facebook szolgáltatások

 

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Köszönöm a megosztásokat!

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás