Mi az a Google Plus (Google +) és miért használjam?
A közösségi médiák közül a Facebook után a Google Plus (Google +) bitorolja a második helyet. Bár közel sem olyan népszerű, mint a Facebook, cégeknek mindenképp érdemes használni. A Google Plus előnye nem a közösségépítő szerepében rejlik, sokkal inkább a Google eszközök használatából adódó fölényben keresendő. A Google-nek hatalmas fegyvere a keresője, ahol a céges Google + oldalak tartalmai előnyt élveznek. A Google+-os bejegyzések és a követők által generált tartalmak előkelő helyen jelennek meg a Google találati listájában.
A Google nem a Facebook utánzata, valószínű nem is találod meg a Facebook ismerőseid a Google Pluson és a kommunikáció is egész másként zajlik. Viszont nagyon jó és ingyenes eszköz arra, hogy támogasd vele a vállalkozásodat.
Hogyan regisztráld a céged a Google Plusra?
A Google Plus oldalt egy gmail.com-os email címmel a Google fiókba történt bejelentkezés után az alábbi linken tudsz létrehozni:
A regisztráció során az alábbi adatok megadására lesz szükséged, jó ha ezeket előre átgondolod, megtervezed:
- oldalad neve, ami nem feltétlen kell, hogy megegyezzen a céged nevével,
- üzlet profiljának megfelelő kategória,
- kik láthatják az oldalt, itt érdemes a mindenki lehetőséget választani, egy virágüzletnél felesleges a szűkítés,
- rövid, kb. 10 szavas bemutatkozás,
- hosszabb bemutatkozás,
- profilkép,
- elérhetőségek (cím, email cím, telefonszám, honlap címe),
- milyen oldalak érdekelnek (itt bármilyen tetszőleges linket hozzáadhatsz, érdemes saját blogot, webáruház termék kategóriájának URL-jét, stb megadni)
Az adataid felvitele egyszerű, a Google érthetően, magyarul végig vezet a folyamaton. Ha van fizikai virágüzleted, boltod is, akkor érdemes hely kategóriát választani, Megadhatod a nyitvatartási idődet, a címedet, ami a kereséseknél a Google térképen is megjelenik és ezzel egy újabb ingyenes lehetőséggel segíted, hogy a vevők rád találjanak.
Ha kész vagy a beállításokkal, már készítheted is az első bejegyzést a megosztáshoz. A szöveg mellé feltölthetsz képet, videót, linket, megadhatsz tartózkodási helyet és persze beállíthatod azt is, ki láthassa az bejegyzést.
Az elkészült oldal linkjét érdemes kitenni a holnapod, webáruházad oldalára is, hogy onnan is el tudják érni az oldaladat.
Mit érdemes csinálni a Google +-on?
A Google + abban is különbözik a Facebooktól, hogy itt nem lehet közvetlenül hirdetni, értékesíteni. Ez egy újabb csatorna, amivel ingyen népszerűsítheted, ismertebbé teheted a cégedet. Egy eszköz, ami fontos része lehet a marketing stratégiádnak.
A lájk gomb helyett a Google Pluson a +1 megnyomásával lehet tetszést nyilvánítani. Pluszt adni minden poszt alatt lehet, érdemes a blogba, honlapra, webáruházba is beépíteni a lehetőséget. A Google nem veszi figyelembe a lájkok számát, de a +1-ket viszont díjazza, jobb helyezést érnek el a +1-ezett cikkek a keresési találatok között.
Érdemes a weboldalad és Google + oldalad összekapcsolni és hitelesíteni azt, mert így a holnap alapján megjelenített találati listában a Google + oldalad is megjelenik, arra is rátudnak kattintani.
A Google + is használható a Hashtag (címke, a # jel ) és itt érdemes is használni. Ha jól állítod be a címkéket akkor az olvasók régebbi tartalmakra is rátalálnak.
Szerintem ne hezitálj, hozd létre a céged saját üzleti oldalát a Google Pluson, kezdj el ott is kommunikálni és meglátod megéri itt is ott lenni.
Oszd meg bátran, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lenne ez a bejegyzés.
Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!