Mi az a Google Plus (Google +) és miért használjam?

A közösségi médiák közül a Facebook után a Google Plus (Google +) bitorolja a második helyet. Bár közel sem olyan népszerű, mint a Facebook, cégeknek mindenképp érdemes használni.  A Google Plus előnye nem a közösségépítő szerepében rejlik, sokkal inkább a Google eszközök használatából adódó fölényben keresendő.  A Google-nek hatalmas fegyvere a keresője, ahol a céges Google + oldalak tartalmai előnyt élveznek. A Google+-os bejegyzések  és a követők által generált tartalmak előkelő helyen jelennek meg a Google találati listájában.

A Google nem a Facebook utánzata, valószínű nem is találod meg a Facebook ismerőseid a Google Pluson és a kommunikáció is egész másként zajlik. Viszont nagyon jó és ingyenes eszköz arra, hogy támogasd vele a vállalkozásodat.

Hogyan regisztráld a  céged a Google Plusra?

A Google Plus oldalt egy gmail.com-os email címmel a Google fiókba történt bejelentkezés után az alábbi linken tudsz létrehozni:

https://plus.google.com/

A regisztráció során az alábbi adatok megadására lesz szükséged, jó ha ezeket előre átgondolod, megtervezed:

  • oldalad neve, ami nem feltétlen kell, hogy megegyezzen a céged nevével,
  • üzlet profiljának megfelelő kategória,
  • kik láthatják az oldalt, itt érdemes a mindenki lehetőséget választani, egy virágüzletnél felesleges a szűkítés,
  • rövid, kb. 10 szavas bemutatkozás,
  • hosszabb bemutatkozás,
  • profilkép,
  • elérhetőségek (cím, email cím, telefonszám, honlap címe),
  • milyen oldalak érdekelnek (itt bármilyen tetszőleges linket hozzáadhatsz, érdemes saját blogot, webáruház termék kategóriájának URL-jét, stb megadni)

Az adataid felvitele egyszerű, a Google érthetően, magyarul végig vezet a folyamaton. Ha van fizikai virágüzleted, boltod is, akkor érdemes hely kategóriát választani, Megadhatod a nyitvatartási idődet, a címedet, ami a kereséseknél a Google térképen is megjelenik és ezzel egy újabb ingyenes lehetőséggel segíted, hogy a vevők rád találjanak.

Ha kész vagy a beállításokkal, már készítheted is az első bejegyzést a megosztáshoz. A szöveg mellé feltölthetsz képet, videót, linket, megadhatsz tartózkodási helyet és persze beállíthatod azt is, ki láthassa az bejegyzést.

Az elkészült oldal linkjét érdemes kitenni a holnapod, webáruházad oldalára is, hogy onnan is el tudják érni az oldaladat.

 

debrecen10

Mit érdemes csinálni a Google +-on?

A Google +  abban is különbözik a Facebooktól, hogy itt nem lehet közvetlenül hirdetni, értékesíteni. Ez egy újabb csatorna, amivel ingyen népszerűsítheted, ismertebbé teheted a cégedet. Egy eszköz, ami fontos része lehet a marketing stratégiádnak.

A lájk gomb helyett a Google Pluson a +1 megnyomásával lehet tetszést nyilvánítani. Pluszt adni minden poszt alatt lehet, érdemes a blogba, honlapra, webáruházba is beépíteni a lehetőséget. A Google nem veszi figyelembe a lájkok számát, de a +1-ket viszont díjazza, jobb helyezést érnek el a +1-ezett cikkek a keresési találatok között.

Érdemes a weboldalad és Google + oldalad összekapcsolni és hitelesíteni azt, mert így a holnap alapján megjelenített találati listában a Google + oldalad is megjelenik, arra is rátudnak kattintani.

A Google + is használható a Hashtag (címke, a # jel ) és itt érdemes is használni. Ha jól állítod be a címkéket akkor az olvasók régebbi tartalmakra is rátalálnak.

Szerintem ne hezitálj, hozd létre a céged saját üzleti oldalát a Google Pluson, kezdj el ott is kommunikálni és meglátod megéri itt is ott lenni.

Oszd meg bátran, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lenne ez a bejegyzés.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

 

Nézd meg ezeket is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .