Milyen a jó logó és miért fontos egy virágos cégnek?

A vevő bizalmának megszerzésében fontos szerepet játszik a jó logó. A logó segít abban, hogy a leendő vevőid jól be tudjanak azonosítani, bárhol is találkoznak vele (honlap, webáruház, FB, névjegykártya, stb) rád ismerjenek.

A logó egy cég, szervezet, áru vagy szolgáltatás azonosítására szolgáló egyedi, jól felismerhető jel. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés, az egyértelmű jelölés, megkönnyítve a tájékozódást a piac szereplői között. A logó nem azonos a márkával, annál szűkebb, hisz a logó csak a márkaelemek egyike.

A logó a név és a design mellett a legfontosabb márkaelem, az első benyomások színtere. Már pedig az első benyomás fontosságát nem kell ecsetelni. A jó logóval egyéni, különleges és megjegyezhető arculatot (imázst) alakíthatsz ki, ami támogatja cég sikerét.

A híres Coca-Cola logót 1885-ben tervezték és azóta is ha valaki meglátja a piros feliratot, tudja miről van szó.

can-696583_1280

Milyen a jó logó?

Kifejező, nem feltétlen szájba rágó

A logónak a nevünk nélkül, önmagában állva is jól kell teljesítenie. Fontos, hogy egyértelmű és félreérthetetlen legyen az üzenete. Nem alapkövetelmény azonban, hogy konkrétan utaljon a cég tevékenységére. Sokkal fontosabb, hogy minél többet eláruljon a cégfilozófiáról, pozitív érzetet keltsen. Minél szerteágazóbb a cég tevékenysége, annál inkább javasolt a logót nem a termékek, inkább a cég küldetése felől megközelíteni.
Egyszerű, letisztult

Az egyszerűség hozzájárul ahhoz, hogy a logód megragadja az olvasót és megmaradjon a fejében. Egy bonyolult ábra nem hogy segítené, inkább torzítja az üzenetet. A könnyen befogadható logó tiszta, határozott vonalakat, éles kontúrokat és egyszerű színeket használ. Túl sok szín használata kerülendő, két színnél csak indokolt esetben alkalmazzunk többet. Érdemes gondolni arra is, adott esetben fekete-fehérben is jól mutasson.

Jól megkülönböztethető, egyedi

Nem éppen szerencsés, ha egy szakmán, szolgáltatási körön belül mindenki hasonló színeket és motívumokat használ. Sokkal jobb nem egynek lenni a sok közül, hanem egyedinek, jól beazonosíthatónak. A jó logó nemcsak kitűnik a sok konkurens közül, hanem megjegyezhető. A jól eltalált logóra elég néhányszor ránézni és máris céghez tudjuk kötni, társítani tudjuk a pozitív üzenetével. Nem feltétlenül kell azonban azt ábrázolnia, amivel a cég foglalkozik vagy amit értékesít.

Soklodalúan felhasználható
Már a tervezésnél érdemes végig gondolni, milyen felületeken lesz felhasználva a logó. Bannerekre, reklámkreatívokra éppúgy felkerülhet, mint az autód oldalára, az elküldött faxokra, vagy akár a kollégák céges bögréjére nyomtatva. Olyan logót kell választani, amely mindenhol használható. Jól néz ki pici és óriás méretben egyaránt, valamint fekete-fehérben, és sötét háttér előtt is megállja a helyét.

Időtálló
A logót nem egy-két évre tervezzünk. Miért is tennénk? Hisz épp az a célunk, hogy azon keresztül folyamatosan szem előtt és az emberek tudatában legyünk. A logótervezésnél sokkal fontosabb a fenti szempontok figyelembe vétele, mint az épp aktuális trendek (színek, betűtpusok, stb) követése.

Ha nagyon beindulna a fantáziád a logótervezésnél, akkor gondolj csak arra, hogy milyen egyszerű és évtizedek óta jól működő logója van a Coca-Colának (sőt ez már 130 éves!), a Nike-nek, az Apple-nek (pedig nem almát árulnak) vagy pl. a Google-nak.

Persze a fenti szempontok betartása sem garancia a sikerre. Hisz a marketing egy több összetevős eszközrendszer, aminek csak egyik, de igen fontos eleme a logó. A legjobb logó sem viszi el a hátán a céget, hosszú távon nem adja el a rossz termékeket. Ugyanígy igaz az is, hogy logó nélkül vagy rossz logó ellenére is lehet sikereket elérni, akkor viszont más területeken (pl. hirdetések) kell többlet költséggel számolni.

A jó logó tehát hozzásegít a cég ismertségének megszerzéséhez és fenntartásához, a vevőbizalom építés alapja. Rákerülhet a névjegykártyára, céges levélpapírra, hírlevél sablonra, honlapra, szórólapra, Facebookra feltöltött fotókra, céges reklámajándékokra. Innentől csak a pénztárcád és a képzeleted szab határt.

Oszd meg bátran, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lenne ez a bejegyzés.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.