Mi az a remarketing?
Remarketing az egyik legjobb vevő szerző módszer. Lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsünk meg olyan embereknek, akik korábban már meglátogatták a honlapunkat. Ha úgy érzed, hogy egy hirdetés követ téged bárhova mész, akkor valószínű remarketing hirdetéssel találkoztál.
Mi az a Facebook remarketing?
A remarketing egy érdeklődésen alapuló hirdetés célzási megoldás. Lehetővé teszi, hogy meg tudjuk állapítani a felhasználóról, hogy járt-e már korábban a honlapunkon, sőt azt is tudhatjuk róla, hogy mely aloldalainkat nézegette, ezért sejthető, hogy mely termékünk vagy szolgáltatásunk után érdeklődött már korábban. Nagyon hatásos és olcsó lehetőség újra elérni azokat, akik már jártak egyszer az oldalunkon, érdekli őket a termékünk, szolgáltatásunk. A remarketing nagyon jót tesz a pénztárcának.
Működéséhez a Facebook által generált képpont kód (pixel kód) weboldalba helyezésére van szükség. A remarketing tehát azt jelenti, hogy kódokat építek a honlapomba, azért hogy bizonyos szempontok alapján „gyűjteni tudjam a látogatókat”, és később majd hirdetéseket tudjak megjeleníteni nekik.
A remarketinggel további esélyt kapsz a vevőszerzésre. A weboldalba beépített kód alapján nem fogod tudni, hogy Kis Piroska vagy Horváth Jóska látta-e a honlapod, de a Facebook szinte mindent tud róluk és a hirdetések megjelenítésénél ezeket az információkat fel is használja. Nem is az a lényeg, hogy hívják, hol lakik, mi a neme, férfi vagy nő, fiatal vagy öreg, ha megnézte a webáruház nőnapi kínálatát, akkor már is potenciális vásárló.
A Facebook-képpont a webhelyedhez tartozó JavaScript-kódrészlet, amely lehetővé teszi, hogy a hirdetési kampányaidhoz méréseket és optimalizálást végezz, valamint célközönségeket hozz létre. A képponttal létrehozott egyéni célközönség segítségével elérheted azokat az embereket, akik felkeresték a webhelyedet. Egyéni célközönségeket hozhatsz létre például azokból, akik kosárba helyeznek vagy megvásárolnak egy terméket. Később pedig hirdetheted nekik újra a terméket vagy épp egy másik kapcsolódó vagy vadonatúj termékedet.
Nagyon jó lehetőség a célközönség kizárása. Ha például létrehoztunk egy képpontot azokra, akik látták a nőnapi kínálatot, majd egy másikat azokra, akik látták a köszönő oldalt (tehát vásároltak), akkor egyszerűen megoldhatjuk, hogy ne hirdessünk azokra, akik már vásároltak. Olcsóbb és nagyobb hatékonyságú lesz a hirdetés, ha csak az érdeklődőknek hirdetünk, hisz aki már vásárolt is nőnapra, valószínű, hogy az idén már nem fog újra nőnapi virágot venni.
Aki weboldalra irányuló Facebook hirdetéseket is használ, annak vétek nem élni a remarketing lehetőségével. Talán így leírva túl bonyolultnak tűnik, de egyáltalán nem az. A Facebook súgója jól végig vezet a teendőkön.