Miért fontos a jó tartalom a weboldalon?
Egy weboldalt, webáruházat általában azért készítünk, hogy annak kézzel fogható eredménye is legyen, vagyis közvetve vagy közvetlenül növelje a bevételeinket. De mit tegyünk rá? Milyen a jó tartalom a weboldalon?
Még ha nem is árulunk semmit a honlapon (pl. márkaépítésre használjuk), akkor is fontos, hogy a tartalma olyan legyen, amit szívesen olvasnak az odalátogatók. A holnapra kerülő szövegek alapvető célja a leendő vásárlók figyelmének felkeltése és bizalmának elnyerése.
Ahhoz azonban, hogy a leendő vásárlók rátaláljanak a honlapunkra, az kell, hogy az emberek tudjanak az oldalunk létezéséről. Nem elég feltenni az internetre az oldalt, az is szükséges, hogy az a kereső motorok (Google, Bing, stb) számára is láthatóvá váljék. Már az oldal tervezésekor, kialakításakor fontos szem előtt tartani a keresőoptimalizálási szempontokat. Csak így tud előkelő helyen szerepelni az oldal a keresők találati listáján. A keresőkben elfoglalt első oldali helyezés garantálhatja a rendszeres, minőségi látogatókat, akiktől aztán vásárlást is remélhetünk.
Az igaz, hogy a weboldal látogatói először a honlap küllemével találkoznak, erről vonnak le negatív vagy pozitív követtetést. De nem azért jöttek az oldalra, hogy a honlap kinézetében, az ott látható fotókban gyönyörködjenek vagy véleményt alkossanak.
Hiába tetszik a desing, ha nem találják meg a keresett információt, azonnal távoznak és keresnek egy másik honlapot, ahol kiszolgálják az igényeit. A külsőnél sokkal fontosabb, hogy a honlap jól átlátható, figyelemfelkeltő, lényegre törő és informatív legyen. Az értékes, hasznos tartalmat szívesen böngészik és ajánlják ismerőseiknek. Minél több időt töltenek az oldalon annál jobban felértékelődik a keresők szemében is és segíti a találati listán való előrébb kerülést.
Milyen a jó tartalom a weboldalon?
A keresőben való jó pozícióhoz megfelelő mennyiségű és minőségű tartalomra van szükség. A keresőbarát tartalomban az oldal témájába vágó kulcsszavak (szavak, szóösszetételek, kifejezések) a megfelelő arányú elhelyezése (3-5 %) segíti a keresőmotorokat, hogy releváns látogatókat küldjenek az oldalra.
A weboldal alapját a látogatók és a keresőmotorok részére is a minőségi tartalom adja. A keresőknek a képek alapvetően nem mondanak semmit, azokat is megfelelően fel kell címkézni ahhoz, hogy értelmezni tudják. De ugyanígy fontos minden szöveg és a címkék, a kategóriák megfelelő használata.
A tagolás, a címsorok használata a könnyebb olvashatóságot és átláthatóságot segíti, ugyanakkor a keresőknek is támpontot ad.
Mint szinte mindenben, a honlapépítésben is a fokozatosság a legcélravezetőbb. Nem célszerű egyszerre feltenni több tíz blogbejegyzést. A keresők jobban értékelik, ha egy oldal rendszeresen frissül, kerül fel rá új tartalom.
Ez is érdelekhet:
Keress bátran, ha segítségre lenne szükséged keresőoptimalizálás vagy szövegírás tekintetében!