Miért fontos egy vállalkozásnak jelen lenni a Facebookon?
Az internet egyre nagyobb szerepet játszik az emberek életében. Idejük nagy részét a világhálón töltik, az internetes vásárlások száma is egyre nő. A vállalkoztásoknak alkalmazkodniuk kell a változó világhoz, a fennmaradáshoz nélkülönözhetetlen az internetes jelenlét. Napjainkban a Facebook az egyik legnépszerűbb és legkisebb ráfordítással elérhető internetes eszköz.
A Facebook lehetőséget nyújt az üzleti vállalkozásoknak arra, hogy ingyenesen megjelenjenek és napi kapcsolatot tartsanak a régi vevőikkel, új vevőket szerezzenek, mindig szem előtt legyenek.
A Facebook üzleti lehetőségein keresztül:
- közösséget építhetsz az üzleted, vállalkozásod köré;
- ápolhatod a kapcsolatot a törzsvásárlóiddal;
- nagyközönség előtt bemutathatod és emberközelivé varázsolhatod a cégedet;
- szakmai presztízst építhetsz;
- rajongói tábort szerezhetsz;
- új vásárlókat nyerhetsz meg a szűk környezetedből vagy akár olyan helyekről is, ahova egyébként nem jutna el a híred.
A vállalkozás Facebook kommunikációja persze csak akkor lehet sikeres, ha rendszeres és szem előtt tartja a közönség igényeit, elvárásait, kívánságait. Az emberek a Facebookra szórakozni járnak, tehát szórakoztatni kell őket.
Ha állandóan csak eladni akarsz az oldaladon keresztül, akkor nem sok jóra számíthatsz. A felhasználók kezdeti lelkesedése hamar alább hagy, ha semmi pluszt nem kapnak egy oldalon, csak mindig a szinte ugyanolyan képeket és vegyél, vegyél, vegyél szöveget látják. Ez egy idő után unalmassá válik és elfordulnak Tőled az emberek.
A Facebook ingyenes eszközein túl nagyon jól működnek a fizetős hirdetések is. Egy frappánsan megfogalmazott hirdetési szöveggel, egy ütős képpel és jól beállított hirdetéssel széles tömegeket érhetsz el olyan olcsón, ahogy egyébként nem tehetnéd.
A Facebook tehát egy lehetőség, hogy kevés pénzből vagy akár ingyen elérd a vásárlóidat, folyamatosan tájékoztathasd őket az újdonságokról, akciókról, rendszeres kommunikációval a tudatukban maradj. A Facebookkal elérheted, hogy egy adott téma kapcsán mindig csak Te juss a vevők eszébe. Pl. ha virágcsokorra, egy koszorúra van szükségük, eszükbe se jusson máshova menni érte.
A rendszeresen megosztott „vágykeltő” tartalmak vásárlásra ösztönöznek és így olyanokat is meggyőzhetsz, akik a virágüzletet felé nem igen sétálnak és nem éri őket naponta a „hú de szép, ezt meg kell vennem” érzés.
A Facebook tehát olyan lehetőségeket biztosít, amiket jól kihasználva megtöbbszörözheted bevételeidet, kár lenne kihagyni.
Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon és iratkozz fel aHétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!