Miért kell cégtábla, reklámtábla?

Bár milyen forgalmas helyen is van egy virágüzlet, forgalma csak akkor lesz, ha fel tudja hívni magára a figyelmet. Először is észre kell vetetni a járókelőkkel, ennek eszköze a portál és annak két fő eleme a cégtábla, reklámtábla. A portál alatt az üzlethez tartozó külső falrészt, a kirakatot, a bejáratot, a cégtáblát és a reklámfeliratokat értjük. A portál az üzlet bemutatkozása. Ha a látvány érdekes, figyelemfelkeltő, idillikus, akkor nemcsak azok veszik észre, akik vételi szándékkal jöttek, hanem az autóban ülők, utcán sétálgatók is, akikből egy meggyőző összképpel könnyen lehet vásárló.

Sok virágüzletnek nincs cégtáblája, reklámtáblája pedig az oldalról, távolról is feltűnő tábla, kitűnő tekintet-odavonzó eszköz, ha megfelelően használják. A cégtábla igen sokféle lehet, pl. festett, domborított, rátétes, fa, fém, üveg, világító, megvilágított. A fények, főleg, ha még mozognak is verhetetlenek, akaratlanul is odavonzzák a tekintetet.

A cégtáblát a falsíkra vagy arra merőlegesen lehet elhelyezni. Szűk utcában, olyan helyen, ahol kicsi a tér a falsíkra helyezett tábla nem látható. A falsíkra merőleges tábla sokkal messzebbről is észrevehető még a szélesebb utcákban is.

Rossz példa cég táblára:

Iparművészeti_062

A sarkon található virágüzlet nagyon jól reklámozhatná magát egy falra merőleges táblával. Az egyik falfelületen viszont egy pub táblája látható, a másik oldalon pedig semmi, ezzel egy jó reklám lehetőségtől esik el. Nem túl szerencsés az sem, hogy a bejárat és kirakat feletti táblák beljebb van a fal síkjánál, hisz ez a láthatóságot korlátozza..

A cégtáblának az a célja, hogy messziről is jó látható és felismerhető legyen az üzlet. Ehhez az egyszerűség, egyértelműség az alapkövetelmény. A nagyon kifejezőre és látványosra tervezett reklámfelület nem éri el a célját. A túldizájnolt tábla messziről akár zavarossá is válhat, a cirkálmányos betűk olvashatatlanná tehetik. Érdemes egyszerűbb betűket és kontrasztos színeket használni a jól olvashatóság érdekében.

Ne feledkezzünk meg az összhatásról sem. Jó ha a cégtábla, reklámtábla színe, stílusa összhangban van a kirakattal és a bolt belső berendezésével.

Nem árt figyelembe venni azt sem, hogy a többi üzletnek milyen a cégtáblája. A táblaerdőből csak úgy tud kitűnni egy reklámhordozó, ha az nem olvad bele a környezetbe és a többi reklám színétől is elütő.

Egy rossz példa a cégtáblára:

cégtábla1

A zölddel bekeretezett egy virágbolt cégtáblája Budapesten. Jól látszik, hogy a közelben sok cégtábla van és a piros szín dominál. A rózsa hátterű táblán a fehér betűk még akkor is olvashatatlanok lennének, ha egyszerű betűtípussal írták volna, hát mégy így. Sokkal feltűnőbb, hatásosabb lenne itt egy egyszerűbb, letisztultabb és eltérő színű tábla.

Mellőzzük a kirakat üvegre helyezett feliratot, mert zavarja a nyugodt nézelődést. Egy-egy kivételes alkalommal, pl. nyaralás miatti bezárás előtti kedvezményes vásár, Valentin-nap, stb ideiglenesen kerülhet fel felirat, de semmiképp ne legyen minden napos az akciózás sem. Ha állandóan van valami „szenzáció” a kirakaton, akkor azt megszokják és rá sem hederítenek.

Mielőtt nagyon belelkesednél, felhívom a figyelmed, hogy cégtáblát, fényreklámot, stb felszerelni csak építési engedéllyel lehet, tehát mielőtt belevágsz, járj utána a lehetőségeknek.

Oszd meg bátran, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lenne ez a bejegyzés.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

 

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .