Miért a „miért” a legfontosabb kérdés?
Miért is állítom azt, hogy a miért a legfontosabb kérdés egy vállalkozás életében? Mert a miértre adott válasz dönti el, hogy milyen irányba, hogy érdemes haladni. A miért válasza meghatározza a célt, azt irányt, a motivációt. Ha ezeket ismerjük, sokkal könnyebben megtaláljuk a célhoz vezető irányt, módszereket, eszközöket.
Bár a nagy vállalatok működése egészen más, a kisvállalkozóknak is érdemes pár praktikát ellesni tőlük. Nem csak azért, mert ők is kicsiben kezdték. A mögöttük lévő tudás, tapasztalat megtanította őket, hogy mire érdemes koncentrálni, milyen irányvonalat célszerű követni.
Ma egy 18 perces alapművet ajánlok most megtekintésre, ami segít rávilágítani arra, hogy miért kell a miérttel foglalkozni. A videó valójában egy TED előadás. A TED egy non-profit szervezet, aminek a “miért”-je, vagyis küldetése az, hogy rövid, mégis érdekfeszítő előadások formájában minél több arra érdemes ötletet, gondolatot juttasson el minél szélesebb réteghez.
A videóban Simon Sinek, a Start with Why (Kezdd a miérttel) című könyv szerzője mesél arról, hogy miért fontos feltenni és megválaszolni a miért kérdést. Elárulja, hogy miért sikeresek az olyan vállalatok, mint az Apple, és hogyan ösztönöznek cselekvésre a nagy vezetők. Kiderül Steve Jobs stratégiájának és sikerének legfontosabb titka. Érdemes megnézni, aztán pedig elgondolkodni azon, hogy mi a te “miért”-ed, mi a te küldetésed.
Miért?
Tudj mindent a Facebook és a Google kulisszatitkai !
Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.
Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!