Mikor melyik értékesítési módszer a célravezető?

Az internet előtti időkben a szinte csak személyes értékesítésről beszélhettünk. Akár boltban, akár ügynökön keresztül cserélt gazdát egy tárgy szinte mindig megvolt a személyes kontaktus. Az internet térhódítása jelentősen megváltoztatta a kereskedelmet is. Napjainkban egyre népszerűbb a szemálytelen, az interneten keresztüli értékesítés. Összeszedetm, melyiket mikor érdemes használni. 

 

lavender-1595608_1920

 

Az internet meggyorsította és megkönnyítette az eladásokat és a vásárlók és az eladók közötti személytelen kapcsolattartást. Vannak helyzetek és termékek, amiknél továbbra is a hagyományos módszerekkel lehet igazán jó eredményeket elérni. Pl. egy luxus auatót senki nem fog egy kattintással az interneten megvenni, de az internet nagyon jó alap arra, hogy felkészítse a leendő vásárlókat. Az interneten választ kaphatnak a kérdéseikre, ami bizalmat épít az értékesítő felé és segít abban, hogy ez értékesítés rövidebb időn belül megvalósuljon.

A leggyakoribb értékesítési módszerek és jellemzőik

  • Nagykereskedelem

Kiskereskedők felé történő értékesítés, akik a végfelhasználóknak továbbértékesítik az árut. A fogyasztók kiszolgálását a viszonteladók végzik. A partnerek szűrésével biztosítani, kell, hogy csak kiskereskedőket szolgálj ki, illetve interneten keresztüli értékesítésnél magánszemélyek kiszolgálására is lehetőséged nyílik, természetesen részükre a magasabb, kiskereskedelmi árat alkalmazva. Nagykereskedőként a kiskereskedői partnerek révén sokkal nagyobb piacot tudsz lefedni, mint kiskereskedőként. Nagykereskedőként illik kedvezményeket biztosítani a legnagyobb forgalmú, legmegbízhatóbb kiskereskedőknek.

  • Ügynök vagy forgalmazó

Ha ezt az értékesítési módot választod, akkor mások áruját értékesíted bizományosi vagy raktáron tartott készlet formájában. Az ügynöki jutalék közös megegyezés alapján alakul ki. Hátránya, hogy nem a saját brandedet építed, hanem egy másik cég termékeit forgalmazod. Gyakaran kikötnek minimális vagy kötelező rendelhető mennyiséget és előfordul az is, hogy kezdő készlet vásárlásával, belépési vagy éves fix díj fizetésével árulhatod a terméket. Természetesen lehet, hogy a termékek köre ettől jóval bővebb és az idegen termék az árukészlet csak egy kis részét fedi le.

  • Multi-level-marketing

Sokat ostorozott értékesítési módszer, melynek lényege, hogy a fogyasztókat arra biztatod, hogy forgalmazókká váljanak és további fogyasztókat toborozzanak.

  • Kiskereskedelem

Ebben a formában működik pl. egy hagyomáynos virágüzlet, ahol közvetlenül a végfelhasználóknak értékesítesz. Nem tudsz nagy célpiacot elérni, viszont elég nagyok a költségeid és nagyobb árrést alkalmazva nagyobb a haszon is.

  • Árubemutató, kiállítás

Olyan nagy látogatottságú rendezvényeken, helyeken mutatod be a termékeidet, szolgáltatásodat, ahol a célközönség nagy számban megfordul. Érdemes egy kicsit másként is gondolni a rendezvényekre. Pl. egy motoros találkozón, autós kiállításon bátran lehet árulni ékszereket, virágdíszeket, hisz a férfiakkal érkező feleségek, barátnők hamar ráunnak a műszaki csodák bámulására és szívesen elcsábulnak a nőcisebb dolgok irányába.

  • Honlap, webáruház

Az internetes felület lehetővé teszi, hogy földrajzi helytől függetlenül, folyamatosan értékesíts. Online boltot akár pár termékre is érdeme nyitni, de akár több ezer áru is lehet egy boltban. Pár terméknél még a Facebookos, honlapos megoldás is működik, de nagyobb mennyiségnél már webáruházra van szükség, ami a készletezési információkat is tárolja. Egyedi fejlesztésű webáruhz helyett én a webáruház bérlést javaslom.

 

Melyik értékesítési módszer a legjobb?

A felsorolt valamennyi értékesítési módszer tud hatásos lenni, ha az eszközeit megfelelően használják. Sok mindentől függ, hogy az adott termékhez, szolgáltatáshoz épp melyik megoldás a legoptimálisabb. Arra a kérdésre, hogy melyik a legjobb módszer nem lehet egyértelmű választ adni. Az viszont egyértelműen kijelenthető, hogy nagyon fontos a tálalás és csomagolás.

Fontos, hogy a kínált áru és az eladás helye összhangban legyen. Nem véletlenül árulják a Ferrarikat puccos szalonokban. Egy lepukkant garázsból kialakított helyiségbe egyetlen komoly vevő sem térne be. Ha többet, minőségibb és drágább árut akarsz kínálni, mint a piacon a kertben szedett virágait kínáló néni, akkor teremtsd meg hozzá a körülményeket.

Tedd extrává a termékedet, ahogy csak te tudod. Az extra termékért, ami különleges tartalmú joggal kérhetsz magasabb árat. A minőségi termékért, a jó csomagolásért, a megfelelő tálalásért hajlandók a vevők magasabb árat fizetni. Csomagold, tálald úgy a terméked, hogy az mindenképp tartalmazzon valami kis pluszt mások termékeihez képest. Néha pont a kicsomagolás segít. A cserepes növényeket vedd ki a celofánból, tegyél melléjük valami kis dekorációt, masnit, üdvözlő kártyát, pillangót, gondozási útmutatót vagy bármit, ami egyedivé teszi. Már is nem úgy árulod az orchideát, mint az Aldi vagy a Tesco és máris joggal kérhetsz érte magasabb összeget. A levendulát se szimpla csokorban áruld, mind a piacozó néni, tedd be szép vintage csomagópapírba vagy ha van saját logós papírba és úgy kínáld.

Internetes értékesítésnél nagy szerepe van a látványnak és a meggyőzésnek. Akár a Facebookon, akár a webáruházban elengedhetetlenek a minőségi fotók. A “sufnituningosok” ellen is a legjobb fegyver a minőségi áru és a minőségi fotó. Fontos, hogy a termék melletti szavaid is profizmusról tanuskodjanak, erősítsék a bizalmat.

Mindig az adott termékhez kell megválasztani az értékesítési módszert.

 

További olvasni valók hasonló témában:

Vevőszerzés a túlélés alapja

♣ Miért a “miért” a legfontosabb kérdés egy vállalkozás életében?

♣ Marketing a virágüzletekben

 

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

 

Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Köszönöm a megosztásokat!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás