Milyen egy jó virágüzlet?

Egy jó virágüzlet igazi édenkert, jó betérni oda. A járókelőket már messziről mágnesként vonzza és belépve otthon érezzük magunkat. A vevőt barátságosan fogadják, sok szép és friss virág közül válogathat, tanácsokkal látják el és ami a tulajdonos és az eladó számára is a legfontosabb, elégedetten távozhat. Mindemellett a virágüzlet a virágkötő(k) munkahelye is. Érdemes megtalálni az összhangot, úgy kialakítani a virágüzletet, hogy az a vevőknek és a szinte egész napját ott töltő virágkötőnek is maximálisan megfeleljen.

 

A virágüzlet üzlet elsősorban üzleti vállalkozás. Többnyire több ember, időnként egy egész család megélhetését kell biztosítania.Egy jó virágüzlet nemcsak a vevők igényeinek felel meg, de profitot is termel. A nyereséget sok tényező befolyásolja, pl. a fizetőképes kereslet, az áruminősége, az árpolitika, stb.

Egy virágüzlet tulajdonosnak, egy vállalkozónak az üzleti élet szinte minden területéhez értenie kell. Nem elég tisztában lenni a szakma fortélyaival, tudni kell vezetni a céget, irányítani a munkatársakat. Nem árt, ha problémamegoldásban is a helyzet magaslatán áll. Jártasnak kell lennie a stratégiai és üzleti tervezésben, el kell tudni igazodnia a jog és a pénzügyek útvesztőiben is.

Ahhoz, hogy forgalom, azaz bevétel legyen az üzletben, először is a be kell csábítani a vevőket. Az utcán szemlélődőkből vagy azokból, akik észre sem veszik, hogy egy virágbolt mellett mennek el, nem lesz bevétel. Bárhol van az üzlet, először is fel kell kelteni a leendő vásárlók érdeklődését, be kell vonzani az üzletbe, hisz csak úgy lesz forgalom.

Hazánkban a virágüzletek száma két-háromszorosa a kívánatosnak. Az óriási konkurencia harcban és a pénztelenségben nem elég a szép áru és a jó választék, ettől sokkal többet kell nyújtani a fennmaradáshoz.

Zürich_057

Virágüzlet Zürichben

 

Az üzlet forgalmát befolyásoló tényezők:

  • az üzlet elhelyezkedése,
  • közlekedési, parkolási lehetőségek,
  • reklámtábla, cégtábla, fényreklám feltűnő volta,
  • kirakat nagysága, láthatósága, megvilágítása,
  • kirakat rendszeres változtatása,
  • eladótér tisztasága, rendezettsége, megvilágítása,
  • üzlet berendezése, esztétikája,
  • áruválaszték elrendezése, minősége,
  • vevő fogadtatása, segítőkészség,
  • kiszolgálás módja, udvariassága,
  • vevőkörhöz igazodó stílus.

 

Egy jó virágüzlet fogalom a vevők körében, presztízs ott vásárolni, igazi márkává válik. A márka pedig öngerjesztő reklám. A jó hír gyorsan terjed, legolcsóbb reklám mindig a „szájmarketing”. Az emberek szívesen ajánlják másoknak is azokat a szolgáltatókat, akikkel jó tapasztalatuk volt és szinte mindenki szívesebben megy egy olyan helyre, amit más már kipróbált és szívesen ajánlott neki, mint egy ismeretlen helyre.

 

Nem feltétlenül az a jó virágüzlet, amit a tulajdonosa szívvel-lélekkel csinál és Ő saját maga vagy elfogult ismerősei annak tartanak. Érdemes kikérni több független ember véleményét is, külső szemmel sok minden másként tűnik, mint annak aki benne él.

 

Mit tegyünk a forgalomnövelés érdekében?

Ha nincs akkora forgalma a virágüzletnek, mint amit szeretnénk, akkor először is érdemes megnézni, hogy a fent felsorolt, forgalmat befolyásoló tényezők közül melyik a gyenge pont, melyiken kellene finomítani.

 

Gyakran az árukészlet, a szegényes vagy nem túl trendi választék a forgalom növekedés gátja. Sosem tudhatod, hogy mi tetszik a vásárlóknak, amíg ki nem próbáltad, le nem tesztelted.
Mindig készen kell arra, hogy bármilyen őrült vevői igényt is teljesíteni tudjunk. Haladni kell a korral, követni a trendeket, új technikákat tanulni, megismerni az új eszközöket. Üdvözítő, ha mindig a vevők gondolatai előtt jársz. Ne hidd, hogy csak a régi bevált, megszokott dolgokat keresik. Felejtsd el a 80-as évek förmedvényeit (akkor még divat volt a celofán, ma már bűn használni!). Az idősebb korosztály is meggyőzhető, ők is vágynak a szépre, a különlegesre. Mindig van egy vásárlói réteg, aki az újdonságokra ugrik. Próbáld ki és meglátod, hogy működik!

 

Az üzlet helyén többnyire nem tudunk változtatni, de láthatóságán mindenképp. Cégtáblák, fényreklám, a kirakat megvilágítása mind segítik a láthatóságot. Igen macerás reggel és este az üzlet előtti növények ki-be mozgatása, de ez is megéri. Az ízlésesen elhelyezett virágokkal kialakított színfoltok nagyobb, akár 100-150 méter távolságból is feltűnőek és odavonzzák a tekintetet. A színfoltok akkor hatásosak, ha több azonos színű virágot helyezel egymás mellé és két szín között van valami semleges átmenet. Minél közelebb helyezzük a növényeket a járókelőkhöz, annál nagyobb vágyat ébresztünk bennük a vásárlásra. Lakótelepen pl. jó ötlet a nagyobb kabalafigurák, izgó-mozgó játékok kirakatba vagy az üzlet elé helyezése, ami odacsábítja az anyukákkal sétálgató kicsiket.

 

Belvárosi területen, ahol este is sétálgatnak az utcákon, érdemes az üzletet éjszakára is kivilágítani, hogy feltűnő legyen. Nem kell egész éjszakára égetni a lámpákat, egy időkapcsolóval egyszerűen szabályozhatjuk a megvilágítás idejét.

 

Rengeteg múlik az emberi tényezőkön is. Elég egy udvariatlan, ápolatlan, flegma alkalmazott ahhoz a vevők távol maradjanak az üzlettől.

 

Nálad minden rendben? Vagy lenne min javítani?

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon és iratkozz fel aHétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .