Milyen kedvezményekre buknak a vevők egy webáruházban?

Állandóan felvetődő kérdés egy webáruháznál, hogy tudna több vevőt, nagyobb bevételt biztosítani. Legelőször is azt kell elérni, hogy rátaláljanak az emberek a webáruházra. Az érdekes, értékes tartalommal rendszeresen frissülő és a keresőkre (első sorban a Google) optimalizált tartalommal bíró oldalak számíthatnak nagy látogatottságra. Az első benyomások rendkívül fontosak. Egy összetákolt oldal azonnal elriasztja a látogatókat, már ugranak is tovább. Akik 10 másodpercnél tovább maradnak az oldalon, azokból akár vevők is lehetnek. Fontos, hogy a leendő vásárló a kínált termékek között megtalálja a neki tetszőt és legyen is bizalma az eladóval szemben. Az internet a gyors döntések szinttere, ennek ellenére nagyon sokan több hasonló oldalt is megnéznek, mielőbb vásárolnak.

Téves azt hinni, hogy a döntésben az ár játssza a legfőbb szerepet. Tesztekkel kimutatták, hogy két azonos árú termék közül az volt a nyerő, ahol valami ingyenességet is felfedeztek az emberek. Szinte mindenki az 1.200 Ft-os pizzát választotta ingyenes házhoz szállítással, mint az 1.000 Ft-os pizzát 200 Ft-os házhoz szállítási díjjal. Pedig mindkettőért ugyanannyit, 1.200 Ft-ot kellett fizetni. Az első esetben viszont azt érezték az emberek, hogy ők valamit ingyen kapnak. Érdemes a webáruház termékeinek árazásánál ezeket a szempontokat is figyelembe venni. Egyáltalán nem mindegy milyen kedvezményeket biztosítunk a webáruházban.

Az E-Commerce News felmérése szerint a vásárlói döntést leginkább befolyásoló tényezők (kedvezmények):

73% Ingyenes házhozszállítás
70% Ingyenes visszaküldés
62% Árakciók
56% Kuponok
46% Jutalmak és hűségpontok
43% Határidős ajánlatok
34% Mennyiségi kedvezmények
31% Ajándék a vásárláshoz

Ha már ennyire érzékenyek a vásárlók a házhoz szállítási díjakra, akkor érdemes azt a termékek árába belekalkulálni. Jó megoldás lehet az is, ha egy bizonyos rendelési összeg felett biztosítunk ingyenes házhoz szállítást. Főleg, ha a webáruház arra is képes, hogy figyelmeztesse a vásárlót, hogy mennyi összegért kell még vásárolnia, hogy ingyenes legyen a házhoz szállítás.

Ingyenes visszaküldés szerintem egy virágos webáruház esetén nem lehet igazi opció. A kiegészítőkre, kaspókra, száraz virágokra esetleg alkalmazható, mert elég jó bizalomnövelő. Sok visszaküldéstől szerintem nem kell tartani, mert az mecarás (becsomagolni, megcímezni, postára adni.)

Árakciót csak módjával érdemes alkalmazni. Nevetséges és bizalom romboló, amikor egy termék egy webáruházban két éven keresztül akcióban kapható. Az akciót érdemes egy eseményhez, egy történethez kötni. Pl. most azért tudjuk akciósan adni a tulipánt, mert a nagyker partnerünk a jó együttműködésünket megköszönve olcsóbban biztosította számunkra. Ezt a kedvezményt szeretnénk mi most Önöknek, a vásárlóinknak továbbadni.

A kuponokat még mindig szeretik az emberek. Jó megoldás a megvásárolt áruk mellé egy meghatározott összegben és ideig levásárolható kupont küldeni.

A jutalmak és hűségpontok hasonlóan működnek, mint a kuponok, valamiért még is keveserbb embert mozgatnak meg. Érdemes lehet átgondolni, hogy nem lenne-e célszerű a hűségpontokat rögtön beváltható kupon formájában adni a vevőknek.

A határidős ajánlatok titka a sürgősség érzésében rejlik. Ha bármeddig lehet rendelni, akkor még gondolkodnak, lehet, hogy közben el is felejtik. Ha van határidő, akkor gyorsan kell dönteni és a tapasztalatok szerint nagy számmal vásárolnak is.

Mennyiségi kedvezmények pszichológiailag nagyon jól hatnak. Nőnap közeledtével vonzó lehet, ha a pl. a két virágcsokor vásárlás esetén a harmadikat féláron vagy ingyen adjuk.

A webáruház kedvezmények olyan vevő szerző eszközök, amiket érdemes alkalmazni. Persze itt is igaz, hogy minden célcsoport más és nagyon sok múlik a kommunikáción is. Érdemes olyan hívószavakat használni, mint kedvezmény, ingyenes, ajándék, kupon, akció. Figyelni kell, hogy melyik kedvezménytípust szeretik leginkább és hosszútávon azt célszerű alkalmazni. A nagy címlistával rendelkező webáruházak akár a vevőiket is megkérdezhetik, melyik kedvezménynek örülnének leginkább.

Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon is és  iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippet kapj az üzleted felvirágoztatásához!