Milyen legyen a kommunikáció a Facebookon?

Most, hogy egyre csökkennek a Facebook organikus (nem fizetett) elérései, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogy milyen a kommunikáció a Facebookon. Direkt írok kommunikációt és nem bejegyzést, ugyanis épp az a lényeg, hogy két oldalú kommunikáció legyen, ne pedig egy oldalú közlés.

kommunikáció a Facebookon

A Facebook üzleti oldalakon érdemes a rajongók nyelvén kommunikálni, úgy beszélni hozzájuk, hogy értsék, amit írunk és egyértelmű legyen a mondandó üzenete.

Örök kérdés a tegeződés vagy magázódás. A kettő együttes használata nagyon körülményes. A csak magázódás túl hivatalos, szerintem felesleges.

Az internetező idősebb korosztály is elfogadja a tegeződést, sőt örül neki, hogy őt is fiatalnak tartják. Nyugodtan lehet, tehát tegeződve szólni hozzájuk. Tegeződve sokkal egyszerűbben kifejezhetők a gondolatok, közvetlenebb a hangnem. Persze egy ügyvédi irodának nem feltétlen ajánlanám a tegeződést, de egy virágboltnak mindenképp.

Fontos, hogy ne használjunk rövidített szavakat és szakkifejezéseket. Míg pl. a tuli, krizi vagy oázis szavakat a virágkötő szinte mindennap használja, az átlag ember nem feltétlen tudja mit takar. Ne spóroljunk a betűkkel írjuk ki a teljes nevet. Sőt egyes szavak rövidítve sértőek, lekicsinylőek is lehetnek. Amitől leginkább kiver a víz, amikor valaki megoszt egy csodás menyasszonyi csokrot és odaveti: “Mai menya”.

Nem kell feltétlenül állandóan hatalmas körmondatokban fogalmazni, de tiszteljük már meg az olvasót és esetleg leendő vásárlónkat azzal, hogy szépen és helyesen fogalmazunk. Remélem azt írnom sem kell, hogy a helyesírás szintén nagyon fontos.   

Az embereket nem érdekli az sem, hogy milyen technikával készült a virágcsokor vagy dekoráció. Sokkal inkább arra kíváncsiak, hogy mit ad nekik, milyen érzéseket közvetít. Az “asztali dísz oázisban” szöveg helyett inkább konkrétabb és jelzőkkel ellátott ajánlót írjunk. Pl. Friss, illatos tavaszi virágokból készítettük ezt a csodálatos ünnepi díszt, hogy húsvét még vidámabb legyen.

A Facebook oldalnak akkor lesznek elkötelezett és visszatérő követői, ha rendszeresen jelenik meg ott érdekes, értelmes tartalom és van miért visszatérni. Jó fényt vet az oldalra, hogy a megjegyzésekre válaszolunk, még akkor is, ha csak egyszerű “nagyon szép” hozzászólásról van szó. A hozzászólások újabb eléréseket generálnak. 

A hozzászólások számát legegyszerűbben úgy növelhetjük, ha kérdést teszünk fel vagy megosztó tartalmat írunk. 

Törekedjünk arra is, hogy minél sokoldalúbb legyen az oldalon megjelenített tartalom. A fotókon túl fontosak a videók is, amelyek növelik az oldalon eltöltött időt és ez igen jó pont a Facebook szemében. 

És még egy fontos szabály: soha se írjunk csupa nagybetűvel, mert az az interneten kiabálásnak számít.

További, a Facebook marketinggel kapcsolatos cikkeimet itt találod:

Facebook marketing

Köszönöm a megosztásokat!