Milyen legyen a virágüzlet külső kinézete?

Egy virágüzlet forgalmát nagyban befolyásolja az üzlet helye. Egy forgalmas plázában, ahol sokan megfordulnak nagyobb forgalmat remélhetünk, mint egy eldugott zsákutcában. Legjobb helye egy virágüzletnek nagy gyalogosforgalmú úton van, pl. sétáló utcákban, bevásárló központok környékén, temetőbejáratnál, átszálló helyeknél, végállomások, pályaudvarok közelében. Növeli a forgalmat a zebra vagy aluljáró közelsége is, valamint a vásárlóknak kialakított ingyenes parkoló hely lehetősége.

A megfelelő helyszín mellett másik fontos tényező az üzlet kinézete, a portál ízléses, feltűnő és hívogató volta. A portál két fontos eleméről, a cégtábláról és a reklámfeliratokról már írtam előzőleg, most a kirakat és a bejárat megjelenésére szánok pár percet.

Nem árt szem előtt tartani, hogy az üzlet portálja egyben a cég bemutatkozása is. Ha az összbenyomás kedvező, akkor nemcsak a vásárlási céllal arra járók veszik észre, hanem a sétálgatók is. Az ízléses, figyelemfelkeltő kinézet pozitív véleményt alakít ki a járókelőkben, akikből aztán könnyen vevők válhatnak.

Praktikussági szempontokat figyelembe véve egy virágüzletnek szüksége van árnyékolóra is. Az előtető vagy napvédőernyő óvja a növényeket az időjárási viszontagságoktól, a tűző naptól. A napellenzőre is célszerű felíratni a virágüzlet nevét, hisz ez kinyitva gyakran takarja a cégtáblát.

Bad Ischl_051

 

Amennyiben az üzlet előtt van elég hely, jó megoldás, ha oda is helyezünk el virágokat. Elsősorban nagyobb virágok ajánlottak, hisz ezeket sokkal látványosabbak, jobban vonzzák a tekintet és ezeket nem lehet csak úgy egyszerűen felkapni és elvinni. Célszerű a virágokat asztalra, székre, vagyis az otthonra emlékeztető tárgyakra helyezni. Kisebb virágokból minimum kettőt, hármat helyezzünk egymás mellé és alakítsunk ki színcsoportokat. A cserepes virágokat érdemes hozzáillő kaspókban kirakni és nem a szabvány műanyag ládákat használni tárolóként. Az igényességünket mutatja, bizalom növelő és vásárlásra is ösztönöz az ízléses elrendezés. Nem kis munka naponta ki-be cipelne a tárgyakat és a virágokat, de mindenképp megéri, hisz a színes összképp odacsalogatja a járókelőket.

A kirakat arra szolgál, hogy bemutassuk az üzlet gazdag választékát. Ha vevő szinte üres kirakatot lát, könnyen továbbáll és keres egy másik virágüzletet. A virágüzletnél a kirakat tehát egyben raktár és az eladótér része is. A virágüzletek jó részében nincs is máshol hely a raktárkészlet elhelyezésére, így jó részét a kirakatba kell tenni. Sokan abba a hibába esnek, hogy tényleg csak raktárként néznek a kirakatra és nem fordítanak hangsúlyt az áttekinthető, hívogató elrendezésre. Mivel gyakran a kirakatban lévő növények kerülnek eladásra, ezért fontos, hogy a kirakati rész az üzlet felől könnyen hozzáférhető legyen.

Ügyeljünk arra, hogy a kirakat üvege mindig tiszta és páramentes (dupla üveg, ventilátor, páramentesítő szer, stb) legyen, hogy a láthatóság ne csorbuljon.

Fontos a kirakat megvilágítása is, hisz főleg télen a forgalom jó része a szürkületi, esti órákra esik. Célszerű egy időkapcsolót beszerezni és zárás után este 21-22 óráig biztosítani a megvilágítást. Főleg igaz ez az adventi, karácsonyi időszakra.

A világítótest kiválasztásánál fő szempont a természetesség megtartása legyen. A világítás egy láthatatlan segítő, legjobb, ha a lámpák nem is látszanak, így nem vonják el a figyelmet a virágokról. A világító fény tegye “élővé” a virágokat és semmiképp ne tompítsa azokat. Jó ötlet az irányított fény alkalmazása is, amikor is a kirakat fő elemét még a fényekkel is kiemeljük. Ügyeljünk viszont arra, hogy a fény ne perzselje meg a növényeket és ne világítson a járókelők szemébe se.

A bejáratot mindig hagyjuk szabadon, tegyük egyszerűvé a ki- és bejárást akár nagyobb táskákkal együtt is. A közlekedő útvonal szabadon hagyását a tűzvédelmi szabályok betartása miatt is célszerű biztosítani.

Olvastad már, hogy milyen a jó virágüzlet? Ha nem, vagy újra megnéznéd, kattints ide:

https://viragutazo.hu/milyen-egy-jo-viraguzlet/

Oszd meg bátran, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lenne ez a bejegyzés.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.