Milyen domain nevet válasszak?

Egy üzlet, vagy akár egy weboldal elindításakor egyik legfontosabb döntés a névválasztás, majd hozzá az arculat, a logó, stb meghatározása. Fontos, hogy a név jól megjegyezhető, egyedi legyen és jól kifejezze a tevékenység lényegét. Nem szerencsés pl. a huszadik Marcsa virágüzlet nyitása egy városban, ahogy Nagykft.hu néven nyitni egy virágküldő szolgálatot sem.
Az arculati elemek kiválasztásánál pedig mások szerzői jogainak megsértése kerülendő.

Hogyan válasszunk domainnevet?

A domain: (ejtsd: domén) internetes cím, egy egyedi internetes azonosító. A honlap, webáruház azonosítója, amelynek formátuma pl: www.viragutazo.hu. Az utolsó karakterek általában az országot jelölik, pl. ,hu Magyarország, de lehet com, eu, info, org, net, stb is. A domain név első része lehet ékezetes is, a betűkön és a számokon kívül azonban csak kötőjelet tartalmazhat. Az ékezetes nevek nem igen terjedtek el.

Elvileg mindegy, hogy milyen végződést választunk, mert minden cím elérhető a világ minden tájáról. Nálunk legelterjedtebb és legkönnyebben megjegyezhető a .hu végződés. Ha külföldiek számára is szeretnénk működtetni a honlapot, akkor célszerű, nemzetközileg jobban ismert végződést .com, .eu. .net végződést választani. Egyes országokban külföldieknek is engedélyezik az ország végződés használatát, ezt érdemes kihasználni, ha a célpiacunk az adott országban van.

A névválasztásnál vegyük figyelembe, hogy mi szolgálja leginkább a vállalkozás érdekeit, mi az ami hosszú távon vállalható, megjegyezhető, márkává is válhat.

Milyen legyen a domain név?

  • Utaljon a tevékenységre: a névből sejteni lehessen, hogy mi van mögötte, pl. az Alfa Kft, semmit mondó, de a “virágazonnal” kifejezi, hogy virágküldésről van szó,
  • Megjegyezhetőség: bonyolult nevet elfelejtik, elírják, stb,
  • Rövid: 10-12 karekter-nél ne legyen hosszabb, mert nagy az elgépelés esélye és névjegykártyán, reklám anyagon is kevésbé jól mutat,
  • Ne legyen földrajzi szűkítés: pl. budapestivirágküldés, mert kinőheti a cég az adott várost, települést, felesleges már a névben szűkíteni, nem beszélve arról, hogy ezzel hosszabbá is válik a név,
  • Ne legyen idegen hangzású: legjobb, ha az írás és a kiejtés módja azonos, mert gyakran nem tudják leírni helyesen, vagy mindegyik változatot regisztráljuk, pl. hypericum, hipericum, hiperikum
  • Ragozott alaknál a párját is foglaljuk le: pl. virágimádó.hu mellé a virágimádók.hu-t is, mielőtt a konkurencia lefoglalja és kellemetlen helyzetbe kerülünk,
  • Kötőjelet mellőzük: nem szerencsés egy névbe azért kötőjelet tenni, mert az anélküli változat már foglalt, elfogják felejteni a kötőjetet és a konkurensnél landolnak, pl. balkonláda, balkon-láda
  • Lehetőleg ékezek nélkül: bár már pár éve lehetőség van ékezetes domain használatra is, nem igazán terjedt el, ha találsz egy jó domain nevet, aminek az ékezetes és ékezet nélküli változata is szabad, akkor azért jó, ha mindkettőre lecsapsz, de az ékezetes betűk email címeknél még nem használhatók, ezért semmiképp nem javaslom, hogy csak ékezetes domain nevet regisztrálj,
  • Ne válassz ismert márka nevet: ha sikerül is ilyet regisztrálnod, a védjegy tulaldonosa elperelheti tőled

 

Nem árt, ha az ismerőseid, idegenek körében teszteled egy kicsit a domain nevet, mielőtt lefoglalnád. Ne mondd el nekik, hogy mi lesz mögötte, csak a nevet áruld el és kérd meg őket, hogy mondják el, a név hallatán mire asszociálnak, milyen tevékenységet sejtenek mögötte. Egyből kiderül, hogy jó-e a választás és nagyon jó új ötleteket is kaphatsz a közös gondolkodással.

Itt tudod ellenőrizni, hogy szabad-e az általad kiválasztott domain név:

http://www.domain.hu/domain/szabad-e/

Oszd meg bátran, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lenne ez a bejegyzés.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Köszönöm a megosztásokat!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás