Számlázási változások 2018. július 1-től: NAV online számlázás

Alig tudhatjuk magunk mögött a rettegett GDPR-t, már is itt az újabb vállalkozásokat érinti kötelezettség határideje közeleg. 2018. július 1-től jön a NAV online számlázás.

 

NAV online számlázás

Év elején, amikor a 2018-as év legfontosabb változásairól írtam, már jeleztem, hogy fel kell készülni a NAV online számlázásra.

Mi az NAV online számlázás?

2018. július 1-jétől kötelező adatot szolgáltatni a legalább 100 ezer forint áthárított áfát tartalmazó, belföldi adóalanyok közötti ügyletekről kiállított számlákról. A kibocsátott számlák – és számlával egy tekintet alá eső okiratok – adataira vonatkozó adatszolgáltatás a kiállítás után 5 napon belül, elektronikusan teljesítendő. Számlázó programmal történő számlázás esetén az automatikus továbbítást a számlázó programoknak kell megoldaniuk. Pár éve már a számlázó programok használatára vonatkozóan is van bejelentési kötelezettség.

Nyomtatvány, például számlatömb alkalmazásával történő számlázás – tehát kézi számlázás – esetén a számla adatait a NAV által kialakított online számlázási webes felületen kell rögzíteni. Az adatszolgáltatás ilyen esetben is 5 naptári napon belül kell teljesíteni. Fontos tudni azonban, hogy az 500 ezer forint vagy annál nagyobb összegű áfát tartalmazó számla adatait már a számlakibocsátás utáni napon rögzíteni kell a webes felületen.

Azoknak tehát, akik olyan online számlázó programot használnak, ami teljes mértékben megfelel a magyar áfa és számlázási szabályoknak, nincs semmi teendőjük. A számlázó rendszer ugyanis minden egyéb kérés, intézkedés nélkül automatikusan beküldi a szükséges adatokat a NAV-hoz, nincs az a veszély, hogy elfeledkezünk róla és viselnünk kell ennek következményeit.
A számlázó rendszert nem úgy kell elképzelni, mint egy pénztárgépet. Nem kerül minden számla adata azonnal a NAV-hoz. Csak a jogszabályi kötelezettség szerinti, 100.000 Ft feletti áfa tartalmú számlák kerülnek beküldésre.
Amikor elindítottam a vállalkozásomat egyértelmű volt, hogy nem fogok nyugtákkal bajlódni. Alaposan körbejártam, hogy milyen online számlázó programok vannak. Aztán kiválasztottam a számomra legmegfelelőbbet. Jó döntésnek bizonyult. Internet eléréssel bármikor, bárhol képes vagyok számlát előállítani és mindig nyugodtan alhatok. Nem kell attól rettegnem, hogy valamit szabálytalanul csináltam. A változásokat mindig átvezetik a rendszeren. Így 2018. július 1 utáni NAV online számlázást is megoldanák helyettem, ha szükségem lenne rá. Ez a változás engem most nem érint, mert alanyi áfa mentes vagyok.
Az biztos, ha én is nyugtákat használnék, akkor a kényelmesebb megoldást választanám. Sürgősen keresnék egy online számlázó programot és nem a nyugta + NAV online felületén való rögzítést választanám, hogy megfeleljek a NAV online számlázás előírásainak.

Nézd meg ezeket is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .