Pinterest vagy Instagram? – Melyik kell nekem?

Pinterest vagy Instagram? Jó kérdés. Kézenfekvő lenne a válasz, hogy mindkettő. Főleg olyan látványos témánál, mint a virágkötészet. De az időnk általában véges. Gyakran a Facebook mellett vagy anélkül sem fér bele két másik közösségi oldal rendszeres üzemeltetése. Egy kérdésre adott válasszal segítek dönteni!

Pinterest vagy Instagram

Mire jó a Pinterest?

A Pinterest egy képgyűjtő és rendszerező közösségi alkalmazás. Akár egy üzenő táblaként is felfogható. Akivel nem tudsz személyesen találkozni, annak itt képekben mondhatod el az üzeneted. Több üzenő táblát is létrehozhatsz, hogy a megfelelő emberekhez tudj szólni. Az üzleteddel ellentétben a Pinterest tábláid éjjel-nappal nyitva vannak, viszik a híredet a nagy világba. Az alvászavarral küszködők vagy épp a munkahelyükön unatkozók akkor is látják és továbbosztják a mondandódat, amikor te békésen szunyókálsz. Te csak elkezded a munkát és ha elég jól csinálod, a kismanók éjt nappallá téve dolgoznak neked.

Több száz ezren, főleg nők használják naponta új ötletek szerzésére. A Pinterestre feltöltött fényképekből bárki saját gyűjteményeket hozhat létre. Minél érdekesebb egy téma, egy fotó, annál többen húzzák be saját táblájuk, hogy kéznél legyen bármikor, ha ötletekre, inspirációkra van szükségük. 

A Felhasználók és egyes tábláik vagy fotóik is követhetők, tetszikelhetők, megoszthatók.

Nagy előnye a Pinterestre feltöltött tartalmaknak, hogy azok hónapok múlva is szem előtt maradnak. Nem tűnnek el a süllyesztőben, mint egy Facebook poszt, ami jó esetben 1-2 napig pörög és igen ritkán kerül elő újra.

Minden kép feltöltésnél a kép mellé odakerül az eredeti forrás. Tehát ha valaki a Te weboldaladról tölt fel fotókat, az örökre hozzárendelődik a képhez, így bárki talál is rá, visszatalál a Te oldaladra. Mind tudjuk ez a Facebooknál nem így működik.  

A másik hatalmas előny, hogy a Pinterestre feltöltött tartalmakat a Google is beindexeli. Míg ez a Facebooknál igen korlátozottan történik meg és főleg az oldalak vonatkozik, addig a Google a találati lista előkelő helyén is gyakran megjelenít Pinterestes tartalmat.   

Mire jó az Instagram? 

Az Instagram okostelefonokon használható közösségi hálózat, fényképek és rövid videók megosztását teszi lehetővé. A fotókat feliratozhatjuk, művészi hatású effektekkel/szűrőkkel láthatjuk el, megjelölhetjük a készítés helyét és persze ami a lényeg, széles körben megoszthatjuk.

A megosztásnak nem feltétlenül kell Instagramon belül maradnia, több különböző közösségi hálózatba (Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr, Foursquare) vagy akár e-mailben is elküldhető. A felhasználók az Instagramon belül tudják követni egymást, jelezhetik tetszésüket, illetve megjegyzést fűzhetnek a feltöltött képekhez vagy videókhoz.

Az Instagram az azonnali vizuális élmények felülete. Hasonlóan a Facebookhoz a tartalmaknak itt is elég korlátozott az élettartalmuk. Bár a hashtaggal próbálnak ez ellen tenni, de az emberek nem igazán úgy használják az Instagramot, hogy hashtagek alapján keresnek. Sokkal jellemzőbb a spontán nézelődés, azt nézik, amit a szemük elé kerül. Az pedig attól függ kiket tetszikeltek előtte, kiket követnek, mi az érdeklődési körük.

Az Instragram egy ideje már a Facebook tulajdona, a Google pedig egyáltalán nem indexeli.

Pinterest vagy Instagram? Instagram vagy Pinterest?

Jöhetnék megint a szokványos válasszal: mindkettő. A helyett azt mondom, hogy ha a kettő közül csak egyiket tud bevállalni, akkor a „Van weboldalad/webáruházad?” kérdésre adott válasz egyértelműen eldönti mire van szükséged.

Ha van weboldalak/webáruházad:

A Pinterest tökéletesen alkalmas arra, hogy eladásaidat, webáruházad forgalmát és a márkád ismertségét egyaránt növeld. Ha van egy honlapod vagy internetes áruházad, nem kérdés, hogy szükséged van Pinterestre.

A Pinteresten az egyszer befektetett energia is folyamatosan „termel”. Ha egyszerre feltöltesz sok tartalmat,  annak jótékony hatását az idő múlásával egyre inkább érzed majd. Még akkor is, ha hónapokig nem teszel fel tartalmat. 

Szerintem szánj rá időt, alakíts ki beszédes nevű táblákat és töltsd fel tartalommal. Aztán amíg ez folyamatosa hozza neked a vevőket, elkezdheted megismertetni magad az Instagram olvasókkal.

Ha nincs weboldalad/áruházad:

A Pinterest ekkor is hasznos lehet számodra, de ha jól csinálod az Instagram marketinget, akkor abból jobban profitálhatsz. 

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .