Megérkeztek a reakció gombok a Facebookra
Régóta vártuk már, most itt vannak a Facebookon a reakció gombok! Most már a tetszik helyett öt új emotikonnal fejezhetjük ki mit gondolunk egy bejegyzésről.
Vége a Lájk-korszaknak, azaz mégsem. csupán az eddigi négyzetes lájk mellé megérkezett az imádom, vicces, hűha, szomorú és dühítő ikon, hogy még árnyaltabban fejezhessük ki érzéseinket.
A lájk gomb a Facebook legismertebb szimbóluma. Az oldal 1,6 milliárd felhasználója naponta több mint 6 milliárdszor kattint a kék hüvelykujjra, ami több, mint a napi Google-keresések száma. .
Már többször felröppent a hír, hogy jön a dislike (nem tetszik) gomb, ez azonban túlságosan negatív lett volna. A Facebook pedig nem akarja, hogy az emberek rosszul érezzék magukat az oldalon.
Az új reakció gombok bevezetése előtt szociológusok tanácsát is kikérték, hogy kiválasszák a leggyakoribb emberi reakciókat és azok szimbólumát. Az ikonok először Írországban és Spanyolországban jelentek meg tavaly, tesztelési céllal. Az ottani eredmények miatt a hatodik tervezett ikon („yay” = jee) kimaradt a sorból, mert azt nem igazán szerették a felhasználók.
Az új ikonokat úgy helyezték el a posztok alatt, hogy azokat minél egyszerűbben lehessen használni. Ha nem nyomunk rögtön a tetszikre, csak ráállunk, akkor megjelenik valamennyi reakció gomb és már választhatjuk is a nekünk tetszőt.
A posztok alatt a darabszám mellett azt a három ikont látjuk, amire a legtöbben kattintottak.
A statisztikában külön látjuk az egyes reakció gombokra kattintások számát.
Azért ne gondoljuk, hogy a változás egyértelműen jó dolog. A reakció gombok által a Facebook még precízebben és még erőszakosabban (cukiságnak álcázva) szerez rólunk információkat, amit aztán a hirdetéseknél fel is használ.
Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.
Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!