Mennyi lehet a szöveg a Facebook hirdetés fotóján?

A Facabook hirdetések terén is állandó változásokat tapasztalhatunk. Pár éve még kapásból elutasította a Facebook azokat a hirdetéseket, amelyeknél a szöveg aránya elérte a 20%-ot. Azóta enyhültek a szabályok, de nem érdemes túl sok szöveget tenni a képre, mert a Facebook rangsorában az ilyen hirdetések hátrébb kerülnek és drágábbak lesznek.

szöveg a Facebook hirdetés fotóján

Mi az a 20%-os szabály?

Pár éve, ha hirdetés képének 20%-a szöveg volt, a hirdetés nem kapott jóváhagyást a Facebook hirdetés kezelőjében. Ez a szabály már nem él, de előnyt élveznek a csak minimális mennyiségű szöveget tartalmazó hirdetések.

Most a 20%-os szabállyal régen elutasított hirdetések is elfogadásra kerülnek, de a nagyobb mennyiségű szöveget tartalmazó hirdetések kevesebb megjelenést érnek el, vagy egyáltalán nem jelennek meg.

A terméket ábrázoló képeknél a termék logója és felirata nem számít szövegnek, mert az a termék része. Pl. egy colás doboznál a dobozon lévő felirat nem számít szövegnek, mert azzal együtt termék a cola. Nem megengedett viszont a logóra való ráközelítés, a képnek a teljes terméket ábrázolnia kell.

Mi számít szövegnek?

  • minden betű, írásjel (cirill, arab, latin, kínai stb), ami nem a termék része, 
  • logó: minden szövegalapú embléma szövegnek számít, mérettől és elrendezéstől függetlenül,
  • vízjel: még akkor is, ha kötelező, vagy adott márkára vonatkozó irányelvek szerint készült,
  • számok: minden szám szövegnek számít.

A hirdetés elindítása előtt érdemes lecsekkolni, hogy jó-e a szövegarány, jó lesz-e az elérés vagy esetleg csökkenteni fogja a hirdetés képén látható túl nagy mennyiségű szöveg.

Facebooknak van egy szövegarányt ellenőrző eszköze is, amivel megnézheted, mennyi szöveg szerepel a hirdetés képén:

https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Mennyi legyen a szöveg a Facebook hirdetés fotóján?

A szöveget érdemes nem a képre, hanem a hirdetés egyéb részeibe írni. A hirdetés viszont ne legyen egy kisregény. A Facebook kutatása szerint - és ki más tudná ezt rajtuk kívül jobban - az emberek a minimális mennyiségű szöveget tartalmazó hirdetéseket látják szívesebben.

A hirdetésnek annyi a feladata, hogy az általunk kívánt célt elérje. Nem feltétlenül az eladás a feladata, sokkal inkább az érdeklődés felkeltése, a kívánt helyre való átkattintás kieszközlése. Nem kell tehát a hirdetésben a termék minden jellemzőjét, előnyös tulajdonságát leírni, arra ott a landing oldal (érkező oldal) a honlapon. A Facebook hirdetést akár előételnek vagy aperitifnek is felfoghatjuk, amolyan étvágygerjesztő féle. A rövid, de egyértelmű szöveg és a vele összhangban lévő kép a nyerő.

Galéria formátumú hirdetéseknél a hirdetés összes képén ellenőrzi a Facebook a szövegarányt. Ha akár egy képen is túl sok szöveg szerepel, az a teljes hirdetésre hatással lesz.

A videóknál viszont nem az összes képkockán, csupán a bélyegképen (a kijelölt első képen, ami látszik a hirdetés megjelenésekor) nézik a szöveg mennyiségét.

A túl sok szövegű hirdetést is elfogadja a Facebook, de a szövegmennyiség besorolását az alábbi módon jelzi:

Kép szövegmennyiségének besorolása

Kép szövegmennyisége: OK
A hirdetésed normál módon jelenik meg.
Kép szövegmennyisége: Alacsony
A hirdetésed elérése valamivel alacsonyabb lehet.
Kép szövegmennyisége: Közepes
A hirdetésed elérése sokkal alacsonyabb lehet.
Kép szövegmennyisége: Magas
Lehet, hogy a hirdetésed nem jelenik meg.

Tippek a Facebook hirdetések fotóin megjelenő szövegarány csökkentéséhez

  • próbálj kisebb betűtípust használni, hisz nem a karakterek száma, hanem a betűk fotón elfoglalt területe a mérce,
  • lehetőleg kerüld a képre kerülő szöveget vagy legalább is a szöveg nagy része ne közvetlenül a hirdetés képén, hanem a szövegmezőben legyen,
  • a kép egy részére összpontosítsd a szöveget, ne a kép különböző részein szétszórva legyenek.

 

Ezen az oldalon további információkat és javaslatokat kaphatsz a hirdetés fotóján megjelenő szöveg arányáról:

https://www.facebook.com/business/help/980593475366490

Megéri figyelni, mert azok a Facebook-hirdetések, amelyek kevés szöveget tartalmaznak, vagy egyáltalán nem tartalmaznak szöveget, jellemzően kevesebbe kerülnek, és jobb elérést produkálnak, mint a szöveges képet tartalmazó hirdetések. 

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Köszönöm a megosztásokat!

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás