Tényleg semmire sem jó a Facebook?

Mire jó a Facebook? – kapom gyakran  a kérdést. És gyakran jönnek elhamarkodott kijelentések is: semmire sem jó a Facebook. Szívesen tettem eleget a VVVMSZE felkérésének, hogy írjak egy cikket a Virágkötészet Magazinba és mivel már mindenki megkapta az újságot, most itt is közzé teszem a cikket azzal a céllal, hogy eloszlassak néhány tévhitet és meggyőzzek pár embert, hogy igenis érdemes használni a Facebookot.

 

mire jó a Facebook

 

A Virágkötészeti Magazinban megjelent cikk:

„Tényleg semmire sem jó a Facebook?

A közösségi oldalak (először a magyarok által készítetett iwiw, majd a Facebook) hazai elterjedésekor sokan kétkedőek volt. Értetlenkedve figyelték, miért töltenek mások naponta órákat a gép előtt, csak hogy megosszák egymással életük minden rezdülését. Mára a lájkollak a mindennapi szóhasználat egyik elmaradhatatlan eleme. Aki közönséghez akar eljutni, annak lehetetlen nem tudomást venni a közösségi létről.

 

Multinacionális cégek, politikai pártok, hírességek stábja használja a Facebookot, a televíziókban súlyos pénzeken vásárolható reklámidő helyett. A tavalyi migráns áradat idején itt alakult meg és működött eredményesen az adományokat gyűjtő és elosztó civil szervezet. Itt üzengetnek egymásnak közéleti szereplők. A Facebookon ott vannak a színházak, a hírportálok, a nyomtatott sajtó képviselői, a tévéműsorok is. Nem kellenek fizetett hirdetések, kör e-mailek, postán kiküldött levelek. Sokkal egyszerűbben és gyorsabban el lehet érni emberek ezreit. Aki akar, lájkol és tovább osztja az érdekes hírt és az terjed, mint egy influenza vírus a zsúfolt buszon.

 

A Facebook hihetetlen erejét és népszerűségét jól példázza a Hungary’s got talent döntősének, Badár Tamás illuzionistának az esete is. Az oldalára feltöltött fotót fél óra alatt több mint 50 ezren lájkolták, 15 ezer feletti volt a hozzászólások és ezer feletti a megosztások száma. Ugyancsak több tízezren fejezték az oldal iránti rajongásukat a lájkgomb megnyomásával.

 

Hogy egy igazán „hazai” példát is említsek, a tavalyi év legnagyobb és legsikeresebb virágos megmozdulása, a Fogadj örökbe egy virágcsokrot! is a Facebookon indult és jutott el több száz virágkötőhöz és emberek tízezreihez. A nemzetközi eseményről egy magyar virágkötőket tömörítő Facebook csoportból szereztünk tudomást. Az Írországban élő és dolgozó Kürtös Réka részt vett a világméretű rendezvényen és örömmel újságolta a kezdeményezés sikerét a csoporttagoknak. Az ötlet nagy tetszést aratott a csoportban, olyannyira, hogy többen is úgy döntöttek, megvalósítják ennek magyarországi változatát. A kezdeményezéshez külön létrehozott Facebook csoportban elindult a szervezkedés és ahogy terjedt a híre egyre többen lettünk. Minden résztvevő megosztotta a saját üzleti oldalán az aktualitásokat, a csokrokat örökbe fogadóknak, vagyis a potenciális vásárlóknak szánt híreket. Sokat lendített az ügyön, hogy egy Facebook eseményt is létrehoztunk és rendszeresen kommunikáltunk rajta. Jó részt a Facebook ingyenes eszközeinek köszönhető, hogy

  • több mint 100.000 emberhez jutottunk el csak ezen az egyetlen közösségi oldalon,
  • országos rádiók és televíziók találtak ránk és kaptunk ingyenes megjelenési lehetőséget – a milliókba kerülő reklámok helyett -, ahol több százezer ember értesült a kezdeményezésről,
  • országszerte kb. 250 virágüzlet, kertészet, mű- és selyemvirág kereskedő, virágküldő szolgálat és virágstúdió vett részt, de határon túlról is csatlakoztak, pl. Marosvásárhelyen és Írországban is helyeztek ki csokrokat ezen a napon,
  • 20 felett volt azoknak a virágüzleteknek a száma, akik saját üzleti oldalukhoz létrehozták a saját eseményüket,
  • több mint 100 internetes és papíralapú cikk jelent meg a kezdeményezésről.

Igen, ezek valós tények. És mindezt három hét alatt sikerült elérni! Persze ehhez kellett még sok lelkes és támogató ember munkája. De tudsz mondani még egy olyan ingyenes teret, helyet, lehetőséget, ahol ugyanezt meg lehetett volna valósítani ilyen rövid idő alatt?

 

Lehet szeretni vagy utálni a Facebookot, egyetlen dolgot nem lehet tenni: kihagyni a számításból. Hazánkban már több mint 5 millió ember fent van és napi rendszerességgel, több órát tölt el ott. Itt értesülünk személyes ügyekről, születésekről, halálokról, sőt olyan hírekről is, amelyekről máshonnan tán nem is tudnánk. Itt segítjük egymást szakmai kérdésekben és itt inspirálódunk, hogy jobbak legyünk. Itt szerzünk tudomást a trendekről, a piaci igényekről. Itt vagyunk, mert itt vannak a vevőink. Itt alapozzuk meg a jövőnket azzal, hogy ott vagyunk, ahol a leendő vásárlóink. Itt vagyunk, mert mindenkinek itt kell lennie, aki 2016-ban nem akarja lehúzni a rolót.

 

Most, hogy megismertük a Facebook jelentőségét, javaslom tarts velünk a jövőben is, amikor is tippeket olvashatsz majd a Facebook hatékony üzleti felhasználásához. Az ingyenesen használható eszközökön túl bevezetünk a hirdetések és többek közt a remarketing rejtelmeibe is.”

 

És valóban, a magazin további számaiban is jelentkezem majd a Facebook rejtelmeiről készített cikkekkel, amiket a megjelenés után itt is közzéteszek majd.

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

 

Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .