Tévhitek a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban

Facebook hirdetési tévhitek eloszlatására vállalkoztam. Gyakran belefutok olyan hirdetésekbe, amikről első ránézésre látom, hogy a hirdetésre szánt összeg csak kidobott pénz. Az ilyen hirdetés tényleg drága és elveszi e kedvet a további hirdetésektől. De miért is félnek sokan a hirdetésektől?

 

 

Facebook hirdetési tévhitek

Hirdetés után kevesebb ember látja az oldal tartalmát?

Gyakran hallom, hogy „ha egyszer hirdettem, még kevesebb embernek mutatja meg organikusan (ingyen) a bejegyzéseimet”. Ezt saját tapasztalataim alapján határozottan cáfolni tudom.

Ha jó céllal és jó célzással futott a hirdetés, akkor az pont azt tette, amit szerettél volna és ennek semmi köze a további posztok elérési eredményeihez. Sokkal inkább az a gond ilyenkor, hogy az oldalon nem igazi érdeklődők vannak. Felesleges olyanokat gyűjteni, akiket nem igazán érdekel a téma csak udvariasságból belájkolnakk pl. ismerősök, kollégáid. Sőt utóbbiak bizonyos szempontból akár a konkurenciád is lehetnek. Akit nem érdekel a tartalmad, nem nyom lájkokat. Ez üzenet a Facebooknak, úgy érzékeli, hogy nem fontos számukra az oldal és egyre kevesebbszer mutatja meg nekik a tartalmakat.

Jó eléréseket hirdetés után is el lehet érni, de ehhez változatos, nagyon jó tartalom kell. Ha csak időnként odalöksz egy fotót az oldalra az senkit nem fog hosszú távon érdekelni és ez teljesen független attól, hogy előzőleg hirdettél vagy sem.

Tényleg drága a hirdetés?

Sokszor hallani, hogy a hirdetés drága. Ha jól használod, egyáltalán nem drága és sokkal olcsóbb, mint egy helyi újság hirdetés. Hogy a többi hirdetési fajtáról (országos lapok, Tv reklám, stb) ne is beszéljek. A Facebookon Te döntöd el, milyen eszközzel és mennyiért szeretnél hirdetni. A rugalmas beállítási lehetőségeknek, a jó célzásnak, a remarketingnek és az elemzési eszközöknek köszönhetően ráadásul ezt nagyon hatékonyan tudod megtenni.

Tényleg nem lehet eladni a Faceboon?

A harmadik leggyakoribb kifogás, hogy minek hirdessek, a Facebookon úgy sem nem lehet eladni. Való igaz, hogy egy luxus autót senki nem fog Facebookon olvasgatva és a hirdetésre kattintva megvenni. Ajándéktárgyakat, használati tárgyakat, szolgáltatásokat viszont igen is el lehet adni. De ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Facebook hirdetésekkel nem csak eladás lehet cél, hanem márkaépítés is. A Coca-cola és a luxus autó gyártója sem terméket akar itt eladni. Sokkal inkább az a céljuk, hogy mindig szem előtt legyenek és állandóan ott motoszkáljanak a fejekben. Egyszerűen ne legyen más választásod ha megszomjazol vagy autót vásárolnál.

Az eladást segíti az üzleti oldalakon pár hete megjelent bolt funkció is. Ugyan ez hazánkban még elég korlátozott használhatóságú, de arra már most is jó, hogy a kiemelt teremékeinket bemutassuk és a webáruház megfelelő oldalára irányítsuk az olvasókat.

Előítéletek, rossz tapasztalatok

Sokak előítélete a tudatlanságon alapul. Akik kellő ismeret hiányában a Facebook első hirdetési lehetőségének felkínálására azonnal, terv nélkül belevágtak, bizony rossz tapasztalatokat szereztek. Nekik azt tudom mondani, hogy a leggyorsabb megoldás mindig a legdrágább. A Facebook is folyamatosan változik, így a hirdetési lehetőségek is. A hirdetési súgó most már egész érthetően és magyarul is megtalálható. Érdemes megismerkedni a lehetőségekkel és újra kipróbálni.

Nagy hangsúlyt kell fordítani a hirdetés megfogalmazására. Fontos, hogy egyértelmű, figyelem felkeltő legyen a hirdetés, valamint a kép és a szöveg is összhangban legyen.

Az teljesen igaz, hogy vannak témák, amiket elég nehéz hirdetni. De ha hiszed, ha nem még a duguláselhárítóknál is egész jól működik a dolog, pedig az igazán nem nevezhető egy látványos, népszerű témának és nem is olyan dolog, amit az emberek gyakran igénybe vesznek.

Azt is el kell ismerni, hogy minél kiterjedtebb a marketing rendszered, annál hatékonyabban tudod használni a Facebook hirdetéseket is. Egy honlappal, egy webáruházzal összekapcsolva a hirdetést csodákat lehet művelni. Persze a csodáknak ára van és itt nem csak a Facebooknak fizetett hirdetési költségekre gondolok. A hirdetéseket jól meg kell tervezni, el kell készíteni hozzájuk a kreatív tartalmat, majd fel kell építeni az egész hirdetési rendszert. Ez mind idő és pénz.

A Facebook hirdetési súgóközpontját itt éred el:

https://www.facebook.com/business/help

 

Tudtad, hogy Facebook hirdetésekkel kapcsolatban is tudok segíteni, akár telejs hirdetés megtervezéséről és futtatásáról, akár a hirdetés szövegezéséről legyen szó. De szívesen meg is tanítalak a hatékony és pénztermelő hirdetések titkaira.

 

Facebook szolgáltatások

 

További olvasnivalók hasonló témában:

✿ Facebook hirdetés mifán terem?

✿ Facebook kisokos – ingyenes Facebook összefoglaló

✿ Facebookos buktatók

Facebook szolgáltatások

Szeretnél több ingyenes tudást kapni? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről.

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .