Valentin-napi kampány ötletek

Valentin-napi kampány egy virágüzlet életében igen fontos. Ha még nem kezdtél hozzá, ideje mielőbb megtenned. Fogadj el néhány gondolat-ébresztő tanácsot!

Valenti-napi kampány

 

Sokan elcsépelt, elüzletiesedett, külföldről átvett műünnepnek tartják a február 14-i szerelmesek napját, de ettől függetlenül rengetegen megajándékozzák egymást. A virágüzletekben ez az első jó forgalommal kecsegtető nap az új évben.

A Valentin-napot (igen, így kötőjellel kell helyesen írni!) a virág- és ajándék boltok mellett az éttermek, a szállodák, a szépségszalonok, a fehérneműboltok is remek bevételnövelő eseménynek tartják, így velük is versengeni kell a vevők kegyeiért. De miért kellene versengeni? Sokkal jobb, ha összefogunk velük és egymást erősítve közös kampányt hozunk létre.

Próbálj meg egy kicsit tovább gondolkodni és túllépni ez egy száz piros rózsa kiegészítőkkel felturbózva, virágcsokor, idézetes kártyák, plüssök, lufik bűvöletéből.

Milyen legyen a Valentin-napi kampány?

Röviden azt mondhatnám ütős és hatásos. Persze ez így túl általános és semmit mondó. Mutatok pár konkrét ötletet, hogy beinduljon a fantáziád. Nyugodtan szabd át őket a saját igényeid, körülményeid szerint. Sőt gondold tovább, de legfőképp valósítsd meg.

Öltöztesd fel az üzleted a szeretet jelképeivel és színeivel

Talán ez az egyetlen, amit minden virágüzlet tulajdonos megtesz. Már január közepétől felhívhatod a vevők figyelmét a közelgő Valentin-napra. Már előre szerezz vásárlókat. Vegyél fel előrendeléseket, aminél pl. 10 % kedvezményt biztosítasz. Ne azt nézd, hogy lemondtál 10 %-ról, hanem azt, hogy a 90 % biztosan befolyik, előre tudsz tervezni, előkészülni és ezzel még nagyobb forgalmad lehet. Készíts szórólapot, adj a vásárlások mellé ajándékkupont, amit Valentin-napi ajándékcsomagok vásárlásakor válthatnak be.

Hirdess nyereményjátékot a szomszéd vállalkozással

Fogj össze azzal, akinek azonos a célcsoportja és találjatok ki mindkettőtök számára előnyös nyereményjátékot. Megegyezhetsz pl. a közeli étteremmel, hogy Valentin-napkor Te ingyen biztosítod számára az asztal dekorációkat, nyereményjátékot indítasz a vásárlóid között, aminek fődíja egy kétszemélyes romantikus vacsorát az Ő éttermében, amit cserébe Ő áll majd. Így mindketten hirdetitek egymás üzletét és mindkettőtöknek előnyös lehet az együttműködés. Az étterembe járó, tehetősebb emberek nagyobb valószínűséggel vásárolnak virágot is, akár újabb törzsvendégeket szerezhettek egymásnak.

Kommunikálj ügyesen a Facebookon

Érdemes online hirdetési kampányt is készíteni. Sokan az utolsó pillanatokra hagyják a vásárlást és tekintettel, hogy 2016-ban Valentin-nap vasárnapra esik, ami a vasárnapi nyitva tartásokat komolyan érinti sok vevőt szerezhetsz a jó kommunikációval. Az emberek szeretik megosztani a pozitív élményeiket, és az ajándékokat, amiket kapnak. Kérd meg a rajongóidat, hogy ők is osszák meg, mit kaptak Valentin-napra. De hirdethetsz versenyt versírás, szerelmes levél írás, kézzel készített ajándékok, fotómontázs készítése témákban is. Az ajándék mindenképp valami olyan legyen, amiért be kell menniük a boltodba, pl. egy ajándékutalvány, amit nálad válthatnak be. Ha jól belegondolsz, egy 5.000 Ft-os ajándékutalvány neked valójában kevesebbe kerül, mert amit ezért vásárol nálad, annak a beszerzési értéke, önköltsége ennél jóval kisebb.

Készíts ajándékkártyát, ajándékutalványt

Többen vannak, akik nem szeretnek vásárolni, vagy nem tudnak dönteni, számukra jó megoldás, ha van ajándékkártyád vagy ajándék utalványod. Ezzel úgy adnak ajándékot, hogy kedvesük később kiválaszthatja a neki tetsző terméket.

Nyereményjáték a vásárlók között

Rengeteg nyereményjátékot látok a Facebookon, ahol virágcsokrokat, kopogtatókat, stb sorsolnak ki lájkolásért és megosztásért cserébe. Az ilyen játékoknak nemcsak azért nem vagyok a híve, mert ezek szabálytalanok, hanem azért sem, mert ezek gyakran nem az igazi célközönséget érik el. Sok nyereményvadász vesz részt az ilyen játékokban, akik soha nem fognak nálad vásárolni. A mondó vagyok, hogy inkább a vásárlóid között hirdess nyereményjátékot, azoknak adj ajándékot, akik nálad költik el a pénzüket. Pl. a vásárlók neve bekerül egy kalapba és egy valaki visszanyerheti a vásárlás összegét, természetesen nem úgy,hogy visszafizeted a pénzt, hanem levásárolhatja. Vagy akár mondhatod azt is, hogy az 5.000 Ft felett vásárlók közül egy valaki 10% kedvezményt kap az esküvői csokrából. A lehetőségek száma végtelen, ennek tényleg csak a képzeleted és lehetőségeid szabnak határt. Ezt is mindenképp kommunikáld a Facebookon.

Gondolj az egyedülállókra is

Ne csak a szerelmeseket szólítsd meg a kampányoddal. A szingliket is ösztönözd arra, hogy ők is vásároljanak, tekintsék ezt a napot a barátok napjának és lepjék meg barátaikat vagy akár saját magukat.

Fotópályázat

Indíts fotópályázatot szerelmespároknak és kérd meg az embereket, hogy a fotókat töltsék fel a Facebook oldaladra. A fotózás helyszínét akár magad is kijelölheted, pl. az üzleted egy része, ahol jól látszik a logód, az üzlet neve is. Ha plázában van az üzleted, akár egy forgalmas helyen, egy szökőkútnál vagy egyéb, kedvelt találkozási pontnál elhelyezhetsz egy fotókeretet, amin rajta vannak az üzleted adatai. Az itt készült fotókat szívesen osztják meg az emberek és ingyen terjed a híred. Persze illik valami nyereményt is adni a fotózáshoz. Ha pároknak hirdetted, akkor lehet az ajándék pl. az ajándék esküvői csokor az esküvői dekoráció mellé.

Hirdess a Facebookon

Valentin-nap kapcsán is nyugodtan próbáld ki a hirdetéseket. Nagyon jól lehet szűrni pl. a helyre, nemre és a családi állapotra is. Megcélozhatod pl. csak azokat a pécsi férfiakat, akiknek a közel múltban volt az eljegyzésük.

Az itt felsoroltak valóban csak gondolatébresztők azoknak, akiknek nincs webáruházuk. Persze a webáruházok is nyugodtan alkalmazhatják ezeket is, de az ő tárházuk sokkal nagyobb, hamarosan nekik is hozok pár ötletet.

További olvasnivalók hasonló témában:

Valentin-napi tippek webáruház tulajdonosoknak

✿ Virágcsodák a szerelem jegyében a tullni virágkiállításon

✿ Ikebana bemutató Gödöllőn

 

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .