Van élet a GDPR bevezetése után is
Eljött a 2018. május 25, a GDPR bevezetése és még sem dőlt össze a világ. Minden úgy történt, ahogy sejteni lehetett: szépen csöndben elmúlt az a nap is. Sokan végeztek a munkákkal, hogy megfeleljenek az uniós rendelet adatvédelmi előírásainak, mások pedig még hozzá sem kezdtek. Sőt sokan nem is tudják, hogy tenniük kellene valamit.
Sokan az online marketing halálát jósolták a szigorú GDPR szabályainak betarthatatlansága miatt. Pedig egyáltalán nem betarthatatlanok és elég csak abba belegondolni hány és hány bosszantó kéretlen email landol a postafiókunkban. Azért azt nem hiszem, hogy ezek örökre megszűnnek, da talán lesz némi változás.
Mi változik nálam a GDPR bevezetése után?
Mondhatnám, hogy semmi. Kéretlen leveleket eddig sem küldtem, ezután sem fogok. Addig is szabályok betartásával működtettem egy személyes vállalkozásomat, miért tennék ezután másként?
Számomra mindig is kiemelten fontos volt a blogolvasók, hírlevél feliratkozók, üzleti partnereim személyes adatainak védelme. A 2018. május 25-én hatályba lépett Általános adatvédelmi rendelet (General Data Protection Regulation – „GDPR”) szabályozza a velem megosztott személyes adatok kezelését és felhasználását, ami a cégemre vonatkozóan csak néhány újítást tartalmaz az Info tv. rendelkezéseihez képest.
A GDPR felülírja a meglévő adatvédelmi szabályokat, egységesíti az uniós tagállamok adatkezelési szabályait. Célja, hogy a természetes személyek, nagyobb ellenőrzést gyakorolhassanak a személyes adataid gyűjtése, tárolása, megosztása és felhasználása felett.
Szeretnék biztosítani mindenkit, ahogy eddig is, a továbbiakban is biztonságban vannak a velem megosztott személyes adatok. Akár hírlevél feliratkozóként, akár a kapcsolatfelvételi űrlapon vagy akár ingyenes álláshirdetés feladásával jutok hozzá személyes adatokhoz, azokat csak is a megadott céllal kezelem és nem adom tovább harmadik félnek.
Szeretném azt is biztosítani, hogy megérts, hogyan használom fel az adataidat a jobb és személyre szabottabb vásárlói élmény biztosítása érdekében.
A fenti okokból frissítettem az Általános Szerződési Feltételeimet (ÁSZF) és az Adatkezelési tájékoztatót. Az új, 2018. május 25-től érvényes szabályzatok információt nyújtanak személyes adataid honlapjaimon történő felhasználásáról.
Neked nincs semmilyen különösebb teendőd, de javaslom, hogy tekints át milyen változások történtek az Adatkezelési tájékozóban, hogy tisztában legyél a Téged érintő változásokkal.
Az ÁSZF elérhetősége:
https://viragutazo.hu/wp-content/uploads/ASZF.pdf
Az adatkezelési tájékoztató elérhetősége:
https://viragutazo.hu/wp-content/uploads/Adatkezelesi-tajekoztato.pdf
A hírlevél feliratkozások eddig is szabályosan, két lépéses rendszerben történtek, így nem küldtem megerősítést kérő levelet a hírlevél feliratkozóimnak. A szabályzatok változásáról természetesen értesítettem őket és továbbra is automatikusan törlöm azok email címét, akik 180 napon belül egyetlen levelet sem nyitottak meg.
Röviden ennyi ami nálam történt GDPR ügyben és téged, mint olvasót is érint. De azért emögött rengeteg munka van: adatkörök felmérése, honlapok átalakítása, hogy a cookie figyelmeztetés, kapcsolati űrlapok, stb módosítása, új adatvédelmi szerződések készítése, stb.
Nagyon remélem, hogy semmit nem fogsz észrevenni abból, hogy már az új szabályok szerint működöm.