Vevőszerzés, a túlélés alapja

Vevőszerzés. Nem épp a legszebb szó, sőt némi negatív felhangja is van. Ideje félre tenni minden előítéletet, hisz a vevőszerzés minden vállalkozás legfontosabb feladata a túlélés érdekében. Hívjuk bárhogy is vevőket, ügyfélnek, betegnek, páciensnek, partnernek, ahhoz, hogy esélyünk legyen mindig elegendő számú vevőt bevonzani, nem ülhetünk karba tett kézzel.

 

A vevőszerzés akkor lehet sikeres, ha ez a jól átgondolt és kialakított marketing rendszer része. A rendszeresség és a folyamatosság hozhatja csak meg a sikert. Még a legkisebb üzletnél is érdemes kidolgozni egy menetrendet a napi teendőkre. Jó letisztázni, hogy mi történik, ha valaki bejött az üzletünkbe, vagy vásárolt, vagy érdeklődött, de nem vásárolt, esetleg éppen egy éve vásárolt nálunk utoljára. Mind-mind különböző folyamatokat kell, hogy elindítson a marketinggépezetünkben.

Egyen recept nincs, mindenkinek a célcsoportja és üzleti stratégiája függvényében célszerű kidolgozni a sajátját. Pl. a vásárolt ügyfeleknek adhatunk egy törzsvásárlói kártyák, a nem vásárlónak egy névjegykártyát vagy megkérhetjük, hogy csatlakozzon a Facebook oldalunkhoz, a webáruházból egy éve vásárolt ügyfélnek pedig küldhetünk egy emlékeztetőt, hogy ne feledkezzen meg hozzátartozója újbóli felköszöntéséről.

 

marketing

 

Nem dőlhetünk hátra, ha megszereztünk egy vevőt, azt meg is kell tartani. Igazi növekedés viszont a vevőkör folyamatos bővítésétől várható. Fontos, hogy legyen egy rendszerünk, amely folyamatosan „szállítja” az új vevőket anélkül, hogy erre túl sok külön energiát kellene fordítanunk. Nagyon jó eszköz erre az internetes jelenlét. Egy értékes tartalommal hetente frissülő holnap a Google keresőből biztosítja a vevőket. Egy Facebook üzleti oldal pedig látványosságával vonzhatja be az új vásárlókat. Egy nagy látogatottságú, témához kapcsolódó weboldalon elhelyezett PR cikk vagy hirdetés a téma iránt érdeklődök tömegeit vonzhatja be, akikből nagyobb valószínűséggel lesz vásárlók. Jól működnek még a hagyományos eszközök is, mint a csábító akció vagy a kuponfüzetek. Folyamatosan dolgozni kell azon, hogy megtaláljuk és hatékonyan használjuk ezeket a forrásokat.

 

Javaslom nézd meg az alábbi videót, amiben Brain Tracy, Amerika és Nyugat-Európa legismertebb menedzseroktatója magyarázza el a vevőszerzés alapfeladatait.

 

 

Nem is olyan bonyolult, igaz?

 

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon, hogy ne maradj le semmiről és iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához.

Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .