Google bünteti a nem mobilbarát oldalakat

Egy rendszeresen, értékes tartalommal frissülő honlapnál, webáruháznál jelentős mennyiségű látogató érkezik az internetes keresésekből. Hazánkban az emberek több, mint 90 %-a a Google keresőjét részesíti előnyben. Mindent meg kell tehát tenni, hogy a Google szeresse az oldalunkat, minél előkelőbb helyet foglaljunk el a keresőkben, hisz így ingyen juthatunk értékes látogatókhoz. Már pedig a Google szereti a mobilbarát oldalakat.

A Google legújabb bejelentése szerint 2015. április 21-től bünteti, vagyis hátrébb rangsorolja azokat a honlapokat, amik nem mobilbarátok, vagyis nem készítették fel arra, hogy bármilyen mobileszközön teljes körűen használható (reszponzív), jól olvasható legyen. A mobilos keresések során innentől kezdve előnyt élveznek azok a weboldalak, amelyek a hordozható eszközökön is jól használhatóak.

A változással a Google lerontja a mobilon nem megfelelően működő oldalak rankingjét (minőségi besorolás) a mobilos keresések során. Ez azt jelenti, hogy ha nem eléggé mobilbarát az oldal, akkor hiába jól keresőoptimalizált az oldal, rosszabb helyezést fog el érni a mobilos találati listákon. Ennek pedig az lesz a következménye, hogy kevesebb mobilos keresési forgalomra számíthatunk. Hosszú távon ez nagyon fájó tud lenni, hisz hatalmas ütemben és folyamatosan nő a mobil internetezők száma.Azok a weboldalak, amelyek nem rendelkeznek mobilbarát megjelenítéssel komoly piacvesztésre számíthatnak.

A Google erre vonatkozó angol nyelvű közleménye itt érhető el:

http://googlewebmastercentral.blogspot.hu/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html

Érdemes mielőbb megoldani, hogy a weboldalunk tökéletes mobilos élményt biztosító, reszponzív legyen.

Mitől lesz mobilbarát az oldal?

A Google rengeteg ingyenes eszköze között mobilbarát teszt is elérhető. Ide kattintva pár perc alatt bárki leellenőrizheti, mennyire mutat jól az oldala a mobil eszközökön:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

A legfontosabb kritériumok, amik egy honlap vagy webáruház mobilbarátságához szükségesek:

  • mobilbarát megjelenés: megfelelően alkalmazkodik a mobilképernyő felbontásához, kis képernyőn is tökéletes böngészési élményt nyújt. Minden oldal megtekinthető mobilon is, de nem mindegy, hogy egyszerűen navigálható-e, minden funkció elérhető-e.
  • gyors betöltési sebesség: A felhasználók a számítógépen böngészve is türelmetlenek, mobilos internetezésnél még fontosabb, hogy a keresett oldal és információ villámgyorsan betöltődjön. A betöltési sebességet több minden befolyásolja, pl. kódolás, képfájlok mérete, tárhelyszolgáltatás minősége, stb. Meg kell találni az optimális tartalmat, hogy az oldal gyors maradjon.
  • oldal elemeinek működése: A Google azt is figyeli, hogy a felhasználók végre tudnak-e hajtani minden műveletet a mobileszközök használatával is. mobilböngészőben is.

A Google minőségi kiszolgálásra törekszik, ezért fontos számára, a mobilon böngészőknek is minőségi oldalakat mutasson. Érdemes tehát az új oldalakat eleve az új elvárások szerint, mobilra szabottan tervezni, a régieket pedig átalakítani reszponzívvá. A magyar internetezők több, mint fele rendelkezik okostelefonnal vagy tablettel, amit rendszeresen használnak netezésre, keresésre és vásárlásra is.

A Google korábbi adatai szerint a keresések közel felét ma már mobileszközökről hajtják végre. Magyarországon ez az adat még 15% körül alakul, ám nagyon dinamikusan nő, és egyes területeken a mobilról érkező látogatók aránya akár 30% felett is lehet. Éppen ezért az új rangsorolás jelentősen kihathat a weboldalak látogatói forgalmára, és ezáltal a weboldalak piaci helyzetére is.

A változással komoly piaci előnyökre lehet szert tenni. A magyar weboldalak jelentős részének még nincs mobilra optimalizált változata, így aki gyorsan reagál a változásokra igen sok új látogatót és ezzel bevételt szerezhet.

Kövesd a Virágos Marketing Tippeket a Facebookon is és  iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippet kapj az üzleted felvirágoztatásához!

 

Köszönöm a megosztásokat!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás