Ügyfél, vásárló, partner a mindenható

Ügyfél. Hát elég furcsa szó. De milyen fontos az ember, aki mögötte van. Azt hiszem egyetlen vállalkozónak sem kell elmagyarázni, miért fontos, hogy legyen vásárlóik, ügyfeleik, partnereik. Ráadásul nemcsak újak, hanem hűséges, rendszeresen visszatérő, elégedett, a cég jó hírét továbbvivő ügyfelek. 

Nem szeretem az ügyfél szót. Talán azért, mert benne van a fél ige. Talán azért, mert a ott van benne a fél jelző, ami valamiféle hiányosságot jelent, nem egész, csak a fele valaminek.  

Sokkal szimpatikusabb számomra a partner szó, abban nincs alá és fölérendeltségi viszony, az partnerséget, azaz egyenrangú felek közötti kapcsolatot feltételez. Sajnos elég gyakran tapasztalom hivatalokban, üzletekben, hogy nem partnerként tekintenem rám, hanem amolyan nyűgként.

Egy fél ember vagyok, egy nem kívánatos ügyfél, aki meg merészeli zavarni a nagy hatalmú  hivatalnok, eladó perceit.

Mit is képzelek én?

Azokat Ő sokkal kellemesebb dolgokkal is el tudná ütni, mint hogy a kérdéseimre válaszoljon és kiszolgáljon a drága munka idejében.

A drága munkaidő persze főleg a munkáltatónak drága, akinek nemcsak a semmit tevő, bevételt nem termelő dolgozó bérét, de azok járulékait is ki kell fizetni. Persze ha nincs bevétel, akkor egy idő után az alkalmazottat sincs miből kifizetni. És akkor jöhet a leépítés.

Mindenkinek, akik vevőkkel, ügyfelekkel foglalkozik, javaslom megfontolásra Mahatma Gandhi örök érvényű szavait:

“Az ügyfél a területünkre lépő legfontosabb vendég.
Nem ő függ tőlünk, mi függünk tőle.
Ő nem megzavar minket a munkánkban, hanem Ő a munkánk célja.
Ő nem kivülálló, hanem része a cégünknek.
Nem mi teszünk neki szívességet azzal, hogy kiszolgáljuk.
Ő tesz nekünk szívességet azzal, hogy esélyt ad nekünk.”
(Mahatma Gandhi)

Vegyük észre, hogy az ügyfél valójában egy üzleti partner, akitől a pénzt hoz, akitől a jövőnk függ!

Nézd meg a vevőszerzés legfontosabb szabályait is!

Így lesz a látogatóból vevő a virágüzletben