Ügyfél, vásárló, partner a mindenható

Ügyfél. Hát elég furcsa szó. De milyen fontos az ember, aki mögötte van. Azt hiszem egyetlen vállalkozónak sem kell elmagyarázni, miért fontos, hogy legyen vásárlóik, ügyfeleik, partnereik. Ráadásul nemcsak újak, hanem hűséges, rendszeresen visszatérő, elégedett, a cég jó hírét továbbvivő ügyfelek. 

Nem szeretem az ügyfél szót. Talán azért, mert benne van a fél ige. Talán azért, mert a ott van benne a fél jelző, ami valamiféle hiányosságot jelent, nem egész, csak a fele valaminek.  

Sokkal szimpatikusabb számomra a partner szó, abban nincs alá és fölérendeltségi viszony, az partnerséget, azaz egyenrangú felek közötti kapcsolatot feltételez. Sajnos elég gyakran tapasztalom hivatalokban, üzletekben, hogy nem partnerként tekintenem rám, hanem amolyan nyűgként.

Egy fél ember vagyok, egy nem kívánatos ügyfél, aki meg merészeli zavarni a nagy hatalmú  hivatalnok, eladó perceit.

Mit is képzelek én?

Azokat Ő sokkal kellemesebb dolgokkal is el tudná ütni, mint hogy a kérdéseimre válaszoljon és kiszolgáljon a drága munka idejében.

A drága munkaidő persze főleg a munkáltatónak drága, akinek nemcsak a semmit tevő, bevételt nem termelő dolgozó bérét, de azok járulékait is ki kell fizetni. Persze ha nincs bevétel, akkor egy idő után az alkalmazottat sincs miből kifizetni. És akkor jöhet a leépítés.

Mindenkinek, akik vevőkkel, ügyfelekkel foglalkozik, javaslom megfontolásra Mahatma Gandhi örök érvényű szavait:

“Az ügyfél a területünkre lépő legfontosabb vendég.
Nem ő függ tőlünk, mi függünk tőle.
Ő nem megzavar minket a munkánkban, hanem Ő a munkánk célja.
Ő nem kivülálló, hanem része a cégünknek.
Nem mi teszünk neki szívességet azzal, hogy kiszolgáljuk.
Ő tesz nekünk szívességet azzal, hogy esélyt ad nekünk.”
(Mahatma Gandhi)

Vegyük észre, hogy az ügyfél valójában egy üzleti partner, akitől a pénzt hoz, akitől a jövőnk függ!

Nézd meg a vevőszerzés legfontosabb szabályait is!

Így lesz a látogatóból vevő a virágüzletben
Köszönöm a megosztásokat!

Nézd meg ezeket is!

Tetszett a cikk? Kövesd a Virágos marketing tippeket a Facebookon. Szívesen beszélgetnél másokkal marketing ötletekről és/vagy kérdéseid vannak, amire szeretnél választ kapni? Csatlakozz a Virágos marketing tippek zárt csoporthoz, hogy együtt ötletelve még eredményesebb lehess!  

Iratkozz fel a Hétfői papírusz hírlevélre, hogy már hétfő reggel inspiráló tippeket kapj az üzleted felvirágoztatásához!

Hétfő papirusz hírlevélre feliratkozás
Az adatok megadásával kinyilvánítod, hogy kéred a hírleveleket. A hírlevél feliratkozás két lépéses, úgynevezett Opt-in rendszerben történik, az első emailben küldött linkre kattintással válik véglegessé.
Adatkezelési tájékoztatót megismertem, a felhasználási feltételeket elfogadom
*= kötelező
A feliratkozáskor megadott emailt bizalmasan kezelem, azt csak is a Hétfői papirusz hírlevelek küldésére használom. A címeket nem adom át harmadik félnek. További információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a balkonada.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás